Gå til innhold

Trenger råd til maskin med mye støy.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
når du skal skifte vifte er det som regel bare å løsne kjøleribben med vifta på, og sette på den nye... trenger ikke kutte ledninger nei.

Ja fant ut det ved å kikke på kortet. :blush:

Så at Salman kjøleren ikke fik så sprek omtale av overklokking.no.

http://overklokking.no/cooling/diverse/zalman_zm80_hp/

Kanskje jeg må kjøpe den viften i tillegg.

http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...M80CHP&toc=3865

Eller er jeg da tilbake til utgangspunkt med tanke på viftestøy. Noen som vet om den vifta støyer mye? Tror kanskje jeg klokker kortet litt med etter hvert .

:thumbup: Shonah

Lenke til kommentar

Denne er dessvere utsolgt. Når får de inn mon tro? :hmm:

Off topic: Si i fra viss noen vil selge meg en brukt.

Vurderer nytt skjemkort og nå..128MB + noen Papst vifter til Chieftec Matrix kabbinettet. Noen som vet hvilken størrelse jeg trenger på viftene (tror det går inn fire vifter etter det jeg kan se)?

Har fostått at det kan være litt klundret å skifte vifte på strømforsyningen, men viss jeg skulle prøve, hva anbefales av vifte?

Endret av Shonah
Lenke til kommentar

å skifte vifte i PSU trenger ikke være kluss. En mulighet (slik jeg gjør det) er å koble inn en 120mm vifte og la molux connectoren kobles til ei viftestyring (evnt hovedkort). Vifte på 14-20 db skulle være tålelig vil jeg tro ;)

Hvilken PSU har du?

Er nok 80mm vifter du behøver.

Lenke til kommentar
å skifte vifte i PSU trenger ikke være kluss. En mulighet (slik jeg gjør det) er å koble inn en 120mm vifte og la molux connectoren kobles til ei viftestyring (evnt hovedkort).  Vifte på 14-20 db skulle være tålelig vil jeg tro  ;)

Hvilken PSU har du?

Er nok 80mm vifter du behøver.

Ikke helt sikker, men har dette kabinettet og PSU'en som fulgte med. Ser ut som du har rett angående vifter.:thumbup:

Skjønner ikke hvor den femte skal være ...jaja.

Takker for hjelpen!

Lenke til kommentar
L00L N00BS :!: :!: Kjøp deg ny strømforsyning...

nye vifter

vifte stryring

bedre kjøling

lydløs mus

lydløst tastatur

inststallere klima annlegg i cpu

smøre viftene i vaselin :ohmy:

Rediger bort posten din a.

Sånne fjortiser som deg ødelegger all seriøsitet med sånne threads som denne.

Lenke til kommentar
Hvilken PSU har du?

Funnet ut at det er dette jeg har. Er det ok? Nå bråker alt så sinnsykt (skjermkort satte vifta i første gir etter jeg renset litt for støv) at jeg ikke hører viften(e) i CPU. Nå er det snart tid for handling..bestiller ting i løpet av helgen.

P.S. velger å ignorere "vaselinhumoren til newbe'en"

Sier jeg med mine 54 innlegg :D

God helg!

Lenke til kommentar

Dæven døtte, nå blei det vei i vellinga. Gikk inn i bios (oppgraderte den i dag) og klokka litt. 2.60 GHz'en kjører nå på 3.38 (under 40 grader). Sikkert bare barnemat for dere. :D Trodde støyen skulle bli uutholdelig...men det bråker "bare" like mye som før

Men er det skadeligt og vil en "Black Silence" klare jobben uten for mye støy?

Lenke til kommentar

Ville heller lagt til en hundrings og kjøpt frostbite c. Denne (ikke "c" og versjon for AMD) har jeg brukt med hell på min maskin i et år nå. Går som en klokke :D Evt. en MIST megatower med vifte. Denne tror jeg går riimelig rolig :) Black silence er en ganske gammel kjøler, jeg tror at en nyere modell vil funke bedre...

Lenke til kommentar
Ville heller lagt til en hundrings og kjøpt frostbite c. Denne (ikke "c" og versjon for AMD) har jeg brukt med hell på min maskin i et år nå. Går som en klokke :D Evt. en MIST megatower med vifte. Denne tror jeg går riimelig rolig :) Black silence er en ganske gammel kjøler, jeg tror at en nyere modell vil funke bedre...

OK., De er jo utsolgt for "Black Silence".

Jeg skal bestille i løpet av dagen...hmmm..bestemme meg ja. :hmm:

Frostbite ser jo veldig bra ut. Spesielt viss db'en er lavere en 25db og.

Andre som kan anbefale Frostbite?

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar

Jeg har en Frostbite for AMD med 2stk 12db vifter på min XP3000 og tempen min ligger på 40grader idle/44-48load.

Eneste minuset jeg kan komme på er at den ikke passer på alle hovedkort + at den er stor som et hus.

Regner med at Intel varianten er like bra.

Egentlig så skulle jeg hatt en swiftech men jeg fikk frostbiten av en kompis som hadde hovedkort hvor den ikke passa så da så. :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har en Frostbite for AMD med 2stk 12db vifter på min XP3000 og tempen min ligger på 40grader idle/44-48load.

Eneste minuset jeg kan komme på er at den ikke passer på alle hovedkort + at den er stor som et hus.

Regner med at Intel varianten er like bra.

Egentlig så skulle jeg hatt en swiftech men jeg fikk frostbiten av en kompis som hadde hovedkort hvor den ikke passa så da så. :thumbup:

Jeg har Asus p4c 800delux på denne maskinen. Passer den der montro?

En swiftec...er den bedre. Når jeg alikevel må ut med 300-400 hundre vil jeg ha det beste for den prisen. Blir vel kanskje mer en smaksak...men åpen for forslag og anbefalinger :yes:

Lenke til kommentar
Jeg har Asus p4c 800delux på denne maskinen. Passer den der montro?

En swiftec...er den bedre. Når jeg alikevel må ut med 300-400 hundre vil jeg ha det beste for den prisen. Blir vel kanskje mer en smaksak...men åpen for forslag og anbefalinger :yes:

Er litt usikker på om Swiftech lager kjølere til socket 478(kan ikke finne noen), Zalman har også veldig bra kjølere , men de er også fryktelig store så det er ikke sikkert at de passer akkurat ditt kort. Mulig noen andre vet.

Microplex har alle varianter. Og de dyre kjølerne er best. :thumbup:

Lenke til kommentar
Hva med vannkjøling da?

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=38804

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=46181

edit:  Ser at det er to dager siden du skulle bestille i morgen :p  Litt sent å komme med dette forsaget kanskje..

Heisan.

Har ikke bestilt enda på grunn av valgkvaler. :D

Jeg er helt grønn når det gjelder vannkjøling.

Er ikke det mye styr med montering da?

Trenger jeg ikke mer en det på de to linkene?

Ellers takk for opplysninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...