Gå til innhold

skal jeg ha den med eller uten nettverk? hjelp!

Anbefalte innlegg

hei. jeg lurer på en ting. på "bygg selv bærbare PC'er" så kan man av og til velge mellom om man vil ha dataen med eller uten trådløs (nettverkIntel Wireless LAN Mini PCI Card fra netshop foreksempel) men jeg lurte bare på det, at dersom jeg kjøper meg en egen nettverkskort som blant annet denne her fra d-link trenger jeg da og velge "ja" til nettverkIntel Wireless LAN Mini PCI Card

vennlig hilsen jan henriksen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville helst hatt et internt wlan kort. Da har jeg pcmcia sloten ledig, og kan bruke den til noe annet hvis det trengs. Du slipper også at noe stikker ut på siden av pcen din. Men vil du ha Dlink kortet så ser ingen grunn til å kjøpe mini pci kortet. Jeg har forresten bestilt meg en barebook nå. Jeg har et Dlink kort fra før, så den kommer jeg til å bruke så jeg sparer noen hundrelapper.

Lenke til kommentar
Jeg ville helst hatt et internt wlan kort. Da har jeg pcmcia sloten ledig, og kan bruke den til noe annet hvis det trengs. Du slipper også at noe stikker ut på siden av pcen din. Men vil du ha Dlink kortet så ser ingen grunn til å kjøpe mini pci kortet. Jeg har forresten bestilt meg en barebook nå. Jeg har et Dlink kort fra før, så den kommer jeg til å bruke så jeg sparer noen hundrelapper.

men funker det innebygde mini pci kortet hos alle wlan router produsenter da?

Endret av janern21
Lenke til kommentar

Trådløst nettverk er fremtiden med store bokstaver. Flere byer setter opp gratis trådløst internett over hele byen (sendere på lyktestolper osv.). Flyplasser og mange fly har trådløst internett, samt med flere og flere bensinstasjoner.

Poenget mitt er at kan du velge fra starten av, velg for fremtiden, og det som er mest "behagelig".

Det er mye kjekkere å ha et kort innebygget hvor du aldri vil tenke over det, enn et pcmcia kort som må bli stående i porten hver gang du skal koble deg opp et sted.

Endret av Halvorsen
Lenke til kommentar
Trådløst nettverk er fremtiden med store bokstaver. Flere byer setter opp gratis trådløst internett over hele byen (sendere på lyktestolper osv.). Flyplasser og mange fly har trådløst internett.

Poenget mitt er at kan du velge fra starten av, velg for fremtiden, og det som er mest "behagelig".

Det er mye kjekkere å ha et kort innebygget hvor du aldri vil tenke over det, enn et pcmcia kort som må bli stående i porten hver gang du skal koble deg opp et sted.

ok.. så du mener at jeg skal gå for det innebygde kortet?.. trodde D-link var bedre, men ok.. får vel ta det (selv om jeg ikke forstår helt hvorfor) (alle tester og sånt sier at D-link kortet er det beste!)

Lenke til kommentar

Det er faktisk en del som har problemer med dlink, blant annet har dlink inrømmet at de har spart litt penger på strømforsyningen på enkelte modeller! Mange dlink routere som er ustabil, og faller ut endel pga dette. Jeg har selv dlink 624+ router, og hadde store problemer innledningsvis. Nettet fallt ut hvert 5 min, og måtte opp å dra ut strømforsyningen på routeren og sette det i igjen. Etter flashing av ny firmware, div forandringer i innstillinger og oppdatering av driver til wlan er nå dlink nettet helt stabilt. Takk og lov.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...