Gå til innhold

ATi R520 spes er nå kommet.

Boralis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vet noen når dette vil bli lansert?????? :dribble:

Hvem bryr seg.. min fantasi spec om NV48 er mye mer spennende enn dette som kom fra en ukjent person fra et eller annet forum. :D

enig...men vet du om noen specs om nv48 ?

Vel, dette er ganske topp hemmelig, så det er ikke mye jeg kan si uten å sette livet mitt i fare. Men jeg antar jeg kan gi deg noen teasere:

32x2/64x0 pixel pipelines

2,4Ghz 256bit GDDR-4 memory

SM3.0+++,+

Hypershadow

Twin Turbo Cache

Beyond Pixar quality rendering

Håper jeg ikke har sagt for mye.. :D

Seriøs dog så er det ryktet om en 24 pipe part fra nVidia, mulig med lignende pipeline struktur som NV43. Dvs 24 PS pipes og 16 ROPs.

Det er også mulig dem bare hovedsaklig vil øke klokke hastigheten.. 500-550Mhz muligens. Jeg tror uansett ikke nVidia trenger å gjøre mye for å kontre R520.

Lenke til kommentar

Med tanke på hvor CPU begrenset dagens high-end kort er.. fillrate er vel omtrent ikke et issue idag. hvor mye overkill tror du en 24 pipes 700Mhz R520 vil være? For å ikke snakke om med 32 TU's, noe som i seg selv er ganske absurd.

X850XT PE bruker allerede cutting edge 590Mhz GDDR-3 minne, hoppet til 900Mhz på noen måneder virker ganske stort syns jeg og mye større båndbredde er nødvendig for å supportere denne fillraten.

Hvilkne marginer er det ATi forventer med et slikt produkt hvis dem skal selge det til overkommelig pris?

Foruten noen få elementer er dette garantert BS.

Jeg vil tro dette er nærmere sannheten:

16x1 Pipelines (dog mer effektive enn R420 sine)

8 VS units

550-600Mhz

650-700Mhz GDDR-3 minne

Ny mer effektiv minnekontroller

SM3.0

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...