Kestrel Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Hvordan gjør jeg om opptak som er gjort i 16:9 til 4:3 uten å redusere kvaliteten noe særlig og at det blir riktig proposjoner? Endret 15. februar 2005 av Kestrel Lenke til kommentar
Oleway Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Det er fullt mulig, men kvalitetstap blir det nok. Du snakker vel 4:3 uten streker oppe og nede? Uansett; jeg ville ikke gjort om 16:9 til 4:3 uansett, det er et stort kvalitetstap, pluss at 16:9 er et mye bedre format. Men det spørs jo hva du skal bruke det til. Endret 15. februar 2005 av Oleway Lenke til kommentar
Kestrel Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Skjønner. Jeg holder på med å lage en cd-rom, hvor jeg skal ha 16:9 opptak som Mpeg. Problemet er at både i premier og pinnacle så blir filmen i 4:3 når den lages til mpeg og dvs filmen blir "sammentrykket". Derfor tenkte jeg at hvis jeg på en eller annen måte gjør om opptaket til 4:3 før jeg lager det til mpeg, så vil jeg unngå at filmen blir sammentrykt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå