Shonah Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Hei igjen. Da var moteringen unnagjort. Det var ikke så enkelt som jeg hadde sett for meg. Heller ikke effekten var som det jeg ønsket. Jo....den gikk i fra flylass til en rolig gågate i sørnorge, men nå dukket det opp "nye" lyder..høyfrekvente earkillers og knattring fra diskene og selvfølgelig vifter i CPU. Her til dere som sliter med støy og er like ferske som meg. Vil ikke ta motet fra noen men sjekk om det er noen i familien e.l som har montert slike ting før. Sakene funker de og er verdt kronene. Hadde jeg gjort det igjen? JA! Zalman - ZM80D-HP Denne hadde jeg store problemer med..og ja..jeg leste bruksanvisningen nøye. Zalman's istallasjons video gikk på heavy rotation og skruer o.l. var lagt sirlig i rett rekkefølge. For en som aldri har vært borti kjølepasta, virket det totalt fjert å smøre denne tannkremliknende guffen (banner i kirken nå) på mine nyinnkjøpte ting, og jeg ble mildt sakt forbannet da gørra kom på fingrer og klær og igjen på skjermkort...det er for meg et under at det funker i det hele tatt. Når det er sakt og jeg har fått frest litt i fra meg på dette eminete forum, er det ikke tvil om at kjøleren funker og stille ble det fra den kanten. Går ut i fra at delene's design og måten de skal settes sammen på, er avgjørende for kjøleeffekten Zalman - CNPS7000B-Cu Denne gikk forsåvidt greit. Chieftec kabben er ikke den største, men god plass når jeg fikk rydda litt. Satt som et skudd på mitt hk (Asus P4C 80 Deluxe) og jeg slapp å demontere noe som helst. Enkel og grei montering. Den kommer med viftestyring (Fanmate) og på laveste tempo er den nærmest lydøs. Tannkremen var ikke fult så fjern nå. Zalman - ZM-OP1 Denne er rå vet du...og kan stilles på rolig eller mindre rolig ved å plugge i henholdsvis hvit eller svart lugg. Når/viss man har klart å montere CNPS7000B-Cu, er den en lek å sette på. Den er nesten lydløs på silent og ser fet ut for de som har sans for modding og stiling av maskinen. Det kan diskuteres om den er nødvendig..meeen gikk for en jeg iallefall. Tilslutt! Var nå besatt på å få vekk all støy Satte maskinen i klesskapet og...jepp... ingen lyd. Da jeg hadde den der før montering av Zalmangreiene kunne jeg høre den ut på gangen. Har nå bestilt en kasse/skap med dør som jeg skal kle med matter på insiden. Noe som ikke støver/røyter kanskje? Sikker ikke løsnig for alle med tanke på plass og utseende, men for meg er budjettet for lengst oppbrugt og jeg gjør kort prosses. "off topic" Kan jo reklamere litt å si at Sapphire Radeon 9600PRO sparket i fra. Min 19" crt skjerm ble faktisk delikat å se på..mon tro hvordan min framtidige flatsjerm vil like det? Shonah Lenke til kommentar
Shonah Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Har bare en ting å si. Har du muligheten til å sette maskinen i et skap eller liknende så gjør det. Det vil si, dere som f.eks. jobber med pc'en eller på en eller annen måte trenger ro. Man bruker jo ikke tusener på en rått utsende maskin for å putte den bak en dør. Har gått en lang vei og brukt litt kroner på det (kan leses over på denne tråden), og herregud for en nytelse/lettelse! Det eneste jeg hører, viss det er helt rolig i rommet, er PIP'et når maskinen booter...HERLIG! God påske! Shonah Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 bZerk hos microplex.no er best. 500w til 595 kr!!med viftestyring og stillegående vifter... absolutt å anbefale! Den er ivertfall langt fra stillegående. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå