Gå til innhold

Siden flytter seg i Opera og FF

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen som klarer å se hvorfor se hvorfor undersidene undersidene mine flytter seg i forhold til forsiden hos meg?

Dette skjer bare i Opera og FF.

En annen ting:

For å få innholdet i <div id="midten"> til å plassere seg riktig i FF var jeg nødt til å legge til

#midten     {
     position: fixed
     overflow: hidden;
     margin-left: 207px !important;
     margin-left: 205px;
     margin-right: 265px;
    clear: none;}

Legg merke til at jeg ikke har noe semikolon etter fixed

Dette gjør at sidene ikke validerer hos W3C. Problemet er bare at hvis jeg slenger på semikolonet (slik at siden validerer) så strekker midtinnholdet seg helt ut til høyre i FF... Strange! Noen som forstår dette? (Merkelig nok skriver de heller ikke noe om verdien fixed på siden sin.) :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morn du! :roll:

Tok bare "litt" tid før jeg forstod hva du mente. Har fjernet alle "overflow: hidden;" fra css-fila for å fremtvinge eventuelle scrollbars uten hell...

Er det mulig??? :blush:

Men takk skal du ha! :)

EDIT:

Men hva med "position: fixed", har du et like elegant svar der?

Endret av primaxx
Lenke til kommentar
Dette funker, men det er kanskje ikke en veldig elegant måte å gjøre det på  :p

body { min-height: 1000px; }

På "position: fixed"-problemet?

Skjønner ikke hvordan det skulle hindre den midterste div'en i å strekke seg helt ut til høyre? :dontgetit:

EDIT:

Når det gjaldt problemet det refereres til i overskriften så gjør Mr.Berg meg oppmerksom på at så lenge siden blir lenger enn skjermen er høy, så kommer det nødvendigvis en scrollbar. I Opera og FF flyttes da siden naturligvis en scrollbarbredde til venstre. Jeg trodde at det var jeg som hadde kodet noe rart i CSS-fila, men det var det altså ikke...

Jeg sitter på 1600x1200, noe som gjorde at forsiden min så jeg alt av, mens undersiden min strakk seg "under" skjermen. Dermed hadde jeg scrollbar på sistnevnte, og den flyttet seg i forhold til forsiden...

(Fortsatt forvirret? Følg med i neste episode av forviklingar!) :p

Endret av primaxx
Lenke til kommentar

Nei egentlig er det ikke noe problem. -Især ikke når jeg vet hva det skyldes. Men trodde opprinnelig at jeg hadde kodet noe feil i CSS-filen, og det var jeg ukomfortabel med!

Men Mr.Berg, hva med det andre jeg lurte på, nemlig: position: fixed

vet du svaret der også? :)

Mvh Primaxx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...