Gå til innhold

Diskuter din Paladin her!

Anbefalte innlegg

Steike. Hva ligger en helt vanlig flash på?

8802936[/snapback]

med Bol ligger det på 1800+

uten blir det vel 1500 med 2K healing tror jeg

eneste kjipe er at heals er egentlig for store ^^

Så må jo sitte å fokusere som bare det for å ikke overheale hele tiden

Endret av djrabbit88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med mine 1100 healing ligger eg på rundt 1200-1300 pr heal. Max crit på holy light e 7.7k

No kan ikke eg sammenligne healing fra palla me verken prest eller druid siden eg aldri har spilt dem.

Men eg syns healing er gøy eg.. Gjorde ikke det før... Har masse å gjøre hele tiden, selv om eg skulle ønsket at vi fikk noen spells på healing fronten

Lenke til kommentar
Med mine 1100 healing ligger eg på rundt 1200-1300 pr heal. Max crit på holy light e 7.7k

No kan ikke eg sammenligne healing fra palla me verken prest eller druid siden eg aldri har spilt dem.

Men eg syns healing er gøy eg.. Gjorde ikke det før... Har masse å gjøre hele tiden, selv om eg skulle ønsket at vi fikk noen spells på healing fronten

8803589[/snapback]

Har erfaring fra de andre klassene, og det er virkelig en nedtur å gå over fra å heale som prest og det å heale som paladin.

Som prest har du (uten å regne med dispels/cleanse) et langt, langt større forråd av spells du bruker aktivt i kampen, mot paladiner som spammer 1 spell, toppen 2 om situasjonen blir hard, der begge disse i bunn og grunn utarter seg på samme måte.

Som prest er det utfordrende og gøy å heale.

Du shielder, flash healer, renewer, kjører greater heal om det trengs, prayer of healing på hele partyet, prayer of mending, binding heal, og noen bruker i tilleg circle of healing.

Dette er MANGE spells!

Shamaner har lesser healing wave, healing wave, earth shield, chain heal, samt den litt lite brukte healing stream totem.

Druider kan bruker rejuvenation, healing touch, regrowth, swiftmend og lifebloom, samt den uhyre effektive tranquility.

Og dette er utelukka dispels.

Paladiner sitter da igjen med to, 2, heals, hvorav den ene kontinuerlig spammes.

Å heale som paladin er drittkjedelig.

PS: Egentlig håper jeg holy kan nerfes som sagt, jeg er uansett lite komfortabel med tanken på at en "holy warrior" er blitt redusert til en prest i plate som står bak alle andre og spammer flash of light.

Det har liksom ingenting med klassen vår å gjøre.

Kan like greit bare gi oss cloth med en gang, så får vi iallefall avklart det.

Lenke til kommentar
Vi har jo holy shock og da ;)

8803662[/snapback]

Bare synd at omtrent ingen bruker den ettersom den er så ræva.

I tillegg er det enda en kjedelig direct heal.

Uansett er det totalt 3 spells om du vil, og uansett er det bare 2 vi er redusert til å bruke.

Dersom du genuint liker å heale, anbefaler jeg å teste 5-manns med prest.

Utrolig deilig og engasjerende når tnig går galt, og du reddert partyet ved riktig sekvens og bruk av renew, flash heal, shield, inner focus + prayer of healing, for deretter å fade bort.

Sånt er deilig. :)

Lenke til kommentar

Hørtes kjedelig ut, alle de knappene for ingenting siden paladins er som oftes over dem på healing meter ^^

Det som gjør paladins morsomt, du har en mye viktigere rolle i raids enn priest, du må ikke ha mer enn 1 priest i et raid, men du vil helst ha minst 3 paladins for buffs.

Lenke til kommentar

Føler det på akkurat samme måte, og merker at mange guildies gjør det samme. Mange som begynner å bli lei av å heale som pala, og vil rerolle.

For meg er ikke Retribution et alternativt, da det om mulig er enda mer kjedelig i raids (forskjellige effekter ut fra autoattack, samt 1 instant hvert 10. sekund), om jeg i det hele tatt klarer å overtale guildmaster/officers til å få lov til å bruke det.

Vi har en priest i raidet som regelrett outhealer oss paladins i mange encounters. Dette pga. AoE-heals, renew og lignende, men jeg føler jeg gjør min del uansett.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Hørtes kjedelig ut, alle de knappene for ingenting siden paladins er som oftes over dem på healing meter ^^

Det som gjør paladins morsomt, du har en mye viktigere rolle i raids enn priest, du må ikke ha mer enn 1 priest i et raid, men du vil helst ha minst 3 paladins for buffs.

8803747[/snapback]

Healing meter har ingenting å si.

Var selv en ekspert på å komme til topps på healing meter før i tiden, en gang vi dro i AQ20 fikk jeg 36% healing done når vi var ferdige, og nest siste plass på overhealing.

Vi var 5 healere.

Skal ikke nekte for at paladiner er bedre healere generelt nå, men det er utrolig lite givende å spamme 1 spell, kanskje 2, i et 5 timer langt raid.

Dessuten har det lite med klassen vår å gjøre.

PS: Mener du forresten at det er "morsomt" å buffe?

Lenke til kommentar

Vi har da 4 healing spells:P flash, holy, shock og Lay on hands

Og vist du regner med healingstream totem så kan vi jo regne med Judgement of light.

Men er enig it at det blir ensformig.

Syns de kunne gjort noe mer med palahealing som at concecration healer dobbelt så my som den damager for alle som står på den.

Eller holyshock gir en hot på targetet som healer like mye over 6 sek som den gjorde på "instant" healen.

Sikkert flere ting, menneh you get the point:)

Lenke til kommentar
Vi har da 4 healing spells:P flash, holy, shock og Lay on hands

Og vist du regner med healingstream totem så kan vi jo regne med Judgement of light.

Men er enig it at det blir ensformig.

Syns de kunne gjort noe mer med palahealing som at concecration healer dobbelt så my som den damager for alle som står på den.

Eller holyshock gir en hot på targetet som healer like mye over 6 sek som den gjorde på "instant" healen.

Sikkert flere ting, menneh you get the point:)

8804046[/snapback]

Synes heller at de skal la holy være som det er nå med tanke på spells, nerfe resten av treet hardt og til helvete, for deretter å buffe protection og retribution tilsvarende.

Så blir paladiner endelig paladiner igjen, og ikke plate-prester.

Lenke til kommentar

Er litt feigt syns jeg.

Shamaner får bra damage både melee og spell

De får også bra healing.

Priester bra healing og bra damage.

druider bra tank, damage og healing.

Paladins får crap damage, uønsket som tank for det meste og healer bra.

Lenke til kommentar
Er litt feigt syns jeg.

Shamaner får bra damage både melee og spell

De får også bra healing.

Priester bra healing og bra damage.

druider bra tank, damage og healing.

Paladins får crap damage, uønsket som tank for det meste og healer bra.

8804139[/snapback]

Det er jo derfor jeg sier at Protection og Retribution bør bli buffa.

Lenke til kommentar

Healing er jo forsåvidt greit nok, selv om jeg føler meg som en dust med full platearmor og står bakerst i gruppa og healer.

Buff/gjør om på retribution og protection, og øk basestatsen noe stamina og strength.

Det er for jævlig at platebærere skal bli kicka fra grupper fordi "soz, already got healer" (skjedde i går på Stratholme, når jeg tenker meg gjorde det ingenting. En gruppe som ikke vil ha med paladins til stratholme? Snakkes!)

Lenke til kommentar
Sjønte da det, men sjønte ikke hvorfor du ville at healingen skulle nerfes på bekostning av andre ting.

8804337[/snapback]

1. Fordi paladiner ikke har noe som main healere å gjøre. Vi er "holy warriors", ikke main healere, til det har vi prester og druider.

2. Fordi at dersom vi var veldig bra/best i både tanking, dps OG healing, så ville vi vært en av de aller beste klassene pve-messig i spillet, og gjort flere andre klasser arbeidsløse.

Personlig synes jeg alle klasser burde være meget gode på 2 områder, men 3 blir for mye, da snakker vi overpowered.

Prester har blant annet gått fra tvungen holy-spec i raids til å være ca. 50/50 shadow/holy i de fleste guilds nå, og kan ofte klare å toppe damage-meteret tilogmed.

Shamaner får lov til å gå dps, samtidig som mange fortsatt healer og gjør det bra på den måten.

Hvorfor skal paladiner være låst til 2-button-spamming holy, spesielt når det ikke har en dritt med klassen vår å gjøre?

Håper Blizzard fikser klassen vår snart.

Ber ikke om 50% økning i dps slik mange andre whine-tråder gjør på de offisielle forumene, men mer om at rollen vår tilbake til melee-fighter (som kan heale litt om det trengs) gjenoppstår.

Så lenge vi healer så bra som vi gjør nå, så kommer vi for alltid til å være låst fast som healere.

Endret av Kombat-Kaare
Lenke til kommentar

Skjønner svært godt at dere Paladiner syter litt om dagens tilstand. Spiller selv som restoshaman, og har siden jeg speccet resto ikke vært i nærheten av en paladin i femmanns. Derimot grouper jeg ofte med en eller annen dps-shaman. Det er mye syting på shamanfronten, men når alt kommer til alt har vi faktisk 3 fungerendre/aksepterte trær, mens dere kun har ett. Enda en klasse som kan tanke ville også vært svært sunt for spillet.

Lenke til kommentar
Er lykkelig når jeg finner en pala til å tanke siden det betyr at jeg kan nuke.

8807233[/snapback]

Enig :)

Husker jeg tvingte kameraten min (prot pally) til å bli med å tanke i noen instancer når jeg ble lvl 70, for da kunne jeg spamme Seed of Corruption ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...