natier Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Jeg har forsøkt å finne ut av hvordan jeg skal få brukt SB-600 blitsen min trådløst sammen med D-70 men har ikke fått det til å virke. Noen som har noe erfaring? Å sette kameraet i "commander mode" er greit, men hvordan skal jeg få stilt inn blitsen riktig? ------- "problemet" er løst. Det var rett og slett fingertrøbbel fra min side Endret 17. februar 2005 av natier Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) .............. Endret 3. mai 2007 av Govassa Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Ok(slettet innlegget mitt, så ikke "løst") Løst eller ikke løst? Jeg har ihvertfall SB800 og tror den fungerer omtrent likt på dette. For å gjøre den trådløs holder jeg inn "meny-knappen", den som står i midten mellom piltastene, i 3 sek eller noe sånt. Da kommer jeg inn i en meny der man kan bla litt for å finne et slags antennesymbol, der jeg kan velge "Remote". Deretter går jeg ut av menyen og må velge Channel 3 for at det skal funke trådløst med D70. Forøvrig står det i bruksanvisningen. Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Jeg har ikke fått det til på mitt SB-600, trodde hittil ikke det gikk an, så hvis noen kan forklare.... Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Det du gjør er å holde nede - og zoom knappen i ca. 3 sek. Da kommer du inn på en meny. Den "buede" pilen, skal være on. Hvis den ikke står på kanal 3 fra før av, må du også stille den inn på kanal 3. Så trykker du bare On/Off knappen for å komme tilbake til den vanlige menyen. Kameraet skal stå på commander mode. Endret 13. mars 2005 av Pallesen Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Skulle gjerne hatt litt hjelp, dette får jeg ikke til med min kombinasjon SB-600/D70. Hadde noen orket å ta det helt Basic for meg? Jeg kjører program "P", enkelt-bilde, AF-S, Automatisk hvitbalanse, sentrumsdominert lysmåling. CSM-meny>Blixtläge (19)>TTL kommandoläge>TTL (har også prøvd med de to andre alternativene her (dvs AA og FULL uten suksess) Blitzen viser "Ch3" "Group A", et notesymbol, en buet pil/lyn og MZoom. Blitzen på D70 er nede. Er det den som brukes til å "styre" SB-600? Hva med plassering av SB-600 i forhold til D70 (foran/bak/til siden???) Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Blitzen MÅ være oppe ja, samt være i commander mode. (Ser ut som om du har gjort det riktig) Notesymbolet forklarer bare at du har lyd på. Dvs. at når blitzen går av lager den et lite pip for å si at operasjonen var vellykket. Plassering er helt vilkårlig, så lenge den eksterne blitzen får blitzet fra D70 inn på sensoren som ligger på siden av blitzen. Har derimot aldri opplevd at den eksterne blitzen ikke går av pga. dårlig plassering. Lenke til kommentar
CWalken Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 (endret) Edit: Best å åpne øynene før man poster. Endret 19. mars 2005 av CWalken Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Tusen takk Pallesen. Det gikk så utrolig mye bedre etter at jeg satte opp blitzen på D70.... Nå er mitt problem løst. Et tilleggsspørsmål: Må jeg skru av "commander" mode når jeg går tilbake for å bruke D70 enten med innebygget blitz eller når jeg skal bruke den med SB-600 påmontert? Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Ja, du må skru av Commander mode hvis du skal bruke den innebygde blitzen etterpå. Lenke til kommentar
CWalken Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Må jeg skru av "commander" mode når jeg går tilbake for å bruke D70 enten med innebygget blitz eller når jeg skal bruke den med SB-600 påmontert? Du trenger ikke å stille på noe på kameraet for å bruke SB-600en påmontert igjen, men du må stille tilbake igjen blitzen. For å bruke den innebygde må du enten skru av commander mode eller flikke over til en av programmodusene (f.eks auto) der blitzen fungerer som vanlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå