Deia Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Hei og hopp. Sliter litt med det trådløse nettverket i huset. Signalet hopper fra 54mbit til 1mbit konstant. Samme skjer forøvrig med signalstyrken og. Har trådløs router av typen D-Link (DL-624+) Har i alt 3 PC'er som er knyttet til det trådløse nettverket. En av dei er stasjonert i første etasje (routeren er i 3.) En annen er stasjonert i huset til broren min, som bur 30m herfra. Signalet hos begge er temmelig svakt, men dei bruka kun PC'en til surfing, so signalet trenger ikkje å være so veldig sterkt til slik bruk. Pc'en eg har knyttet opp mot nettverket, er en laptop, og eg sitter 2m fra routeren med den, men sliter likevel med signalet. Trenger stabil tilkobling, med tanke på at eg bedriver en del online gaming, som CS osv. Der opplever eg lett Choke, Loss, og andre errors som eg forøvrig kunne klart meg foruten. Noken som har tips til en frustrert trådløsbruker ? Lenke til kommentar
Konge Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Nå har det vel vist seg at trådløse routere/ap`s gir bedre dekning lavt posisjonert i ett hus på grunn av at routeren i denne anledning er bestykket med en rundstråleantenne som nok gir bra/bedre dekning opp . Første test som jeg villet gjøre er å peke antennen NED istedetfor . Om dette hjelper men du fortsatt plages noe med hastigheten vil jeg si at en DWL-50AT antenne med 5dBi forsterkning er en brukbar investering . Om din brors stasjonær er bestykket med D-Link kort villet jeg nok prøve en DWL-50AT også her . Jeg har hatt gode erfaringer med å gå opp fra standard antenne til denne på anlegg som er satt opp som ditt er . Når vi snakker om DI-624+ så vil jeg også si at du bør kontakte D-Link for å få en ny strømforsyning som gir 3A istedet for den 2.5A som er standard da jeg på min 624+ har merket stor forskjell på stabiliteten . Kjører riktignok 1.21 firmware på min men men ... Lenke til kommentar
Deia Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Seriøst. Har leita etter firmware upgrade til routeren no i 1 time, uten å finne noke som helst! Noken som har peiling på kor eg finner den nyeste ? Lenke til kommentar
Konge Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Tar omtrent 0sekund : http://www.dlink.no/?go=gNTyP9Cip9RLIC4ASt...iwuFCPqxCdC9oUO Pass på å bruke rett firmware i forhold til revisjon av DI-624+ Lenke til kommentar
Deia Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Ok. takk for hjelp Skal prøve å upgrade firmwaren no, for å se om det utgjør noken forskjell Endret 15. februar 2005 av Deia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå