Gå til innhold

Anbefaling av DVD-brenner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jepp, vet at det er en del tråder allerede.

Men jeg vil ha en "up-to-date" tråd, med de nyeste meningene og anbefalingene :)

Hehe ja okey. Prøv å søk etter den siste jeg viste deg. Er den like bra/bedre enn BenQ DW1620 så er det nok hvert å ta en titt på den :D Det skal hvert fall jeg da den tid kommer .

Lenke til kommentar

Spesifikasjonene som oppgis der kan umulig være riktige. Det skal helt sikkert være 16x DVD-R og 4x DVD+R DL. Synes også det er litt rart at de ikke øker RW hastighetene, og hva med støtte for DVD-R DL?

Ellers er jeg veldig godt fornøyd med min Benq DW1620 og har ikke noen betenkeligheter med å anbefale Benq.

Endret av simfan
Lenke til kommentar

I følge en del folk så er specs på den feil i HW sin artikkel.

Når det gjelder hvilken brenner som er best, vil jeg påstå at benq fortsatt er kongen på haugen. Har nå 2 av dem, og er meget fornøyd. Kommer nok til å handle den nye modellen også om den lever opp til forgjengeren.

Endret av gammalost
Lenke til kommentar

Jeg eier både en plextor 708, 712 og 716 (ja, jeg har mange brennere).

Bortsett fra diverse funksjoner man får via plextools, så vil jeg egentlig ikke annbefale dem. Det finnes mye bedre alternativer, som feks BenQ, og selvfølgelig også mye verre.

For de som allerede har en plextor dvd brenner, så ser jeg ingen grunn til å selge den for å kjøpe noe annet.

Endret av gammalost
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Jeg poster her fremfor å lage en ny tråd.

Hvis jeg kjøper denne brenneren, hvilke/hva slags media burde jeg kjøpe? Jeg har falt helt av lasset når det gjelder de forskjellige formatene, men ser at denne kan ta de fleste. Jeg hadde satt pris på om noen kunne anbefale meg noen plater (både dual-layer og vanlig). Det er et pluss hvis de finnes på PSdata, men ikke et must. :)

Jeg har forstått det riktig hvis jeg tror at dual-layer-plater kan lagre nærmere 8GB, mens "vanlige" plater kan lagre ca. 4GB?

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar

Hvis jeg kjøper denne brenneren, hvilke/hva slags media burde jeg kjøpe? Jeg har falt helt av lasset når det gjelder de forskjellige formatene, men ser at denne kan ta de fleste. Jeg hadde satt pris på om noen kunne anbefale meg noen plater (både dual-layer og vanlig). Det er et pluss hvis de finnes på PSdata, men ikke et must. :)

Jeg har forstått det riktig hvis jeg tror at dual-layer-plater kan lagre nærmere 8GB, mens "vanlige" plater kan lagre ca. 4GB?

Er ikke helt sikker, men mener NEC `en er mer kresen på plater enn det BenQ`en er. Så Eproformance og Verbatim er sikre plater skulle jeg mene.

DL plater rommer 8,5 GB, mens vanlige rommer ca.4,38 GB.

Litt OT, men BenQ brenneren er fortsatt et bedre kjøp enn NEC...

Lenke til kommentar

Jeg gikk til innkjøp av Verbatin DVD-r 8X hos lkjøp til denne brenneren og jeg brenner bra kvalitet på 12X.på disse platene. [ kostet 249,- for en 25 pack ]

Har testa denne brenneren et par dager nå og finner ut at jeg har gjort et meget godt kjøp da jeg valgte denne brenneren :)

Minusen ligger kansje i at den støyer litt når man passerer 8X med denne nec brenneren, men slik er det vel med de fleste.

Endret av Booner
Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne også anbefale BenQ brenneren.

For et par uker siden kjøpte jeg meg en AOpen 1608 brenner for 495 på Elkjøp. Den hadde en tendens til å brenne plater som hverken kunne leses av brenneren selv etterpå eller andre lesere. Etpar DVD plater jeg lagde kunne faktisk også leses av stuespilleren, så den virket noen ganger. Det største problemet så ut til å være data DVD'er brent med Nero. De var stort sett ubrukelige om jeg fikk brent dem. Jeg prøvde firmware oppgradering og kabelbytte til ingen nytte.

Etter å ha lest på Aopen sitt forum så jeg at mange hadde store problemer med den brenneren, så i dag benyttet jeg meg av angrefristen til Elkjøp. AOpen brenneren ble levert tilbake og jeg betalte 200 kr ekstra for å få en BenQ 1620 Pro istedenfor

Jeg har prøvd BenQ brenneren med alt jeg har av DVD-R, DVD+RW, CD-R og CD-RW plater og alt ser perfekt ut så langt. Ingen problemer eller feilbrenninger, og alt som var galt med AOpen brenneren virker på BenQ.

Min erfaring er altså:

BenQ 1620 Pro - anbefales

AOpen DUW1608/arr - frarådes på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Så dette vil da fungere godt sammen? (Beklager maset, jeg regner med at det vil fungere.)

BenQ DW 1620

eProformance DVD+R Plate 8x

Finnes det virkelig ikke dual-layer-plater til under 70-80 kr/stk? Heftig pris, får'n si. Nesten billigere å kjøpe orginalfilmene. :p Si ifra hvis dere kommer over noen stillegående 60mm-vifter eller 60mm-80mm-vifteadaptere på MPX, btw. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...