Muffinman Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Kjøpte dette kortet på Komplett.no og det har svart til forventningene og vel så det...bortsett fra TV-utgangen. Etter mye knoting med composite-tilkobling og TV-tool fant jeg ut at det på ingen måte ble tilfredstillende kvalitet på tv-bildet. Da var tiden kommet for å investere i s-vhs kabel. Etter utallige besøk på el-sjappa har jeg nå prøvd samtlige slike kabler de har i sortimentet sitt inkludert trådløs videolink. Felles for alt er at det blir sort/hvitt på tv`n! Pussig nok ble det både farger og bedre bildekvalitet når jeg benyttet s-vhs og composite samtidig(bedre bilde enn composite alene altså). Synes jeg har pøngla nok med dette greiene nå og er på randen av å avskrive hele TV-utgangen. Hvorfor i hælkete kan ikke skjermkortprodusentene levere noe som funker uten tilleggsutstyr/software? Ut i fra antallet tråder på forumet rundt dette er det ikke bare jeg som plages. Noen som har litt ekspertise å dele på området? PS. Synes skjermkortprodusentene bare kan dr... i TV-ut så lenge vanlige folk ikke greier å bruke det... :sad: Lenke til kommentar
Ash Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Bruker du et s-vhs->scart adapter for å koble deg til tven og får svart-hvitt bilde så støtter ikke tven din s-vhs så enkelt er det. Har du 2 (eller flere) scart tilkoblinger på tven så vær sikker på at du har prøvd begge (alle) siden det ofte er kun 1 av de som støtter s-vhs. Har tven din en s-vhs tilkobling på forsiden (baksiden) så støtter den s-vhs. Er det kun scart tilkoblinger så er det mange tver som ikke skjønner s-vhs. Løsningen på det er isåfall å kjøpe ny tv. :sad: Det går også å kjøre signalet via en video-spiller som støtter s-vhs. Det er den løsningen jeg har brukt siden jeg har en tv som begynner å dra på åra. :razz: Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 21. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2002 Tv`n har s-vhs inngang. Har prøvd både denne og scart-adapter, samme resultat uansett (på begge scart`ene). Lenke til kommentar
Ash Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Vel, det høres muffins ut. :wink: Jeg regner med at du har valgt PAL i driverne. Husker heller ikke i farta om det spiller noen rolle på om du får farger eller ei. Hva med å teste en annen tv for a eliminere feil på s-vhs inngangen? Er det en mulighet!? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 22. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2002 Har jo prøvd begge scart-kontaktene med adapter også, så feil på s-vhs inngangen er vel eliminert. Videre har jeg sjekket i menyene på skjermkortet, der står det noe greier om PAL er valgt, men det ser ikke ut som om det er mulig å forandre dette. Sikkert like greit, siden det er PAL som er riktig. Produsenten har sikkert låst dette til riktig valg for de forskjellige markedene tipper jeg. Vel...levere inn kortet blir vel ganske uaktuelt, Komplett.no merker vel sikkert at det er moddet med ramsinks på begge sider og at det er kommet på en vifte på baksida...kanskje legger de merke til at goopen på originalkjøleren har skiftet farge fra hvit til grå også... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 Muffinman, dette har vært oppe til debatt i forumet mange ganger tidligere. Søk, så skal du finne. Uansett, en vanlig ting å gjøre er at du må eksplisitt fortelle tven og skjermkortet at du bruker S-Video som signalbærer. Og sett video-ut til PAL. BTW:S-VHS er (forenklet sett) en videomaskin/kassett-type, dere tenker på S-Video. </pedant> [ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-06-22 12:05 ] Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 Quote: Den 2002-06-21 12:44, Muffinman skrev:PS. Synes skjermkortprodusentene bare kan dr... i TV-ut så lenge vanlige folk ikke greier å bruke det... :sad: Hvis du vil ha ett kort med TV utgang som gir perfekt bilde på TV og er lett å bruke så bør du bruke ett av Matrox sine kort. De er kjent for å ha best 2D bildekvalitet på skjermutgangen, og for å ha den beste Tv-utgangen. DVDMax funksjonen gir deg perfekt bilde på TV'n når du kjører digital video (enten det er DivX, DVD, .mpg, .avi filer eller ett annet format) selv om du har det minimert på monitoren din. Kvaliteten blir ikke bedre enn orginalfilen, men det blir så bra som det kan bli. Matrox sine kort er elendige på 3D (for gamle), så hvis du vil ha 3D bør du vente litt til det nye kortet til Matrox kommer ut. Ryktene sier at det banker GForce 4 ned i støvlene. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 22. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2002 LarsC: TV`n har vært testet med andre s-vhs kilder (DV-kamera), og det funker. Videre har skjermkortet mitt kun s-vhs utgang, men det følger med forgrenet kabel med en stk s-vhs og en stk composite-utgang. Det funker merkelig nok når jeg benytter composite-utgangen... Forøvrig har jeg søkt på forumet, men ikke funnet noe som har hjulpet. Derfor poster jeg. :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå