Gå til innhold

Test om medlemmer kan retningslinjene?

Anbefalte innlegg

Hei hei!

For et par dager siden kom B|Real med et genialt forslag, nemlig å teste brukere om de virkelig kan retningslinjene.

Jeg synes det hadde vært morsomt hvis det hadde eksistert en slik test!

Den må jo ikke nødvendigvis være "påbudt" å ta, men det hadde vært gøy å få kunne testet sine kunnskaper om retningslinjene.

Andre som liker/ikke liker ideen?

Endret av @kd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE (@kd @ 15/02/2005 : 18:52)
Stilig! Men de spørsmålene der var jo alt for lette da... :p Og det var dessuten svært få. Hvis dere ikke ønsker å bruke tid på å lage en slik test kan jeg godt fikse en! :D

Syntes det er bra nå jeg. Blir jo litt mye for et nytt medlem å komme til 20 spørsmål ved registreringen

Det eneste jeg syntes burde endres på er at man kunne byttet ut noen av spørsmålene.som er litt opplagte; disse:

Hva er forumets holdning til piratkopiering?

Hva er forumets holdning til personhets?

Hvilken av disse emnefeltene er best?

..med noen vanskeligere?

Lenke til kommentar

Grunnen til at spørsmålene er enkle og få er fordi vi ønsker å oppfordre folk til å bruke forumet, ikke skremme de vekk! Dersom du har et akutt dataproblem du MÅ fikse gidder du ikke sitte i 30 minutter med en quiz! Heller ikke dersom du bare skal regge en konto for et enkelt spørsmål eller for å søke.

Meningen med disse spørsmålene er at de skal fungere som en mini-retningsregler. Du lærer av å se svaret på problemet. Problemstillingene de spørsmålene der tar opp har nesten forsvunnet nå i forhold til tidligere!

Lenke til kommentar

Det er like morsomt hver gang noen sender mail til oss og sier at det er noe galt med registreringsrutinene, for de får info om at de har svart feil på noen spørsmål, og legger ved svarene sine som ganske klart viser at de ikke har tatt seg tid til å lese retningslineje :p

Det er klart, det er jo mye enklere og tar mye kortere tid å sette seg ned å forfatte en epost til oss og vente på svar, enn å lese retningslinjene :S

Men det er klart, det er nok et spørsmål om vi skal gjøre spørsmålene vanskeligere, for det er mange nye brukere som gjør ganske graverende feil.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...