Somle_ Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Hei, har kjøpt en Intel Xeon 2,4GHz 533 prosessor BOXED. Problemet mitt er at jeg har laget pluggen til CPU viften selv, fordi den passet ikke på hovedkortet (Dell server). Nå blåser viften luften bort fra CPU en, er dette riktig? Når jeg prøvde å endre om pluss og minus, så gikk ikke viften rundt. Så virker ut som den sakl blåse lufta bort fra CPU en. Er det noen som kan bekrefte dette? Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 hmm...har bygd mange pc'er i mitt liv....veldig mange men har ALLTID hatt viften MOT cpu kjøleren....men kan ikke si noe om hva som er rett akkurat til den prossesoren..... Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Hos meg blir det ca. 10 grader mindre på cpu når viften blåser enn når den suger. Du må nok snu viften hvis den skal blåse den andre veien. Det er sikkert dioder i den som gjør at den ikke virker hvis du bytter pluss og minus. Lenke til kommentar
Salemonsen Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Er vanlig at viften er satt til å blåse ja, dette tror jeg gjelder uansett hvilken cpu man bruker fordi ribbene på kjølerne er konstruert slik. Men det finnes unntak der det vanligvis står forklart. Lenke til kommentar
viper44 Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Har en Dell Dimension 8300, og der suger viften Ut luften gjennom en "trakt" over kjøleribben. Fungerer utmerket. Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Det er sikkert dioder i den som gjør at den ikke virker hvis du bytter pluss og minus. man bytter ikke om på polene pluss\ minus.! nor man skal sette vifta til å suge eller blåse så SNUR man vifta fysisk på kjøle ribba. håper jeg forsto deg rettt å at jeg ikke dreit på leggen nå..virka som om det var sli kdu mente det Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 jeg prøvde å snu min vifte en gang for å se om den kjølte noe bedre, dette var en 120mm papst. den satt på en 120->80mm overgang, det kan kansje ha noe å si. men ville tro at den kjøler best hvis den blåser rett på metallet. Epz. Lenke til kommentar
Launch Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Orginal kjølere blåser somregel mot CPU, men det dytter samtidig støv ned i kjøleribbene... Lenke til kommentar
Somle_ Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 Det er sikkert dioder i den som gjør at den ikke virker hvis du bytter pluss og minus. man bytter ikke om på polene pluss\ minus.! nor man skal sette vifta til å suge eller blåse så SNUR man vifta fysisk på kjøle ribba. håper jeg forsto deg rettt å at jeg ikke dreit på leggen nå..virka som om det var sli kdu mente det Har gjort det slik. Snudd vifta fysisk på hodet. Så nå blåser vifta nedover på kjøleribba. På de andre serverne jeg har som er helt like (men har orginale prosessorer fra Dell) så blåser vifta ned på prosessoren. Det har vel litt med hvordan de andre kabinett viftene er stillt også. Så jeg prøver først med det, blir den for varm så får jeg prøve å snu den Takk for svar! Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Om den er boxed trenger du vel heller ikke endre på det. Intel har nok satt den til å blåse den veien som er mest effektivt. Du burde kanskje sjekket hvilken vei den blåste før du lagde din egen vri på den ledningen. Men jeg er overbevist om at det er best at den blåser. Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Min CPU temp sank med 3'C når jeg snudde vifta til å suge varm luft vekk fra cpu kjøler... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå