Somle_ Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Hei, har kjøpt en Intel Xeon 2,4GHz 533 prosessor BOXED. Problemet mitt er at jeg har laget pluggen til CPU viften selv, fordi den passet ikke på hovedkortet (Dell server). Nå blåser viften luften bort fra CPU en, er dette riktig? Når jeg prøvde å endre om pluss og minus, så gikk ikke viften rundt. Så virker ut som den sakl blåse lufta bort fra CPU en. Er det noen som kan bekrefte dette? Lenke til kommentar
_lefze_pwns_all Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 den skal blåse nedover mot kjøleribbene (mot cpuen), du må nok skru av vifta og snu den "fysisk" for å få den til å blåse nedover Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Begge to er riktige løsninger, det avhenger av kjøleløsningen så det må du nok teste. Er flere her på forumet som har lurt på det samme og bruker sugemetoden. Jeg blåser nedover pga at ribba er rart konstruert Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Vil si at i de fleste tilfeller så er nedover den riktige retninga, annet enn det, hvis viften blåser feil vei, så er det bare å snu + og - polene Strømningsretningen som viften skal ha, bruker å stå på viftene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå