Gå til innhold

Sliter med Ipod!!!

Anbefalte innlegg

Er det noen der ute som har Ipod som de bruker sammen med PCen sin??

jeg sliter med å få Ipoden til å virke...har lastet ned alt av software og alt det der, men når jeg plugger inn Ipoden får jeg blåskjerm og maskina rebooter. Når jeg sjekker Devise manager har maskina registrert en firewire device, men den funker ikke som den skal (gul runding med utropstegn i). er det noen som har noen tips???

tusen takk for all hjelp

amd athlon 1800+

epox kha8+

512mb ram

western digital firewire pci adapter

+++

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags programmer bruker du for å få iPoden din til å funke? Bruker selv macdrive sammen med Ephpod som funker meget bra! Xplay har vel en del problemer og kan kræsje hele iPoden din.

PS Behøver jeg å si at programvaren og driverne som følger med ikke fungerer på mac?

Lenke til kommentar

IPod er laget av Apple, og etter å ha brukt en rekke forskjellige Macintosh maskiner, først på skolen deretter på jobb, kommer jeg aldri til å ha tillit til Apple igjen.

Ett sammentreff at samtlige 5 macintosh maskiner, på to forskjellige steder, har vært mer kranglete enn en ustabil PC med Windows 98? Kanskje, men VELDIG lite trolig.

Lenke til kommentar

har prøvd både xplay og ephpod med macopener...problemet ligger ikke i programmene, fordi med en gang maskina mi registrerer at det er en firewire device tilkpolet krasjer den... hvis det er problemer med maskinoppsettet mitt, hva må jeg gjøre da? bytte firewire kort eller...??

Lenke til kommentar

Som nevt kan det jo hende at det finnes nye drivere til kortet ditt, i såfall bør du jo prøve dem...

Har du prøvd andre firewire ting? Hva skjer vi du kobler til noe annet som går på firewire.

Tviler også på at iPoden har skylda, det er jo bl.a Apple som var først ute og var med å lage firewire, så de burde vite hvordan kommunikasjonen over firewire skal gå...

Lenke til kommentar

det der hørtes jo ikke bra ut. men på ephpod sin side er mitt firewire kort nevnt når de går igjennom kort de har fått til å virke med ipoden...kan selvfølgelig alltids gå på elkjøp og kjøp et annet og hvis ikke det virker levere det tilbake og få pengene igjen...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-22 15:53, C. Alshus skrev:

Quote:

PS Behøver jeg å si at programvaren og driverne som følger med ikke fungerer på mac?

Hæ?

iPod er jo et Apple-produkt, og så vidt meg bekjent, så følger det med iTunes2. Dette fungerer helt greit på min eple-maskin. Hva vil du fram til?

Hmmm, mente selvfølgelig at det ikke fungerer på en pc... :sad:

Uansett har du prøvd å avinstallere xplay fullstendig for derretter å innstallere macdrive/macopener? Hvis ipoden får pcen til å krasje da er det vel firewirekortet som ikke fungerer eller driverne det er noe galt med. Prøv å flytte firewirekortet til en annen pci port og installer det på nytt igjen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Hatt samme feil selv. Starta maskinen og Ipoden sammen og da funka det vist. Men den booter og mister kontakt i ny og ne :sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...