Gå til innhold

Får ikke stillt inn Vcore i BIOS...

Anbefalte innlegg

Jeg har 3 uker gammel pc med følgende specs: P4 2,4 GHz Prescott, MSI 865PE Neo 2-V, Kingston ValueR 512MB, GeForce FX 5200.

Problemet mitt er at jeg ikke får stillt inn Vcore i BIOS. Det er rett og slett ingenting som heter det der... I manualen er det avbildet et skjermbilde hvor det finnes en linje som heter Vcore. Denne finnes ikke i bios på mitt hovedkort. Går heller ikke an å øke Vcore med CoreCenter som følger med hovedkortet. Hva er galt? Kan jeg bruke Vcore mod?

Endret av moestue
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er enig at ikke prosessoren er av det nyeste, men det skal vel ikke ha noen betydning. Dessuten har den veldig gode klokkemuligheter. Hovedkortet er jo nytt på markedet, og billige minnebrikker av typen DDR ram har jo ikke forandret seg mye i de siste årene. Skjønner ikke hvorfor du kommer med den uttalelsen. :hmm:

Lenke til kommentar

Her har jeg noen skjermbilder. Finner ikke den funksjonen du snakket om..

673721-bilde1-dscn1144.jpg Hovedmenyen

673721-bilde2-dscn1146.jpg Frequency/Voltage control

673721-bilde3-dscn1148.jpg PC healt meny. Viser Vcore på nesten 1,4 V

Er takknemlig hvis noen kan gi meg hjelp. Gjerne fra en med lignende MSI kort. :thumbup:

Lenke til kommentar
Er enig at ikke prosessoren er av det nyeste, men det skal vel ikke ha noen betydning. Dessuten har den veldig gode klokkemuligheter. Hovedkortet er jo nytt på markedet, og billige minnebrikker av typen DDR ram har jo ikke forandret seg mye i de siste årene. Skjønner ikke hvorfor du kommer med den uttalelsen. :hmm:

Hovedkortet er da langt ifra nytt på markedet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...