fargoth Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Leste HER om Berylliumoksyd, og jeg lurer på om dette stoffet finnes i moderne hardware? Berylliumoksyd er bundet opp i keramisk form og brukes først og fremst for å lede varme vekk fra elektronikkomponenter, spesielt i sender-utstyr som gamle mobiltelefoner fra 80-tallet med tilhørende sentraler.BeO er svært giftig og det finnes ingen kur for de som har blitt Berylliumforgiftet. Allergi og kreftfremkallende, påvirker hjerte og lungefunksjon og kan skade nyrene. Andre reaksjoner kan ikke utelukkes. Har du kastet noe i søpla i dag som du ikke vet hva er? Edit: Har en gammel pentium her, hvor hele oversiden er av et kjeramisk ligende stoff. Kan dette være noe av det som skrives her: Berylliumoksyd er bundet opp i keramisk form og brukes først og fremst for å lede varme vekk fra elektronikkomponenter Kall meg gjerne teit, men jeg lurer litt på det.. Endret 15. februar 2005 av fargoth Lenke til kommentar
morfin Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Kanskje de nye høyttalerene til Focal inneholder beryllium? link Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 Ingen som vet? Eller er det meg som spør helt teite spørsmål? Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Nei, jeg lurer på det samme. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Beryllium er noe svineri, er fortsatt brukt i endel spesielt utstyr, men enhver med et snev av overlevelsesinstinkt til unngå stoffet om mulig. Etter det jeg forstår ble det brukt til å avlede varmen fra spesielt hete komponenter (f.eks. utgangsforsterkere), men tviler på at prosessorer kommer inn under denne kategorien. Jeg søkte ca. 5 minutter på nettet, men ser ikke det hav vært brukt på Pentium. Derimot finner jeg en tråd om dette på News, men der nevnes det at i Europa må komponenter med beryllium behørig merkes. Jeg vet ikke svaret, men jeg ville bli ekstremt forbløffet om Pentiuminnkapsingen inneholdt Be. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå