Xantix Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Vel jeg trenge flere plater så jeg var innom og rasket med meg 4 spindler med 25 stk ePro plater dvd+r. Når jeg åpnet pakken fant jeg fort ut av at de var helt hvite!!! Hvaaaa tenkte jeg, så leste jeg litt på pakka og fant da ut at det er printbare plater, men stusser jo litt over at de selges til samme pris som vanlige ikke printbare...... Noen som vet om det er samme produsent etc? Kjøpt på digi disse platene. Har ikke fått brent noe på dem enda men skal gjøre det når jeg kommer hjem. X. Lenke til kommentar
Holmesdale End Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Har pløyd igjennom ca. 300 av disse uten en eneste feil. Helt ok plater. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Skal være akkurat lik kvalitet på disse som på de som ikke er printbare Men det har kommet værtfall ett dårlig parti med disse platene til Norge de siste månedene, jeg måtte returnere 150 av disse platene.. Dette gjaldt ikke de vanlige platene, kun de printbare, men dette var nok helt sikkert engangstilfelle Lenke til kommentar
JonV Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Vel jeg trenge flere plater så jeg var innom og rasket med meg 4 spindler med 25 stk ePro plater dvd+r. Når jeg åpnet pakken fant jeg fort ut av at de var helt hvite!!! Hvaaaa tenkte jeg, så leste jeg litt på pakka og fant da ut at det er printbare plater, men stusser jo litt over at de selges til samme pris som vanlige ikke printbare...... Noen som vet om det er samme produsent etc? Kjøpt på digi disse platene. Har ikke fått brent noe på dem enda men skal gjøre det når jeg kommer hjem. X. Hvor shoppet du ? Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 digitalimpuls, 25 stk til 95kr. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Hvor? På nettet/butikk? De er tomme for ePro i Trondheim og de visste ikke om/når de fikk inn mer. Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Butikk, nå er jeg så heldig at jeg har digitalimpuls og dataskjeden 10 min fra der jeg studerer (Oslo) så det er fort gjort for meg å ta meg en tur innom Der har de så det holder enn så lenge. Kanskje jeg skal ta meg en tur innom og kjøpe pr spindler til. 100 plater går fort unna til tider. X. Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Kanskje jeg skal ta meg en tur innom og kjøpe pr spindler til. 100 plater går fort unna til tider. X. 100 mbit? Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Hehehhee, vel leste i et blad at mennesket lider av samle mani, ur innstinkt og det sitter fortsatt godt i det "moderne" menneske Samle og samle uten at man egentlig vet hvorfor og ikke minst, man får ikke gått gjennom 3% en gang, dersom man er heldig. Kan tenke meg at når jeg blir gammel og grå, og faktisk får tid til å leke meg så er platene uleselige. Hmmmmm håp om at det før den tid kommer en duppeditt som magnetiserer cd/dvd plater? X. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 OBS!!! Det er et parti med feilproduserte prodisc 8x +R Printbare, brenn et par helt fulle plater først og sjekk om du klarer å lese de etterpå for å sjekke om disse platene er fra det dårlige partiet. Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Det skal jeg gjøre, men dersom det skulle vise seg at de er uleselig er det da problemfritt å returnere den pakka som er åpnet pluss de andre som er uåpnede? (uff tror muligens kviteringen er borte..., blir å lete litt) dersom jeg så får byttet hvordan vet jeg at de pakkene som jeg evt plukker ikke er fra samme parti? Blir vel å spørre da, og evt vente til de er helt utsolgt og får inn et nytt parti? X. Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Kjøpte en pakke med 25 stk eProformance 4,7GB 8X DVD plater. Disse fungerer over all forventning med tanke på pris. Ser også til å funke bra på 12x brenning med min NEC ND3520A, har dog ikke brent mange på 12x hittil. Nummer på plata for de som er interessert: PR09-3601-4019. Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Ser ut som min nec 2510a takler disse platene bra mens benQ sliter. Etter 7 min står den fortsatt og brenner på 1%......... Jeg får brenne litt flere på nec'en. X. Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Vel mye tyder på at det er disker fra det dårlige partiet dette her.... Selv om nec'en har klart å brenne to disker så er det totalt uleselige etterpå så jeg får se til å komme meg til butikken i morgen og levere tilbake dette her. X. Lenke til kommentar
D-man Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Jeg kjøpte også en bunke med 25 stk eProFormance DVD+R X4 m.print på OBS for en stund tilbake. Samtlige har feilet !! Jeg har også noen eProFormance DVD+R X8 u. print. Disse har ymse kvalitet, så jeg kjører alltid verifisering av disse platene før jeg føler meg trygg på at brenningen har gått bra. Godt å se at andre har tilsvarende problemer, jeg burde jo ha sjekka platene (og dette forumet) før jeg kjøpte meg ny DVD brenner (BENQ DW1620 Pro) :!: TAKK TAKK til alle dere som bidrar til at dette forumet er ett svært nyttig og seriøst sted !! Lenke til kommentar
KAS Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Hm, syntes jeg leste her forleden at platene mpx selger, var printbare OG av dette feilpartiet. Noen som vet noe mer? Lenke til kommentar
Psh Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Godt å se at andre har tilsvarende problemer, jeg burde jo ha sjekka platene (og dette forumet) før jeg kjøpte meg ny DVD brenner (BENQ DW1620 Pro) :!: Hva mener du? Er du ikke fornøyd med BenQ brennern??? Lenke til kommentar
dubeldarr78 Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) Flere butikker, både mpx.no, digital impuls mfl. har de siste dagene fått inn nye partier med eproformance DVD-/+R printable plater. Har testet disse partiene både - og +r og også disse partiene synes å være feilvare. Vil fraråde alle å kjøpe fra disse butikkene så lenge de ikke kan bevise at deres varer er fra partier som ikke er feilvare. Oppfordrer også alle som har kjøpt disse dvd'ene som ikke funker, til å gå tilbake til butikkene og kreve penger tilbake(altså heve kjøpet) eller omlevering av feilfri vare, også for åpnede pakker. Det som her gir deg rettigheter er kjøpslovens bestemmelser om mangler ved kjøpt vare. Det at en plate ikke er lesbar etter brenning må anses som en mangel som var tilstede på kjøpstidspunktet. Butikkene har sålangt hevdet at lagringsmedier som dvd'er ikke har garanti. Det er greit nok men det gjør ikke at de kan gå fra det ansvar de har etter kjøpsloven. Edit: det er helt tilfeldig om dvd-spilleren/brenneren gjenkjenner disse dvd'ene (før brenning). Av 25 dvd'er var det 8 som ikke ble gjenkjent av brenner (fikk melding om at det ikke var DVD-plate i brenner/spiller) Endret 12. mars 2005 av dubeldarr78 Lenke til kommentar
KAS Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) Flere butikker, både mpx.no, digital impuls mfl. har de siste dagene fått inn nye partier med eproformance DVD-/+R printable plater. Har testet disse partiene både - og +r og også disse partiene synes å være feilvare. Da leverer mpx i så fall et annet produkt enn hva de reklamerer med, og det bør ikke være spørsmål en gang ved retur. EPDVD+R8xCB25 som de reklamerer med, er IKKE en produkt-ID som tilsier printbare plater. Endret 12. mars 2005 av KAS Lenke til kommentar
xB^ Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Slik ser de dårlige ut iaffal :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå