Gå til innhold

[løst]Hvilken mod. endra siggen min?

Anbefalte innlegg

:shrug:

Fint å få beskjed ....

Har lest retiningslinjene.... men som Dere ser er jeg ikke akkurat ny her... kikker ikke innom hver måned for å få med meg "oppdateringene".

Siggen hadde kanskje en linje for mye (burde vært dødstraff), men tok ikke noe plass og hadde bare specs + en setning.

Synes modd'ene begyner å lete etter pirk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må nok (dessverre) si meg enig her, når mange av signaturene til admins og moderatorer også er i strid med retningslinjene. Mange av de er langt verre overtredleser enn å ha en linje for mye.

For øvrig er 4 linjer en helt idiotisk regel, ettersom antall linjer avhenger av hvilket skin du bruker i tillegg til oppløsningen på skjermen.

For eksempel er signaturen min 4 linjer i HW-skinet, mens i amobil-skinet er den hele 7 linjer.

Denne regelen skal visstnok bli endret når v. 3.0 av forumet kommer. :)

Endret av @kd
Lenke til kommentar

Å nei og nei, dette må være den størse personlige tragedien du har hatt noen gang, tenk at noen fjernet signaturen din som brøt med retningslinjene. Det er helt klart, vi burde kanskje søkt om å få innført dødstraff for slikt, men vi valgte i stedet bare å fjerne signaturen.

Har du problemer med at vi ikke ønker ville tilstander på signaturer som en del andre forum sliter med, vel, da er vi uenige.

Lenke til kommentar

QUOTE (Ueland @ 15/02/2005 : 16:01)
Saken er at hvis en har "litt" over grensen så vil andre og ha det og unnskylder seg med at han har det jo, så kommer neste og vil ha enda mer osv  :)

Dette er jo bare useriøst sagt av deg. Flere moderatorer og admins har signaturer som er langt værre enn den "Okay" hadde.

Jeg tror nå at folk ser mer opp til admins og moderatorer, og da er det iallefall en god grunn til å si "han har det jo".

I tillegg er ikke denne regelen umulig å håndheve, ettersom antall linjer avhenger av skin og skjermoppløsning.

Endret av @kd
Lenke til kommentar

Skjønn ble det iallefall ikke brukt i dette tilfellet.

Du sier at reglene ikke kommer til å bli forandret... Vel, kilogram sa noe annet:

QUOTE (kilogram)
Videre, så har vi tatt opp dette i forumstyret, og fra og med neste versjon av forumet kommer det til å være en funksjon som teller bare synlige tegn i signaturen, og dette punktet i retningslinjene kommer til å bli endret.

Du finner innlegget hans nederst på denne siden.

QUOTE (kilogram)
Dette punktet i retningslinjene blir difor revidert, og kjem til å vere annleis når den nye versjonen av IPB kjem. Då vil det og vere på plass ein funksjon som lar oss telle antall synlige tegn i signaturen, slik at me kan sette ei betre grense på signaturlengden.

Du finner dette innlegget nesten nederst på denne siden.

Vent litt, så kan jeg komme med en liste over signaturer til admins og moderatorer som er i strid med retningslinjene ved bruk av HW-skinen. Ved bruk av amobil-skinen vil denne listen bli for lang...

Endret av @kd
Lenke til kommentar

At man finner en måte å telle tegn på betyr ikke at vi kommer til å gå fra tanken med maksimalt 4 linjer, dette er mer en teknisk begrensning slik at det ikke skal være mulig å lage alt for lange signaturer med enkeltlinjer som er kjempelange.

At du mener ikke skjønn ble brukt i dette tilfellet er jeg enig i, og burde heller ikke blitt utøvet. Signaturer skal ikke gå over mer enn 4 linjer, og det er reglene.

Retningslinjene gjelder forøvrig også for administratorer, og Mafo må dermed endre sin. Husker ikke hvordan Kilogram sin er, men den var det som ble definert godt innenfor det som kan aksepteres med skjønn. Ser ikke noe poeng i å ta opp den diskusjonen en gang til.

Lenke til kommentar

Jeg mener nå at det er like ille å ha Size=2 som å ha en linje for mye, retningslinjene er uansett brutt. Som du sier, reglene gjelder også for administratorer.

Hvorfor skal man bruke skjønn ved en administrator men ikke bruke det ved en vanlig bruker?

Endret av @kd
Lenke til kommentar

Forskjell på å kverulere og konstatere fakta ...

Selv hadde jeg 4-linjer med specs. + en setning der jeg på folk legge til specs. i signatur for best mulig å kunne hjelpe...

Size = 1 alle linjene og valgte bevist en liten font type.

Må være rom for kritikk på et så stort nettsted...

Lenke til kommentar

QUOTE (gixxerman @ 15/02/2005 : 20:16)
Syntes også det er latterlig av moderatorene og bare endre signatur uten videre. GI BESKJED PÅ PM DA ! Hvorfor i pokker får man beskjed om at "MAKS 1000 characters" når man sjekker lengde på signatur, og man bare kan skrive 4 linjer i følge retningslinjene ?
Rævva spør du meg... :wallbash:

Har du ikke lest retningslinjene så må man regne med at slikt skjer. 1000 bokstaver får man tilgjengelig fordi mange legger ved linker i signaturene, og da trenger man en del tegn som ikke synes.

Men nå anser jeg denne saken som avklart, det er i grunn ikke noe mer å diskutere. Signaturer skal ikke overstige 4 linjer. Har man signaturer som er lenger, så må man regne med at moderatorer forandrer/fjerner signaturen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...