moestue Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Jeg har 3 uker gammel pc med følgende specs: P4 2,4 GHz Prescott, MSI 865PE Neo 2-V, Kingston ValueR 512MB, GeForce FX 5200. Problemet mitt er at jeg ikke får stillt inn Vcore i BIOS. Det er rett og slett ingenting som heter det der... I manualen er det avbildet et skjermbilde hvor det finnes en linje som heter Vcore. Denne finnes ikke i bios på mitt hovedkort. Går heller ikke an å øke Vcore med CoreCenter som følger med hovedkortet. Hva er galt? Kan jeg bruke Vcore mod? Endret 15. februar 2005 av moestue Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Tør jeg spørre hvorfor du kjøper over 2 år gammal hardware ? Lenke til kommentar
moestue Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Er enig at ikke prosessoren er av det nyeste, men det skal vel ikke ha noen betydning. Dessuten har den veldig gode klokkemuligheter. Hovedkortet er jo nytt på markedet, og billige minnebrikker av typen DDR ram har jo ikke forandret seg mye i de siste årene. Skjønner ikke hvorfor du kommer med den uttalelsen. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Tipper det alternativet ligger skult under et annet meny-valg. Hvilken bios bruker du? Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Du sa 3 uker gammel maskin og da tenkte jeg P4 3.4(hvilket jeg selv har), men så leser jeg 2.4 Syntes bare det er litt merkelig og kjøpe såpass gammelt selv om man vil være økonomisk Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Planen hans er å overklokke den til 3,4 da serru... Lenke til kommentar
moestue Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Har "AMIBIOS NEW SETUP UTILITY - VERSION 3.31a". Vet ikke om det sier dere noe... Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 I en normal AMI bios ligger det her: Advanced/Jumperfree Configuration Sett så ' AI Overklock Tuner' til Manual. Du skal nå se CPU Vcore, DDR Refrerence Voltage og AGP VDDQ Voltage ...håper jeg. (Husk å låse AGP/PCI bussen til 66/33) mvh r Lenke til kommentar
moestue Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 Her har jeg noen skjermbilder. Finner ikke den funksjonen du snakket om.. Hovedmenyen Frequency/Voltage control PC healt meny. Viser Vcore på nesten 1,4 V Er takknemlig hvis noen kan gi meg hjelp. Gjerne fra en med lignende MSI kort. Lenke til kommentar
moestue Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 Ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Er enig at ikke prosessoren er av det nyeste, men det skal vel ikke ha noen betydning. Dessuten har den veldig gode klokkemuligheter. Hovedkortet er jo nytt på markedet, og billige minnebrikker av typen DDR ram har jo ikke forandret seg mye i de siste årene. Skjønner ikke hvorfor du kommer med den uttalelsen. Hovedkortet er da langt ifra nytt på markedet.. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Har du undesøkt 'Advanced Bios Features' ordentlig? Lenke til kommentar
moestue Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Hvis derer tar en titt her så ser dere at MSI 865PE NEO2-V har "hot" markering på siden. Noe som betyr at det er ganske nytt på markedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå