Gå til innhold

Radiosender til mp3 spiller

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med radiosendere til mp3 spillere? Hva som er mest praktisk, gir bra kvalitet osv?

Jeg kjøpte nylig en archos gmini 400(my prescious!) som jeg har tenkt å bruke i bilen(e). Jeg hadde egentlig tenkt å koble den til med kabel men bilstereoen har jo ikke noen innganger. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk for tipsene, det falt meg ikke inn da jeg postet at dette forumet kanskje hadde en søkefunksjon som virket, dessuten så feilet mit 'manuelle' søk :blush:

Den oppgraderte AudiaX ser fin ut. Noen som har erfaringer med dette nettstedet? http://www.mahadet.no/customer/product.php...2&cat=39&page=1 Har aldri hørt om det før. :ermm:

jeg kjøpte en sånn FM sender i går , jeg ringte dem og lurte på om jeg kunne møte dem i oslo , de har kontor nede i drammens vn 126 , så jeg kunne bare komme ditt sa dem hvis jeg ville ,

Det gikk veldig greit for seg det og spiller`n funger utmerket , så langt ivhertfall , rekkevidden er nok ca 8-10 m i fri luft, nåt jeg testa den hjemme så funker lyden fint fra pc`n til sterioanlegget som er i stua gjennom en 10cm murvegg.

Men selv om den har god dekkning , uten skurring osv , så mistenker jeg at den kun sender i mono! men er ikke sikker siden det egentlig virker noe som er midt imellom.

Men til den prisen og størlsen så syntes jeg den var helt topp

Lenke til kommentar
jeg kjøpte en sånn FM sender i går , jeg ringte dem og lurte på om jeg kunne møte dem i oslo , de har kontor nede i drammens vn 126 , så jeg kunne bare komme ditt sa dem hvis jeg ville ,

Det gikk veldig greit for seg det og spiller`n funger utmerket , så langt ivhertfall , rekkevidden er nok ca 8-10 m i fri luft, nåt jeg testa den hjemme så funker lyden fint fra pc`n til sterioanlegget som er i stua gjennom en 10cm murvegg.

Men selv om den har god dekkning , uten skurring osv , så mistenker jeg at den kun sender i mono! men er ikke sikker siden det egentlig virker noe som er midt imellom.

Men til den prisen og størlsen så syntes jeg den var helt topp

Høres lovende ut. :thumbup:

Kanskje jeg skal gjøre meg et ærend nede i byen en dag? :innocent:

Kan du ikke 'leke' litt med balanse-settingen på mp3 spilleren din for å sjekke om det er ekte stereo? Evt. spille ei låt med *veldig* tydelige stereo-effekter (The race med Yello feks?)

Lenke til kommentar

Vi vet det, vi bryr oss bare ikke :p

Her er forøvrig "Forskrift om radioamatørlisens"

http://www.lovdata.no/ltavd1/lt2004/t2004-1-10-65.html

Der framgår det at maksimal tillatt effekt på ulisensierte radiosendere i FM-bandet er 2,5 mikrowatt. Det er *ikke* mye. I praksis blir du ikke tatt med mindre du forstyrrer noen, med andre ord hvis naboen ikke får inn A4 på grunn av deg.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei...jeg har også hatt audiax sender, den var jeg veldig fornøyd med...liten og bra...men ble desverre ødelagt, og jeg fant den ikke noe sted på nettet nå :( Men var på ebay og undersøkte litt....senderen som tiltalte meg mest var en Linex. Ulempene er at den er noe stor, omtrent som en tynn røykpakke, og du kan bare velge mellom 7 frekvenser. Men så sender den opp til 45 meter, veldig bra lyd, og den bruker 3 AA batterier som skal holde i 150 timer :) Dette blir suksess på båttur i sommer....

Kjøpte den altså fra ebay, tok ikke lang tid før den lå i postkassa...den kom på rundt 30 dollar inkludert porto :)

Her er en link hvis noen vil kikke på den :

http://stores.ebay.com/Peakcloudys-PDA-Acc...1QQftidZ2QQtZkm

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei....senderen jeg bestilte fungerte veldig veldig bra :) Eneste ulempen er at du kun kan velge mellom 7 frekvenser....laveste frekvens er 106,7. Men er ikke noe problem her på landet, kanskje verre i f.eks. Oslo.

Forresten, line in finnes på mange bilstereoer, vanlig phono-inngang. Bare å skaffe en ledning med phono-plugger i ene sida og jackplug i andre sida, så er det god gang :) Tror det er på komplett.no de har en JVC med line in i fronten av spilleren....så veldig praktisk ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...