Gå til innhold

85hz, 60fps? hvorfor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har satt skjermen på 85hz, men allikavel får jeg bare 60fps i cs,1.6 .. har Mer enn bra nok pc til å få mer enn 60fps...hvordan får jeg mer?

Hundre tråder om dette, søk gjerne på forumet før du poster. :thumbup:

Prøv:

fps_max 101

og for guds skyld,

developer 0

Lenke til kommentar
Jeg har satt skjermen på 85hz, men allikavel får jeg bare 60fps i cs,1.6 .. har Mer enn bra nok pc til å få mer enn 60fps...hvordan får jeg mer?

Hundre tråder om dette, søk gjerne på forumet før du poster. :thumbup:

Prøv:

fps_max 101

og for guds skyld,

developer 0

har begge dela der!

Lenke til kommentar

jeg har hatt samme problemet før.. det du kan gjøre er å laste ned feks refreshlock eller reforce(?) og stille hzen på 85 på den oppløsningen du kjører i cs. det måtte jeg gjøre..

ellers kan du jo sjekke hva max_fps står på..

btw meningsløst å stille på developer om du ikke skal ha mer enn 100fps.. (noe som er unødvendig)

Endret av staf
Lenke til kommentar

Har du muligheten for å sjekke Hz'en mens du er inne i cs?

Er ofte at pc'en stiller ned hznår den går inn i CS og andre 3D-Progs. Min kjørte på 85Hz i windows og 60Hz i CS ved samme opløsning, var bare å sette på refreshlock så jeg låste Hz'en til 85Hz det.

(Skjermen min har max hz som 85, har ikke 100hz. Hvis ikke hadde jeg låst til 100hz. ;) )

Lenke til kommentar
Har du muligheten for å sjekke Hz'en mens du er inne i cs?

Er ofte at pc'en stiller ned hznår den går inn i CS og andre 3D-Progs. Min kjørte på 85Hz i windows og 60Hz i CS ved samme opløsning, var bare å sette på refreshlock så jeg låste Hz'en til 85Hz det.

(Skjermen min har max hz som 85, har ikke 100hz. Hvis ikke hadde jeg låst til 100hz. ;) )

VEt ikke hvordan jeg gjør det i så fall :S

Lenke til kommentar

Enkelste for deg må vel være å laste ned refreshlock elns, og låse til 85Hz i oppløsningen du bruker i CS. Søk på www.download.com .

Bare vær sikker på at skjermen din støtter 85Hz i oppløsningen du bruker i CS. ;) Du vil forresten ikke få mer enn 85fps uansett med vsync on, hvis ikke skjermen din takler 100hz. Vil du ha 100fps uten 100hz bare skrur du av vsync, men det beste er jo om skjermen din støtter 100hz.

Vet du hvordan du skrur av vsync forresten?

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
takk så mye!! funka med refreshlock  :!:

Bare pass på at du ikke låser den til høyere enn det skjermen din takler, men det er mulig det bare står "out of range" elns i tilfelle.

EDIT: Mitt 777'ene innlegg i CS kategorien :w00t:

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
har akurat samme problemet, refreshlock står på 1024x768 32bp, men allikevel er jeg nedi 30 fps :no::mad: kjørt spybot, avg ad-aware SE etc.. ikkeno hw problemer

Hvis du er nede i 30 fps er det nok neppe noen refreshrates eller noe som skal stilles.

Overklokking, defragmentering, ad-aware og scandisk er nok heller tingen for deg. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...