Gå til innhold

Skjæring i plexi

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg handla meg ei plate med plexi her om dagen og nå lurer jeg på hvordan jeg skal skjære i det og hva jeg skal bruke.

platen har en tykkelse på 7 eller 8mm fordi at jeg skal borre inn 5mm rosa LEDs i kantene..

noen som vil hjelpe??

-Immorten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

Jeg handla meg ei plate med plexi her om dagen og nå lurer jeg på hvordan jeg skal skjære i det og hva jeg skal bruke.

platen har en tykkelse på 7 eller 8mm fordi at jeg skal borre inn 5mm rosa LEDs i kantene..

noen som vil hjelpe??

-Immorten

stikksag med fint mellomfint blad sakte, eller den beste: baufil

Lenke til kommentar
Stikksag skal funke fint. Det skal vel også finnes blad til saga som er egnet til plexi. Bare høre med betjeningen på jernvarebutikken om de har noen blad til det og om de vet hva som er best å kutte med.

De sa at bladet T101B var egnet til å kutte i plexi, men jeg vil gjøre noe nå mens jeg er i hugget :p Så jeg skal sette meg ned å tenke litt..

Kjøpte jo ca 1,5m x 1,5m med 8mm plexi da (800,- :whistle: ), så jeg trenger ikke være redd for å drite meg ut første gangen jeg prøver.. En gang må være den første :D

Lenke til kommentar
Det beste er baufil. Stikksag går raskt, men lager stygge merker langs kanten.

Har det noe å si hvis jeg beregner ca 1 cm for mye i forhild til døra? For da bare filer jeg ned kantene..

Skal feste den med skruer/muttere og silikon..

Endret av Immorten
Lenke til kommentar
Det beste er baufil. Stikksag går raskt, men lager stygge merker langs kanten.

Har det noe å si hvis jeg beregner ca 1 cm for mye i forhild til døra? For da bare filer jeg ned kantene..

Skal feste den med skruer/muttere og silikon..

når du har så tykk plexi vill jeg ha freset spor i døren sånn at den stikker litt ut. så det et annet sted og det var drit fett

Lenke til kommentar
Heisann.

noen som vil hjelpe??

-Immorten

Du kan bruke dremmelen.. Men husk ikke ha så mange rpm..

Har du for mye rpm så smelter det.. Hmm gjør vel det uansett..

Lenke til kommentar
Heisann.

noen som vil hjelpe??

-Immorten

dremmel er dårlig til plast syntes jeg, da må du ha kutteskiver beregnet på plast eller tre hvertfall

Lenke til kommentar
Heisann.

noen som vil hjelpe??

-Immorten

Brukte dremel selv med laveste rpm. Gikk helt fint det. :w00t:

Lenke til kommentar

dremmel med metallblad på høy hastighet funekr fint.. har alltid hørt at plaxien blir for varm og smelter da, men prøvde det selv her om dagen når jeg ble nødt til å skjære ut noen skarpe hjørner, og det funka som en drøm. Ihvertfall på clasohlson-plexien.. mulig det er forskjell på dem

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...