Gå til innhold

Diskuter din Paladin her!

Anbefalte innlegg

Jeg har fulgt med denne tråden lenge nå, men aldri svart i den selv. Kan jo nevne at jeg er paladin healer, var prot helt opp til lvl 70. Jeg har ikke spilt så mye siden patchen, men har fått høre at spell crit ikke lenger gir tilbake 100% mana, men nå bare 60%. Dette må jo være katastrofalt for oss pala healers?

Og hvordan er det mulig at dere fikk mer +healing etter patch? Er gear items blitt boosta?

Har +1200 healing selv, har vært i karazhan 10 ganger.

8690616[/snapback]

Karazhan gear har fått en boost ja. Diverse trinkets og enchants har også blitt boostet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er 52 pala nå og lurer litt på hva som er mest effektivt å levle med av AoE-prot og retri.

Er full retri nå og elsker det i PvP og det fungerer bra å levle med også.

Men nå i 52, som jeg har muligheten til å AoE' en del plasser er det kanskje bedre?

Lenke til kommentar

Tror jeg ville tatt utgangspunkt i det her:

http://www.wowhead.com/?talent=aZVhdI0hzxgo

Meninger: Dropp devotion-aura. 5 talentpoints for 300 armour @ level 70? Når du får 5/5 spiritual focus og bruker concentration aura blir du udødelig, da du kan heale deg selv uten å bli interrupta. Noe jeg gjorde som holy var å pulle sånn 15 mobs, bruke consecration og retribution aura, og så bytte til concentration dersom jeg trengte en heal.

Spell warding, stoicism: Om du har behov for disse grinder du feil type mobs. Det er ueffektivt å grinde casters, og stuns gjør så du ikke kan heale deg selv i det hele tatt om du puller mange nok mobs.

Imp hammer of justice, toughness: Fillers. Sleng dem andre steder om du vil. Når du har kommet ned til 2/2 imp holy shield har du dratt langt nok ned i holy-treet dersom du solo-grinder. Om du vil absolutt vil ha Avenger's Shield kan du gå ned til 41 poeng. Den er genial til initial aggro når du tanker instances, men suger til alt annet.

Videre utfra dette buildet kan du enten ta minst 10 poeng i holy for spiritual focus, eller goe all out ret, for litt mer damage, mana-effektivitet, men lavere survivability.

PS: Edita et par ting, og må legge til en ting til: Om du vil duo-queste med en rogue ville jeg kjørt retribution til crusader strike for å være ærlig, da protection enten er et enmannsshow eller komplett udugelig i duospilling.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Jeg ville modifisert det litt. Spiritual Light og Healing Focus gjør all jobben du trenger i instances pre-70. Jeg har både levlet en paladin, og hatt en retributionpaladin i healing-gear som healer i instances da jeg levlet opp andre chars (begge deler i TBC), og det funket helt strålende.

Jeg kaster ut: Divine Illumination, Divine Favour.

Legger inn: Seal of Command, 5 parry.

Parry gir bedre tankeegenskaper, en liten økning i dps (pga. økt attackspeed etter parry), og Seal of Command er genial når du skal sololevle. Med dette buildet får du både Seal of Command og Reckoning, så om du har en bra 2h har du genial single target DPS, mens du både kan tanke og heale 5-mans.

http://www.wowhead.com/?talent=qVxuZVhpIx0zxMoZVbxk

Eneste slitet er at du må ha nok weaponskill til tankvåpenet, 2handeren og AoE-dps våpenet dersom det var planen, samt at resten av gearet må matche også. Blir en del "elle-melle" for hver questreward hvor du bare kan ha en av delene.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Jeg ser tanken, men jeg tviler sterkt på at jeg kommer til å bruke 2H lenger enn akkurat nå (da bursten til meg og roguens 2x backstab) ikke holder særlig lengre.

Illumination hadde vært fint å ha med, men jeg må nok veie det opp mot 5% parry. Det er uansett langt frem i tid, jeg er 14 nå.

Lenke til kommentar

Er jo litt fra egen erfaring, kanskje bare jeg som har litt annerledes venner. Etter å ha duoet litt merka kameraten min at exp/hour var ganske dårlig, og vi skilte derfor lag. Vi hang derimot sammen hver gang det dukket opp groupquests og gjorde en del instances sammen. Selv om expen ble mye bedre synes jeg det var ganske ensomt, og fant på noe annet på neste karakter som skulle spilles fra 60-70.

Instance-grinding. Vi gjorde de questene man fikk bra items og rep av, og spamma instances for å få gjort mest mulig sammen.

Jeg ser du har lyst på healing-talents. Spørsmålet er da, i hvilke situasjoner skal du bruke det? Når du grinder med rogue-kameraten din er det ikke vits, for da har du på deg attackpower/critgear, og healingen stinker.

AoE-grinding med rogue og deg som pure healer er idiotisk, da rogue ikke tjener noe som helst på å angripe mer enn 2 mobs samtidig.

Det eneste tilfellet jeg ser for meg hvor du faktisk trenger å heale, er 5 man instances, dersom dere ikke finner healer. Og da healing ikke er noe slit som paladin lowlevel så er ikke det noe stress heller.

Sorry for at jeg høres litt kranglete ut, prøver bare å redde en ellers stressende og slitsom dag med å tenke på optimale hybrid-builds. Men om du ville vært fornøyd med hva som helst, ville du ikke spurt på et forum heller, ville du? Det er uansett lenge til du kommer til den situasjonen ja, så du får se hva du finner på til da. Jeg ville gått full retribution fram til level 30-40 et sted uansett, og så vurdert prot eller lignende etterpå, dersom det skulle vært behov for det.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Joda, men jeg liker å heale, og nei, du høres ikke kranglete ut. ;) Jeg og roguen kommer nok til å skille lag, men de første 10-20 levlene kommer nok til å gjøres sammen. AoEgrinding skal gjøres solo, basert på Blessing of Sanctuary/Retribution Aura, altså fra level 30. Jeg kommer ikke til å putte poeng i Holy før etter Holy Shield (imp. holy shield), altså fra ~43.

Men jeg skal se litt mer på Retribution, dog jeg tviler på at det blir akutelt. Det ser ut til å gå sakte alene uansett, selv om bursten (selv med prot) sammen med roguen spiser seg gjennom mye.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...