Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

100Mb LAN som opererer på 10Mb


Anbefalte innlegg

Jeg har et LAN som bruker to 10/100Mb nettverkskort og en 100Mb switch/hub. Alt virker som det skal, bortsett fra at tilkoblingen er på 10Mbps. Jeg har samme type nettverkskort på begge maskinene og begge står på "auto". Jeg prøvde å sette de på "100Mb full", men da virket de ikke. Hva er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-06-21 15:54, Xizor skrev:

Et dumt spørsmål, men.... Er du sikker på at switchen/huben er på 100Mb?


Prøv dos konfigurasjons programmet som følger med nettverkskortene. I noen tilfeller er det nødvendig å sette hastigheten på kortene med dette programmet i dos.


 

 

Switchen/huben er på 100Mb, det står iallefall på :smile: men ledningene er kjøpt på clas ohlson, så det kan jo være det. Man må altså ha 100Mb ledninger? Trodde det bare fantes to typer nettverkskabler: kryssede og ikke-kryssede. Visste ikke at det kom med noe program til kortetene, men jeg åpnet pakken og ut falt en diskett :razz:

 

[edit]

Kjørte diagnoseprogrammet, og fikk følgende melding:

"Fatal Error

There is no LAN board found on your system. Please press SPACE BAR to exit SETUP and make sure you have a LAN board on you system before you run SETUP again."

 

Kan noen oversette dette?

[/edit]

 

[ Denne Melding var redigert av: Kamikaze1 på 2002-06-21 17:14 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-21 17:07, Kamikaze1 skrev:

Man må altså ha 100Mb ledninger? Trodde det bare fantes to typer nettverkskabler: kryssede og ikke-kryssede. Visste ikke at det kom med noe program til kortetene, men jeg åpnet pakken og ut falt en diskett :razz:


 

For å kunne kjøre 100mbit, så må du ha Cat5-kabel (eller bedre). Sjekk om det er det du har kjøpt eller ikke.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-21 17:27, borre skrev:

Quote:


Den 2002-06-21 17:07, Kamikaze1 skrev:

Man må altså ha 100Mb ledninger? Trodde det bare fantes to typer nettverkskabler: kryssede og ikke-kryssede. Visste ikke at det kom med noe program til kortetene, men jeg åpnet pakken og ut falt en diskett :razz:


 

For å kunne kjøre 100mbit, så må du ha Cat5-kabel (eller bedre). Sjekk om det er det du har kjøpt eller ikke.

 

Det er Cat5. Det står både på pakken og på clasohlson.no.

 

 

Quote:


tror du mangler drivere..... last ned nyeste fra produsentens hjemmeside


 

 

Ser ut til at det er den eneste mulige løsningen ja..

Lenke til kommentar

Driveren din er sansyligvis in Windows driver som er standard 10m/bits. Du kan prøve å laste ned driver fra hjemmesiden til folka som har lagd det. Det kan være et program som ikke lar Windows Connection 100 Mbits. Du kan prøve å update BIOS din (www.via.com).

 

Det er samma hvilken ledning du bruker... Bare du bruker RJ-45 Kabel. Du kan se i ledningen at det er 10 ledninger der. Hvis du bruker Twista kan du koble Ledningene rett inn fra pc til pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...