christdi Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Jeg lurer på hvordan jeg får uthevet, eventuelt endret farge på den aktive linken i en array, og skrevet ut de ikke aktive linkene som standard. Se koden min nedenfor. Noen tips ? <? $links = array( "Home" => "home.php", "Clips" => "clips.php", "Order" => "order.php", "Links" => "links.php", "Contact" => "contact.php" ); echo "<table>"; foreach ($links as $name => $link) { if($aktiv) { print "<td><a href='index.php?cat=$link'><font color=red>$name</font></a></td>"; } else { print "<td><a href='index.php?cat=$link'>$name</a></td>"; } } echo "</table>"; ?> Endret 15. februar 2005 av christdi Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 du kan jo bruke if($GET['cat'] == $link) { echo "<td><a href='index.php?cat=$link'><font color=red>$name</font></a></td>"; } da sjekker den om cat er det samme som linken.. mulig det er noe feil i denne koden med det kan du jo rette på Lenke til kommentar
gnab Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) Samme som chs89, men lurt å sjekke at $_GET["cat"] er satt, i tillegg til at du hvis den ikke er satt vil sette den lik "home.php" slik at "Home"-lenken da blir "aktiv". <? $links = array( "Home" => "home.php", "Clips" => "clips.php", "Order" => "order.php", "Links" => "links.php", "Contact" => "contact.php" ); if (isset($_GET["cat"])) { $cat = $_GET["cat"]; } else { $cat = "home.php"; } echo "<table>"; foreach ($links as $name => $link) { if($link == $cat) { print "<td><a href='index.php?cat=$link'><font color=red>$name</font></a></td>"; } else { print "<td><a href='index.php?cat=$link'>$name</a></td>"; } } echo "</table>"; ?> Endret 16. februar 2005 av gnab Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå