eLang Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Har koblet min bærbare til min ikke bærbare ved hjelp av USB, men det skjedde ingenting. Trudde det ville ploppe opp noe i "min datamaskin" i det minste... XP på den store, og 2000pro på den lille. Noen som har ett lite tips eller to?.. Lenke til kommentar
esquire Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 mulig jeg tar feil av hva du prøver å oppnå, men ville ikke en krysset nettverkskabel være en bedre løsning? Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Trodde ikke at det i hele tatt gikk an å koble to maskiner sammen med USB kabel Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Skal du koble dem sammen i nettverk? er det medlem av samme workgroup da ? Eller hva er det du egentlig driver med? Lenke til kommentar
eLang Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 ville bare ha over 4gb med bilder til den stasjonere. Trudde jo bare at xp ville se den som en ekstern hd, men det var jo ikke så enkelt... Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Trodde ikke at det i hele tatt gikk an å koble to maskiner sammen med USB kabel Jo da, det funker det. Jeg har gjorrt det før. Kan ikke huske at jeg måtte gjøre noe spesielt for å få det til. I hvert fall mye lettere enn med nettverkskabel EDIT: Leif Endret 15. februar 2005 av sablabra Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 bare sett de opp i hjemmenetverk, hvis du ikke har gjort det allerede og overførfilene på den måten, mye mindre stress Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Skal jo stort sett bare være å plugge USB nettverkskabelen til maskinen...spørs om du ikke må ha noen drivere lagt inn på win 2000 maskinen Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Kan man gjøre dette med både FireWire og USB? Dette er helt nytt for meg. Så lærte jeg noe nyttig i dag også Lenke til kommentar
studass Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Skru av firewall hvis du har!! Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) NB!! Det kreves en spesiell USB kabel til dette... En vanlig USB kabel går ikke..Du kan ødelegge USB porten/maskinen http://www.computerstodayinc.com/usbnetwork.htm Nettverkskabel USB heter den http://komplett.no/k/ki.asp?sku=301550&cks=PRL http://komplett.no/k/ki.asp?sku=119955&cks=PRL Feks. denne Endret 15. februar 2005 av taz Lenke til kommentar
eLang Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 har drivere i 2000 for en usb kort leser, og det er jo usb på den. Tenkte du på no spess. Skal gjøre ett forsøk uten brannmur, men brannmuren passer vel ikke på hva som kommer og går via usb??? Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 har drivere i 2000 for en usb kort leser, og det er jo usb på den. Tenkte du på no spess. Skal gjøre ett forsøk uten brannmur, men brannmuren passer vel ikke på hva som kommer og går via usb??? leste du ikke hva taz skrev? du ødelegger USB porten hvis du ikke har USB kabel som er laget for overføring fra pctil pc Lenke til kommentar
eLang Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 fan, jeg som svidde av 49,- spenn på usbkabel på datakjeden i dag. Neste 5 tuborg det... Lenke til kommentar
eLang Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 joda leste det, men etter innlegget om drivere. Ble litt nervøs, og sjekket portene, men de virker finfint fortsatt, har dog ikke restartet pc'en. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Slett Endret 15. februar 2005 av taz Lenke til kommentar
Josef Minde Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Hvis du har firewire på begge maskinene, så går det fint å koble dem sammen slik. Opprett brokobling på den stasjonære mellom firewirekortet og nettverkskortet, så kommer den bærbare på nett også. Lenke til kommentar
eLang Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 null firewire.. må vel innvistere i de kablene. Men skjønner ikke helt hvorfor dette skulle være så vanskelig... men men,.. Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Hvis du har firewire på begge maskinene, så går det fint å koble dem sammen slik.Opprett brokobling på den stasjonære mellom firewirekortet og nettverkskortet, så kommer den bærbare på nett også. "Vanlig" FireWire kabel, som for eksempel følger med eksterne harddisker. Vil ikke drive å ødelegge porter i fremtiden her, det er ikke en spesiell link-kabel til FireWire også? Takk taz! Du sparte meg nettopp for to fremtidige defekte USB porter Lenke til kommentar
ljkhaeljfk Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Hmm.. Da er det kanskje mulig å sette opp et USB2 nettverk med noen usb-hubber og diverse saker da? Teoretisk burde jo dette gå mye fortere enn vanlig 10/100 mbits nettverk... Høres ut som et interessant prosjelt Kanskje litt dyrt i lengden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå