smor40 Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Hei jeg har 2 routere den en er 3com og har ikke WDS men har også en ASUS wl500g den har WDS. Kan jeg sette opp 3com som vanlig router og Asusen med WDS eller må begge støtte WDS? Har noen tips hva jeg bør gjøre må jeg kjøpe en ny router for å få trådløst link? Vil jeg miste trådløs forbindelse mellom mine 2 bærbare pcer hvis jeg setter opp WDS på Routerene? Lenke til kommentar
smor40 Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 Er det ingen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
Chrian Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) Begge rutere må støtte WDS, og du mister ikke forbindelsen med dine to bærbare dersom dette blir utført korrekt. Dersom du skal kjøpe en ny trådløs ruter for å ordne dette anbefaler jeg Linksys WRT54G. Endret 16. februar 2005 av Chrian Lenke til kommentar
smor40 Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 Tusen takk for svart: Du mener selv om jeg har en Asus WL 500 G fra før så bør jeg kjøpe linksys? ikke en Asus til? Lenke til kommentar
Chrian Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) Kjenner ikke til Asus, men jeg hadde først prøvd med en Asus og en WRT54G. Grunnen til at jeg anbefaler Linksys er at den er Linux basert slik at det finnes veldig mye modifisert firmware med mange ekstrafunksjoner som bla. øket sendestyrke, men dette krever jo WRT54G i begge ender for å utnyttes fullt ut. Har satt opp to WDS linker med to WRT54G og de er overraskende stabile, har pinget mellom dem i timevis uten pakketap og forsinkelser ( vi bruker IP telefon over den ene linken). Du får litt økende pingtider med mikset nett (b og g), rent g nett gir pingtider under 2ms med ca 100m og to yttervegger mellom rutererne, dette er med originale antenner. Vær oppmerksom på at Linksys sin firmware ikke støtter WDS, denne siden gir deg linker til andre tilbydere som støtter WDS bla. Sveasoft. Endret 16. februar 2005 av Chrian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå