lokeland Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Er litt usikker på hvor denne posten skal ligge hen, siden det gjelder en casemodding nettbutikk poster jeg her så får heller en moderator tar seg av den.. Varenr. Ant. Art.Navn Eksl.mva. Inkl.mva.MICLV12N150 1 stk. Kabelstrømpe, Ø12, L=1500, Lys blå 23,20 29,00 YJ10010R 1 stk. Strips, 10cm, Rød, 10 stk. 8,00 10,00 Varesum: 31,20 39,00 Postens Servicepakke (0,25 kilo*) 58,00 72,50 Postens Oppkravsgebyr for Servicepakke 36,29 45,00 Ekspedisjonsgebyr 20,16 25,00 Totalsum: 145,65 181,50 142 kr koster det å sende pakka! Det jo sykt.. Dette er en liten bestilling fra Microplex.. Hvorfor går det ikke ann å bare sende sånt småtteri i et brev? Hadde kosta 50 kr til sammen da.. Istedenfor nesten 181,50! Er det lurt av meg å heller vente til jeg har en stor bestilling da..? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Det er på grunn av at de har hatt problemer med folk som sier at de ikke har fått brevene, å då må de jo sende tingene på ny, og det er tap i kassen. Med scervicepakke kan de spore dem pakkene, og se om de har blitt hentet. Kanskje en ide å vente til du har en større bestilling, men det spørs om hvor kjapt du vil ha de tingene du skal bestille nå, og hvor lenge det er til du har en større bestilling. Med andre ord: Det er en vurderingssak. EDIT: Denne skal vel egentlig ligge under Webshop- og butikkdiskusjoner tror jeg. Endret 15. februar 2005 av sigen Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Ække viktig.. Selv om bestillingen er større blir det jo ganske dyrt! Noen som vet hvor mye jeg må ut med for frakta om jeg skal ha en PSU til 600 shpenn i tillegg til det på listen? Må jo også finnes en bedre metode å sende pakker på.. Vurderer nesten å kjøpe fra andre steder.. Blir jo nesten billig å bestille fra USA da! Lenke til kommentar
mr_menace Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) burde vært en bedre måte Kjøpte nettopp razer DB til 300kr. jeg må betale ca. 516 fordi den sendes som servicepakke med oppkrav (p.s. Elkjkøp sender som brev) EDIT: tror musa egentlig kostet 395 eller noe sånt Endret 15. februar 2005 av mr_menace Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Sykt! Komplett absurd.. Tror heller jeg ser etter det jeg skal ha andre steder altså.. Ikke det at jeg tror elkjøp har en bZerk PSU da! Lenke til kommentar
mr_menace Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 det jeg mente med at elkjøp sender brev var at ikke alle hadde gitt opp brev-greiene Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Ja.. Men de er jo også en mye større bedrift, så litt tåler de å tape! Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Hva er problemet? Bestill sammen med andre så blir det jo billig. Bestillte nettop en pakke fra microplex, den veide 1,4kg, og den skulle de ha 165kr(!) i frakt for, noe som er helt sykt. Men vi var 5 stk som bestillte i sammen og da kostet det bare 33kr per pers. Er man 2 stk blir det 80kr. Edit: Du får bruke de stripsene godt, for de ble dyre.. Kjøp heller på biltema neste gang. Endret 15. februar 2005 av Marius_EV Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Aaah.. Hmm.. Smart! Kom ikke på den tanken Lenke til kommentar
Zo9X Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) burde vært en bedre måte Kjøpte nettopp razer DB til 300kr. jeg må betale ca. 516 fordi den sendes som servicepakke med oppkrav (p.s. Elkjkøp sender som brev) Det er vektgrenser og størrelse som avhenger om hvordan de skal sende det. Så man får ikke sendt store tingene i brev. Spill går godt i brev men en psu o.l. tviler jeg på at blir sendt som brev. Det er jo bare å sjekke på posten sine nettsider. Men det er meget rart at en så liten pakke havner som servicepakke. Rart at de ikke har valgmuligheter på siden. Sjekk godt etter neste gang. /Zo9X Endret 15. februar 2005 av Zo9X Lenke til kommentar
WeXeL Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Jeg bestilllte et casebadge fra microplex til 30,-kr Porto: 140,-kr Lenke til kommentar
Zo9X Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Det er jo latterlig på så små pakker at det ikke er mulighet for å få sendt det som brev. Det burde nettbutikkene gjøre noe med!! Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) Jeg bestilllte et casebadge fra microplex til 30,-krPorto: 140,-kr Hvorfor? Du kaster jo bare pengene rett ut av vinduet, dessuten får du jo vite hva frakten er før du bestiller. Endret 16. februar 2005 av Marius_EV Lenke til kommentar
enden Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Dytter denne over til webshoperfaringer jeg, da casemod-forumet skal brukes til faktiske case-mods Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 komplett.no er kanskje ikkje case-modderens førstevalg, men de sender små ting som ikkje overstiger 350gr / 600kr som brev til kr 39,- Lenke til kommentar
4WheelDrive Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) Strips o.l. er jo uansett ren forbruksvare (ihvertfall for meg), så jeg pleier gjerne å bestille i noe større kvanta (så blir ikke frakt-per-strips-prisen like stor). Akkurat strips får du jo uansett til en rimelig penge på biltema hvis du har det i nærheten. De har vel kanskje ikke sånne flettede kabelstrømper som du skal bestille, men jeg vet de har krympestrømper som også kan fungere godt. Endret 16. februar 2005 av 4WheelDrive Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Men sånn generelt ligger vel Microplex å ligge litt høyere enn de andre butikkene grunnet det ekspedisjonsgebyret(eller hva det er). Komplett har jo begynt å selge en del ting som du også kan kjøpe på microplex, anbefaler heller de(komplett altså). Lenke til kommentar
MAC_USER Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Det er bare og betale med visa/forhåndsbetaling så slipper du dette. Da sendes varer fraktfritt de fleste plasser. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Det er bare og betale med visa/forhåndsbetaling så slipper du dette. Da sendes varer fraktfritt de fleste plasser. Det gjelder ikke microplex. Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Dette er sant nok dette da... Servicepakke koster litt ja, men postoppkrav er jo enda verre... Så man burde hatt muligheten til å bruke Visa/Mastercard etc eller forhåndsbetaling eller liknende. Hvis man bor i en større by evt nærme en webshop så kan man jo få pakker med budbil eller hente pakkene selv i deres lokaler osv. Så derfor blir nok kombinasjonen av postoppkrav+servicepakke+ekspedisjonsgebyr rimelige høyt når man bestiller noen småting ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå