supernapa Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Jeg har problemer å logge meg på min 3Com officeconnect trådløsegateway. Står i manualen at man skal skrive http://192.168.1.1 i internet explorer men da skjer det ikke noe . Når jeg kjører fra cden som fulgte med og recoveryprogrammet så komme jeg innimellom inn men da er det en 10.0.0.x adresse som virker som endrer seg- Finens det noen kommando som gjør at man kan finne ut denne adressen? når jeg kjører "print route" fra command-prompt får jeg bare opp min egen adresse som er 10.0.0.3 Lenke til kommentar
Seymour Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Hvis du går på Start->Kjør og skriver cmd. Så skriver du ip-config. Får du opp Ip, nettverksmaske, Default Gateway osv. Gateway skal være ipen til gatewayen din. Endret 15. februar 2005 av Seymour Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Og på 3Com er det garantert 192.168.1.1. Er du sikker på at du skriver det riktig inn? Lenke til kommentar
supernapa Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Nei - får ikke opp den trådløse der får opp Ipadress: 10.0.0.5 som er pcen min og Default getaway 10.0.0.1 som er Netopia routern ... Er 3com routern jeg skal ha Lenke til kommentar
vetahutt Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Prøvd med nettverkskabel? Lenke til kommentar
norpreacher Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Koble ifra wlan ruteren ifra netopia ruteren. kobl deg til 3com ruteren via tp kabel sett ipen til ruteren til 10.0.0.2 nettverkmask 255.255.255.0 sett opp ip til netopia ruteren, 10.0.0.1, som gateway hvis du har den muligheten. slå av dhcp i 3com ruteren. alt dette skal altså gjøres i 3com ruteren Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Den trådløse har antakelig 10.0.0.x som den har fått fra ruteren din siden adressen tydeligvis forandrer seg. Når du finner den den kan du logge inn med http://10.0.0.x og spesifisere at den ikke skal få tildelt adresse, men bruke f.eks. 10.0.0.100. Da er det lettere å finne den neste gang. Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Koble ifra wlan ruteren ifra netopia ruteren.kobl deg til 3com ruteren via tp kabel sett ipen til ruteren til 10.0.0.2 nettverkmask 255.255.255.0 sett opp ip til netopia ruteren, 10.0.0.1, som gateway hvis du har den muligheten. slå av dhcp i 3com ruteren. alt dette skal altså gjøres i 3com ruteren eg har gjort det her på to stk trådlause AP og sleit so F. fekk ikkje tildelt ip adresse av AP etter det er blitt satt WEP kryptering... noken forslag kva det kan vere? war ein asus WL 500 g router( brukt kun som ap) og ein Linksys wl50g eller ke den heiter... kun trådlaust AP ingen av dei to ville tildele ip etter eg satt opp passord... nokon ideer? måtte sette opp mac filter i staden for å kunne bruke det... Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Dette er egentlig så enkelt som dette - og brukes de ganger man har to routere som skal snakke sammen: Inn på ADSL- modemet (som i dette tilfellet har routerfunksjon innebygd) med adressen 10.0.0.x. Her skal man deaktivere DHCP. Gå deretter inn på selve routeren (i dette tilfellet 3Com) ved å taste 192.168.1.1.. Her skal DHCP aktiveres (altså for å dele ut adresser til resten av maskinene). Dermed fungerer ADSL-modemet som et rent modem, og 3Com'en tar seg av routinga. Lenke til kommentar
supernapa Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 De som forsøkte å svart her har åpenbart ikke peiling i det hele tatt! Saken var så enkel at den var nesten pinlig Når jeg trakk ut strøm-adapteren på routern og satte denne tilbake så gjennopprettet fabrikkinstillingene - Deretter brukte jeg recover programmet som fulgte med. Når jeg så fikk tilgang til webgrensesnittet var det så bare å gå til LAN SETTINGS og erstatte IP Adress fra 192.168.1.1 til 10.0.0.x (Her brukte jeg 10.0.0.46) og dermed kan jeg nå fra hvilken som helst pc i huset administrere routern ved å gå inn på ipadresse 10.0.0.46 fra en nettleser Enkelt og genialt! Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 De som forsøkte å svart her har åpenbart ikke peiling i det hele tatt! Eller så hadde du ca. 20 forskjellige måter å løse problemet ditt på. Lenke til kommentar
Elwiz Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) De som forsøkte å svart her har åpenbart ikke peiling i det hele tatt! Hyggelig kommentar å gi til mennesker som prøver hjelpe deg på best mulig måte Endret 21. februar 2005 av Elwiz Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 De som forsøkte å svart her har åpenbart ikke peiling i det hele tatt! Håper routern din tar fyr eller at du får problemer. Makan til dårlig oppførsel har jeg ikke sett her på forumet på lenge. Du fortjener nesten en advarsel spør du meg. Det som er pinlig her er din oppførsel, ikke de 10 forskjellige måten å løse problemet du hadde på. Ta deg sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå