Gå til innhold

Hvordan sjekke damer - del 1

Ni kon

Anbefalte innlegg

- Mang en mann har blitt helt, dikter eller geni på kvinnen han aldri fikk-

(Søren Kirkegaard)

Dette er en artikkelserie der vi hyller kvinnnen.

For å bli en virkelig god sjekker er det viktig at du kan så mye som mulig om kvinnen. Og måten man blir god på dette på er å lytte til andres erfaringer, gjøre egne erfaringer. Og skal man virkelig bli en dyktig sjarmør er det viktig at du prioriterer denne hobbien og gjør alt som kreves av deg som den lille jegern du er.

Gjennom alle år det har eksistert mennesket har vi alltid vært sykelig opptatt av kjærlighet, utseende og hemmeligheten bak det gode liv. Diktere og poter har alltid vært flinke til å prøve å finne meningen bak kjærligheten, mens vitenskapsmenn prøver stadig å finne målbare ting ved kjærligheten.

Jeg er selv en blanding mellom disse og kommer derfor til å vektlegge begges syn i saken. Vi snakker om logos og etos i denne serien.

Du trenger ikke lese videre hvis du

1) Tror du er guds gave til kvinnen

2) Tror at kvinnen er kommet til jorden kun for å tilfredstille deg

3) Ikke respekterer kvinnen for den fantastiske skapning hun er.

Jeg deler denne opp i flere deler, slik at den ikke blir tunglest. Gjennom denne artikkelserien skal vi le, gråte, dele erfaringer og ikke minst ha det gøy!!!

Skal se om ikke dette blir en nogenlunne kronologisk oppbygning.

Ser for meg den slik:

Del 1: Antikkens Hellas og Østens Elskovskunst

Del 2: Bibelen og kvinnen i middelalderen

Del 3: Kvinnen i det moderne samfunn og andre kvinnesyn

Del 4: Kvinnens anatomi

Del 5: Deg selv som et våpen

Del 6: Hva kvinnen liker / misliker

Del 7: Sjekke kvinnen

Del 8: Den perfekte elsker

Del 9: Grensesetting, viktige ting før du innleder forhold

Del 10: Forholdet og tanker rundt dette

Kvinnen er mesterverket. (Kung-fu-tse)

Med dette i bakhode skal vi begynne å se på kvinnen gjennom historien. Jeg satser på å møte andre Cassanovaer her, som kan bistå med informasjon samt påpeke eventuelle feil jeg skulle ha gjort.

Kvinnen i det gamle Hellas.

venus_milo.jpg

Bilde: Venus De Milo

Som en ekte guideskriver er det viktig at vi tar utgangspunktet i den historiske kvinnen. Jeg skal prøve å dekke kvinnen i de ulike verdensdelene og ting som preger holdninger og tanker.

Jeg påpeker allerede her (slik at all tvil feies unna): Jeg er ikke enig i alle holdninger og tanker som vil komme frem. Jeg personlig respekterer kvinnen som likeverdig. Kvinnen skal respekteres, og de skal dyrkes og tilbes.

De gamle greekerne var de første som tok kjærlighet gjennom filosofi. Da de første forsøk på å forstå verden og den som skjedde rundt en var av en filosofisk art. For intresserte var sofistene og de tidlige tenkere som Platon, Sokrates og Aristoteles absolutt verdt å søke litt rundt.

I filosofi er nemmelig kjærlighet en sentral nøkkel. Og Jeg vil her ta frem Platon som den store tenkeren. (vår tids første Cassonova?)

Han mente at mennesket var delt i tre deler: Hode, hjerte og Underlivet.

Altså fornuft, vilje og begjær. Det som er verdt å merke seg er at Platon likestilte kvinne og mann. Han mente at en kvinne kunne styre like godt som menn.

Derfor mente han at disse burde ha like vilkår for utdanning, og uttalte at en stat som kun trener opp menn er som en trener som kun trener opp sin høyre arm.

Dessuten var han den første som tok til orde for bygging av barnehager og skoler.

Vi snakker her om en tidelig Cassanove, og gitt hans tidalder var dette virkelig banebrytende tanker. Husk at et fantes samfunn i middelhavsområdet der homofili var inn (da elske med en kvinne var stygt) og andre holdninger som ikke holder mål i et moderne samfunn.

Håper en rekke brukere her kan fylle inn mer om kvninnen i antikkens Hellas.

KAMA SUTRA

1459s.jpg

Stort sett alle har hørt om Kama Sutra på en eller annen måte, og ja det er kanskje noe av den viktigste boken innen sex og samliv.

Kama Sutra er sanskrift og betyr Kjærlighetens Afroditsium.

Kama Sutra, elskovskunstens klassiker, gir mangfoldige råd om dagliglivets viderverdigheter, om knep for å forføre en kvinne, om hvordan kvinnen kan kapre en rik elsker, få maksimalt ut av ham og bli kvitt ham igjen.

Jeg er litt usikker på når eksakt boken er skrevet. noen sier 200 år bc, mens andre sier den er skrevet i Gupta perioden 320-540.

Uansett er dette en bvok dere bør lese, slik at dere får innsikt i østens mystikk og elskovskunst. Poengeterer at kvinnen også skulle ha nytelse og ble en respektert alliert i kampen om den perfekte orgasme :D

Da har vi kort touchet innom kvinnen i østen og antikkens hellas. regner med at vi har noen Cassanovas her osm kan bistå med litt mer informasjon om hvordan andre filosofer så på kvinnen og om østens mysterier. Kanskje nevne litt om Geishaer etc..

Lykke til med deling av info folkens, del 2 kommer snart

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaujau, da har vi lært noe i dag og. :wee:

Gleder meg til del 4, 5, 6, 7 og 8 jeg.

Er det forresten meningen å poste her? :confused:

Hvis ikke så driter jeg meg ut.

"Bra initiativ" :thumbs: Noen morsomme skrivefeil her og, som "greekerne" som jeg leste som "geekene" første gangen... :roll:

Lenke til kommentar
Jeg personlig respekterer kvinnen som likeverdig. Kvinnen skal respekteres, og de skal dyrkes og tilbes.

Skal ikke vi menn også dyrkes og tilbes ? Er ikke vi likeverdige kvinnen, som de er likeverdige oss ?

Nei.

hvis du følger med og intresserer deg vil du se at kvinnen har vært missbrukt i årevis. la oss være den generasjonen som verdsetter kvinnen høyere enn oss selv :)

(jeg sier ikke at kvinnen er høyere enn oss)

Men jeg ser at du er mest opptatt av dine behov og dine tanker + at kvinnen skal tilfredstille deg. Dessverre er ikke denne tråden noe for deg da, og dessverre vil du miste mange kvinner i din veg med den type holdning ;)

Lenke til kommentar

Til opplysning: det greske samfunn var sterkt preget av homoseksualitet, og forhold mellom menn ble ansett som, hmm, sterkere enn de mellom en kvinne og en mann. Menn hadde sex med menn, kvinner formerte mann seg med (naturligvis en forenklet fremstilling, dog ikke mindre sann av den grunn).

Angående Platons "Staten" tar den meg kjent ikke veldig mye opp kjærlighetsforhold mellom kvinner og menn, men det er riktig at han sidestilte dem med tanke på evner og utdanning.

Lenke til kommentar
La oss være den generasjonen som verdsetter kvinnen høyere enn oss selv

Enig der. Jeg mener ikke at vi skal sette oss selv høyere enn dem på noen måte, men vi menn fortjener også å bli elsket og tilbedt som de vi er.

Men jeg ser at du er mest opptatt av dine behov og dine tanker + at kvinnen skal tilfredstille deg.

Å nei du, langt ifra. Det er ikke slik jeg tenker.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar

Mange av de "store tenkerne" hadde ganske så forkastelige kvinnesyn, den mest innflytelsesrike tenkeren opp gjennom middelalderen, Aristoteles, så på kvinner, i kontrast med Platon, som mindreverdige. Jeg har ikke nok dybdekunnskaper til å utdype sånn skrekkelig mye, men besitter litt grunnleggende oversikt.

I tillegg kan man også se på synet til kristne tenkere som Thomas Aquinas, som mente (tatt etter hukommelsen) "at kvinner var "skadde" (eller ikke fullverdige) menn(esker) som bla. kunne skyldes sure vinder fra sør". Tatt fritt etter hukommelsen. Det var vel først i opplysningstiden kvinnespørsmål så smått ble tatt opp av filosofene.

Lenke til kommentar
Dummeste eg har hørt, damer har da også sexlyst!

enig, leste i et elller annet nerdeblad at det nå er "BEVIST" at kviner har minst like mye sexlyst som menn. Bare at menn er dårligere til å beherske/sjule den.

Men jeg er også enig med Dhale, dette burde bli damenes århundre =)

Lenke til kommentar
hvis en dildo kunne klippe gress ville vi alle vert dumpa, derfor skal vi behandle dem fint ;)

slik tenker ikke jeg, kroppslig og "åndelig" nærvær er vel mye mer ettertraktet enn plastikk.. for min del vil jeg også si at såkalt "forplay" er en fantastisk tid menn og kvinner tilbringer sammen, gjerne som hovedrett også!

for hvis man skal ha en analogi til denne tankegangen, så burde vel alle damer vært dumpa for lenge siden, på grunn av mannens onanering stort sett fører til orgasme.

Lenke til kommentar
hvis en dildo kunne klippe gress ville vi alle vert dumpa, derfor skal vi behandle dem fint ;)

slik tenker ikke jeg, kroppslig og "åndelig" nærvær er vel mye mer ettertraktet enn plastikk.. for min del vil jeg også si at såkalt "forplay" er en fantastisk tid menn og kvinner tilbringer sammen, gjerne som hovedrett også!

for hvis man skal ha en analogi til denne tankegangen, så burde vel alle damer vært dumpa for lenge siden, på grunn av mannens onanering stort sett fører til orgasme.

det var ikke akkurat ment så veldig seriøst da ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...