Immorten Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Heisann. Jeg handla meg ei plate med plexi her om dagen og nå lurer jeg på hvordan jeg skal skjære i det og hva jeg skal bruke. platen har en tykkelse på 7 eller 8mm fordi at jeg skal borre inn 5mm rosa LEDs i kantene.. noen som vil hjelpe?? -Immorten Lenke til kommentar
stidz Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Heisann.Jeg handla meg ei plate med plexi her om dagen og nå lurer jeg på hvordan jeg skal skjære i det og hva jeg skal bruke. platen har en tykkelse på 7 eller 8mm fordi at jeg skal borre inn 5mm rosa LEDs i kantene.. noen som vil hjelpe?? -Immorten stikksag med fint mellomfint blad sakte, eller den beste: baufil Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Dremel med forsterkede kappeskiver om du vil gjøre det enkelt.. Du kan jo bare bruke drill for å skjære hull til 5mm LEDer da! Om jeg forstår deg rett.. Lenke til kommentar
Immorten Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Du kan jo bare bruke drill for å skjære hull til 5mm LEDer da! Om jeg forstår deg rett.. det er det jeg har tenkt til Lenke til kommentar
Zo9X Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Stikksag skal funke fint. Det skal vel også finnes blad til saga som er egnet til plexi. Bare høre med betjeningen på jernvarebutikken om de har noen blad til det og om de vet hva som er best å kutte med. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Ja, finblader går fint.. Men hvem vil vel ikke ha en dremel? Bare man har råd.. Kan jo bruke til så mye.. Ei stikksag er jo også ganske dyr med blad.. 150-200 kr, og en Co-tech (dremelkopi) koster 250 shpenn på Clasern..! Dilemma.. Lenke til kommentar
Immorten Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 skulle egentlig kjøpe meg en co-tech, men de var utsolgt Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Det beste er baufil. Stikksag går raskt, men lager stygge merker langs kanten. Lenke til kommentar
Immorten Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Stikksag skal funke fint. Det skal vel også finnes blad til saga som er egnet til plexi. Bare høre med betjeningen på jernvarebutikken om de har noen blad til det og om de vet hva som er best å kutte med. De sa at bladet T101B var egnet til å kutte i plexi, men jeg vil gjøre noe nå mens jeg er i hugget Så jeg skal sette meg ned å tenke litt.. Kjøpte jo ca 1,5m x 1,5m med 8mm plexi da (800,- ), så jeg trenger ikke være redd for å drite meg ut første gangen jeg prøver.. En gang må være den første Lenke til kommentar
Immorten Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Det beste er baufil. Stikksag går raskt, men lager stygge merker langs kanten. Har det noe å si hvis jeg beregner ca 1 cm for mye i forhild til døra? For da bare filer jeg ned kantene.. Skal feste den med skruer/muttere og silikon.. Endret 15. februar 2005 av Immorten Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Tror nok ikke det har noe å si men om formen er avansert og du lett kan se feil på formen burde du ikke gjøre det.. Uansett blir det jo aldri helt riktig! Lenke til kommentar
stidz Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Det beste er baufil. Stikksag går raskt, men lager stygge merker langs kanten. Har det noe å si hvis jeg beregner ca 1 cm for mye i forhild til døra? For da bare filer jeg ned kantene.. Skal feste den med skruer/muttere og silikon.. når du har så tykk plexi vill jeg ha freset spor i døren sånn at den stikker litt ut. så det et annet sted og det var drit fett Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 stikksag på treigeste hastighet med all around blad funker fett det. ellers funker vanlig sag helt fint, absolutt ingen grunn til å bruke baufil. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Du får MYE penere kanter med baufil. Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 sammenlignet med stikksag mener du? isåfall, ja mulig det men det blir da ikke så ille hvis du kjører stikksaga på laveste tempo. og vanlig sag blir akkurat like fint, og hvis du skulle klare å gjøre noen feil så husk på at fila er din venn Lenke til kommentar
loqron Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Heisann.Jeg handla meg ei plate med plexi her om dagen og nå lurer jeg på hvordan jeg skal skjære i det og hva jeg skal bruke. platen har en tykkelse på 7 eller 8mm fordi at jeg skal borre inn 5mm rosa LEDs i kantene.. noen som vil hjelpe?? -Immorten Du kan bruke dremmelen.. Men husk ikke ha så mange rpm.. Har du for mye rpm så smelter det.. Hmm gjør vel det uansett.. Lenke til kommentar
stidz Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Heisann.Jeg handla meg ei plate med plexi her om dagen og nå lurer jeg på hvordan jeg skal skjære i det og hva jeg skal bruke. platen har en tykkelse på 7 eller 8mm fordi at jeg skal borre inn 5mm rosa LEDs i kantene.. noen som vil hjelpe?? -Immorten Du kan bruke dremmelen.. Men husk ikke ha så mange rpm.. Har du for mye rpm så smelter det.. Hmm gjør vel det uansett.. dremmel er dårlig til plast syntes jeg, da må du ha kutteskiver beregnet på plast eller tre hvertfall Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Heisann.Jeg handla meg ei plate med plexi her om dagen og nå lurer jeg på hvordan jeg skal skjære i det og hva jeg skal bruke. platen har en tykkelse på 7 eller 8mm fordi at jeg skal borre inn 5mm rosa LEDs i kantene.. noen som vil hjelpe?? -Immorten Du kan bruke dremmelen.. Men husk ikke ha så mange rpm.. Har du for mye rpm så smelter det.. Hmm gjør vel det uansett.. Brukte dremel selv med laveste rpm. Gikk helt fint det. Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 dremmel med metallblad på høy hastighet funekr fint.. har alltid hørt at plaxien blir for varm og smelter da, men prøvde det selv her om dagen når jeg ble nødt til å skjære ut noen skarpe hjørner, og det funka som en drøm. Ihvertfall på clasohlson-plexien.. mulig det er forskjell på dem Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Hvordan blir kantene når du skjærer med dremel? Ser det ut som de har vært smeltet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå