Gå til innhold

Angående FTP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-06-21 15:17, borre skrev:

Hvorfor ikke bare last de ned sekvensielt? Det går ikke raskere selv om du laster ned flere filer samtidig.



 

Hvis du har kjapp linje går det ensten alltid fortere å laste ned flere filer samtidig, fordi flaskehalsen ligger et annet sted i systemet. Hvor moralsk bra det er å "jukse" til seg bånnbredde er en annen sak.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvis serverern støtter mer enn 1 connection per IP, men har begrensning på hastighet per connection, vil det lønne seg å laste ned flere samtidig. Men det er veldig få servere som er satt opp slik. Bruker du CuteFTP pro, så vil den automatisk laste ned flere filer samtidig, hvis serveren støtter det.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-21 17:34, EggePromp skrev:

Hvis serverern støtter mer enn 1 connection per IP, men har begrensning på hastighet per connection, vil det lønne seg å laste ned flere samtidig. Men det er veldig få servere som er satt opp slik.


Det bør det være. Det må jo være noe av den mest tåplige kombinasjonen av konfigurasjon jeg har hørt om. Hele poenget med å begrense båndbredden forsvinner jo når man kan laste ned parallelt...

Lenke til kommentar

Quote:


Det bør det være. Det må jo være noe av den mest tåplige kombinasjonen av konfigurasjon jeg har hørt om. Hele poenget med å begrense båndbredden forsvinner jo når man kan laste ned parallelt...



 

poenget er at det ofte ikke går på max selv om serveren ikke har satt opp noen begrensing, kanksje man bare får 50k over kabelen fra USA feks, mens både du og serveren har høyere kapasitet, så kan du dloade to filer og bruke 2/100000 av kapasiteten på kjempekablen istedet for 1/100000

 

AtW

Lenke til kommentar

(kan ikke denne tråden hitlereres?)

Joda joda. Og hvorfor skal det ikke gå fortere? Er du klar over at IP faktisk bruker litt tid på å oppnå høyeste hastighet? Sånn litt grovt så begynner den sakte og øker hastigheten til den merker at ting ikke kommer fram... (Ikke helt korrekt, men nesten)... Med andre ord: det tar tid før du oppnår maks hastighet. Og når ting går tregt er det som oftest en grunn til det. At ting går fortere når du kjører det fler ganger syns jeg faktisk er særdeles merkelig, da du generer dobbelt så mye overhead.

Lenke til kommentar

Han vil kanskje laste ned flere på en gang for han skal kanskje en tur ut og da er alle ferdig nedlasta når han kommer igjen kanskje? Slik at han ikke bare laster ned en fil av gangen, stikker ut i et par-tre timer og så er fila ferdig nedlasta en halvtime etter at han for?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-22 00:25, nesquik skrev:

(kan ikke denne tråden hitlereres?)

Joda joda. Og hvorfor skal det ikke gå fortere? Er du klar over at IP faktisk bruker litt tid på å oppnå høyeste hastighet? Sånn litt grovt så begynner den sakte og øker hastigheten til den merker at ting ikke kommer fram... (Ikke helt korrekt, men nesten)... Med andre ord: det tar tid før du oppnår maks hastighet. Og når ting går tregt er det som oftest en grunn til det. At ting går fortere når du kjører det fler ganger syns jeg faktisk er særdeles merkelig, da du generer dobbelt så mye overhead.



 

La oss si man sitter på en litt kjapp linje 10mbit for eksempel, du har ikke nubbesjangs til å få 1 megabyte i sekundet fra USA hvis du ikke har ekstremt flaks, uten at jeg vet hvor i systemet flaskehalsen ligger, regner jeg med at det er i kabelen over atlanteren, uansett så er det en flaskehals et sted for du for ikke like stor hastighet som fra europa eller norge.

 

Da er det bedre å downloade flere filer samtidig så får du en større andel av tilgjengelig båndbredde.

 

Den ekstra overheaden tror jeg ikke vil merkes noe særlig i praksis, har ihvertfall hatt 1,15 meg per sekund inn, når jeg dloade 10 filer samtidig, aldr fått noe mer med en fil.

 

AtW

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-22 00:59, Nostradamus skrev:

Han vil kanskje laste ned flere på en gang for han skal kanskje en tur ut og da er alle ferdig nedlasta når han kommer igjen kanskje?


...og Wil er visst storforbruker av Linux-distroer :smile:

 

Da er det greit å kunne laste ned fler i parallell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...