Syntax Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Hej alla i hopa! Jeg trenger øyeblikkelig hjelp til å vite hvilke program jeg skal bruke til å designe en kallender(A3-format). Kunden tror jeg kan dette, men den gang ei fant jeg ut! Jeg er en webmaster med stor kompetanse på PhotoShop, men ingen erfaring på Indesign. (Om det er dette jeg skal implementere kalenderen i) Illustrator til designet for så å legge dette i Indesign? Hvilke program bruker dere til bygging av en slik størrelse? (A3 og større) Kallenderen skal til trykkeri (altså må vere høgoppløslig) Takk for alle svar! Lenke til kommentar
wonderwoman Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Illustrator og Indesign er begge egnet til den jobben! Personlig foretrekker jeg Illustrator, den har flest muligheter og gir deg best kontroll. Problemet er at du bare kan lage en side av gangen. Noen viktige ting å huske på: Jobbe i CMYK! også bildene! Når filen skal leveres til trykkeriet må du sende med fontene og bildene som separate filer. Obs! fontene kan være mer mange filer, både skjermfiler og postscriptfiler. I windows har fontene ofte forkortede og knotete filnavn vær på vakt! Ikke outline liten tekst, (under 12pkt)! (Uansett hva trykeriet sier!) Ikke lag tekst og datooppsett som bildefiler! Edit: Papiret har noe å si for oppløsningen, glanset papir trenger høyere oppløsning 300-400dpi. Hvis du må bruke lavoppløslige bilde, bør du interpolere dem i photoshop. Unsharpen mask brukes i såfall svært forsiktig! Hvis du har tenkt til å levere filene som pdf er det en del feil du kan gjøre, jeg ville levert som eps m bilder og fonter hadde jeg vært deg. Det ble mange fine utropstegn i dette svaret, ikke la dem skremme deg :!: Lykke til!! Endret 15. februar 2005 av wonderwoman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå