Dotten Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 De svenske høyckeyspillerene som hadde sex med kvinne når de var på samling med landslaget har fått sparken og er blitt offentlig uthengt. Hva er egentlig så gale med det de har gjort? La oss forholde oss til fakta. Ingenting kriminelt har funnet sted, noe politiet har kommet frem til. La oss gå ut ifra at hun var med på dette frivillig. Er det så ille at 3 menn har sex med en kvinne som er med på det frivillig? Hadde det vært konen eller kjæresten hadde det ikke vært noen klaging. Hvorfor er det da så ille når 3 menn hopper til sengs med en kvinne? Sex er jo en privat ting, ser ikke hvorfor ens sexuelle preferanser skal ha noe å si så lenge de er lovlig. Er det hykleri at de blir hevet ut av landslaget og klubbene sine fordi de praktiserer fullt lovlig sex? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Det er rent lovlig sett ingenting galt med det de har gjort nei. (så lenge alt var frivlig selvfølgelig!) Endret 15. februar 2005 av TLZ Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Usportslig opptreden. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) La oss forholde oss til fakta. Ingenting kriminelt har funnet sted, noe politiet har kommet frem til. Er det ikke litt tidlig å komme med den konklusjonen ? Hun må jo først bevise at hun ble dopet. Hvis ikke det var for mye alkoholen som var årsaken til blackouten. Endret 15. februar 2005 av Uderzo Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Om man er på tur i regi av klubben så er man representanter ofr klubben, og må oppføre seg deretter. Om dette skjedde utenfor klubbsammenheng, så burde det være problemfritt. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 La oss forholde oss til fakta. Ingenting kriminelt har funnet sted, noe politiet har kommet frem til. Er det ikke litt tidlig å komme med den konklusjonen ? Hun må jo først bevise at hun ble dopet. Hvis ikke det var for mye alkoholen som var årsaken til blackouten. Fakta er at politiet har henlagt saken som intet straffbart forhold. Alt annet er spekulasjoner og kan ikke brukes som argument for at spillerne gjorde noe gale. Så la oss forholde oss til det vi vet. Spillerne er blitt "dømt" ved å mist jobben og lansdlagsplassen. Er det berettiget? Om man er på tur i regi av klubben så er man representanter ofr klubben, og må oppføre seg deretter. Og hva er problemet med at 3 personer har sex med en kvinne? Hadde det vært konene så hadde det ikke vært noe problem, så hvorfor skal man dømmes for å ha lovlig sex? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Er vel de som mener at det er umoralsk og dermed i deres øyne ulovlig... Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Om man er på tur i regi av klubben så er man representanter ofr klubben, og må oppføre seg deretter. Og hva er problemet med at 3 personer har sex med en kvinne? Hadde det vært konene så hadde det ikke vært noe problem, så hvorfor skal man dømmes for å ha lovlig sex? Det er opp til klubben å avgjøre, ikke deg eller meg. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Så arbeidsgiveren til hockeyspillerene bestemmer over privatlivet til spillerne? Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Så arbeidsgiveren til hockeyspillerene bestemmer over privatlivet til spillerne? De har nok noe i arbeidskontrakten om negativ publisitet vil jeg tro. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Men burde privatlivet i det hele tatt bli publisert? Eller det er vel en annen diskusjon... Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Så arbeidsgiveren til hockeyspillerene bestemmer over privatlivet til spillerne? De har nok noe i arbeidskontrakten om negativ publisitet vil jeg tro. Kan umulig være noe slikt i en kontrakt, fordi hva som blir oppfattet som negativt eller positivt ofte kan være tilfeldig. Det blir som å kreve at man ikke skal skille seg fra kona, for da får man sparken. Holder ikke mål. Det finnes klare regler for hva som er oppsigelsesgrunn og ikke, en privat avtale er ikke gyldig om den strider med loven. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Om man er på tur i regi av klubben så er man representanter ofr klubben, og må oppføre seg deretter. Og hva er problemet med at 3 personer har sex med en kvinne? Hadde det vært konene så hadde det ikke vært noe problem, så hvorfor skal man dømmes for å ha lovlig sex? Det er opp til klubben å avgjøre, ikke deg eller meg. Klubben skal følge lover og regler. De kan ikke bestemme selv om personens personlige liv er grunn til å si opp en kontrakt. Klubben er arbeidsgiver på lik linje med Posten, Kiwi og andre arbeidsgivere. De har ikke flere rettigheter til å si opp en ansatt fordi det er en sportsklubb. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Om man er på tur i regi av klubben så er man representanter ofr klubben, og må oppføre seg deretter. Og hva er problemet med at 3 personer har sex med en kvinne? Hadde det vært konene så hadde det ikke vært noe problem, så hvorfor skal man dømmes for å ha lovlig sex? Det er opp til klubben å avgjøre, ikke deg eller meg. Klubben skal følge lover og regler. De kan ikke bestemme selv om personens personlige liv er grunn til å si opp en kontrakt. Klubben er arbeidsgiver på lik linje med Posten, Kiwi og andre arbeidsgivere. De har ikke flere rettigheter til å si opp en ansatt fordi det er en sportsklubb. Enhver bedrift kan stille krav til sine ansattes oppførsel når de er på oppdrag for denne bedriften. Det var derfor jeg ovenfor skilte mellom om dette hadde hendt i forbindelse med en tur i regi av klubben, eller om det hadde skjedd i privat sammenheng. Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Har faktisk selv hatt salgsjobber der det har stått svart på hvit at jeg ikke skal opptre overstadig beruset i byen eller skaffe meg synlige tatoveringer mens jeg ansatt. Dette da man er bedriftens ansikt utad og er den kundene kjenner. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Har faktisk selv hatt salgsjobber der det har stått svart på hvit at jeg ikke skal opptre overstadig beruset i byen eller skaffe meg synlige tatoveringer mens jeg ansatt. Dette da man er bedriftens ansikt utad og er den kundene kjenner. Ja men det står ingenting om hvem du har lov til å sex med. Klubbene har ingen problemer med at de drikker, såfremt de holder det på et akseptabelt nivå, det er såvidt meg bekjent sexen og oppmerksomheten rundt denne som var årsaken. Er det virkelig grunn nok for media å omtale at noen har sex med så mye oppmerksomhet? Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Hovedgrunnen til at media omtaler dette er vel at dette startet som mistanke om gruppevoldtekt. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Hovedgrunnen til at media omtaler dette er vel at dette startet som mistanke om gruppevoldtekt. Noe som ikke stemmer og er derfor injuriendenår pressen går ut med navn på de involverte. Virker som om det til syvende og sist kanksje er de tre spillerne som er offeret her. Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Det må ligge mer bak dette en vi får vite. Nekter å tro at de hadde godtatt oppsigelsen om ikke den er gyldig. Synes også pressen var kjapt ute med navn i denne saken. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 La nå unge menn i beste alder ha seg som de vil. Etter det jeg har forstått var det frivillig "samkvem", og jeg ser virkelig ikke problemet dersom dette stemmer. Det ultra-prektige idrettsforbundet gjør en feil her. Det kan være enkelte høytstående i ledelsen hadde mangel på sex i sine yngre dager, men jeg synes ikke det skal gå ut over dem som får seg noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå