Gå til innhold

Diskuter din Paladin her!


Anbefalte innlegg

Jeg gjenstår å se en rogue som bare står å blir hamra på av meg i dogfight, 90% av roguene på min server er slik at mister de full kontroll, altså stunlock etc så er det bare sprint/restealth 5000 ganger til jobben er gjort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vakkert! Begynner å komme seg, ja. Fin critrate, kanskje litt lav Ap. Savagery på 2h-en! Jeg tenkte at Deep thunder er rimelig genial pga. stunproc, men sjansen var altfor lav på PTR. Om den proccer så fyrer du av JoC, men det funker mye bedre med rogue i partyet. Når jeg kjører Retribution blir det ikke instance uten shaman!

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Vakkert! Begynner å komme seg, ja. Fin critrate, kanskje litt lav Ap. Savagery på 2h-en! Jeg tenkte at Deep thunder er rimelig genial pga. stunproc, men sjansen var altfor lav på PTR. Om den proccer så fyrer du av JoC, men det funker mye bedre med rogue i partyet. Når jeg kjører Retribution blir det ikke instance uten shaman!

8669258[/snapback]

Hehe er i ferd med å samle mats til dundreren nå :)

 

Og @ Keyanza:

Som du ser på min armory profil har jeg veldig lav hp, men funker egentlig da dmg'n gjør opp for det. Spørsmålet er om du vil være cookie cutter eller juggernaut i pvp.

Endret av Keylar
Lenke til kommentar

Jeg har ikke verdens beste kunnskap om Retpally i PvP. Til Arena blir det veldig slitsomt pga. at paladins har veldig lav base HP, men tror ikke så mange fokuserer på deg pga. bubble.

 

Ingen Seal of Casino, hva har du planer om å bruke da? Store deler av burst damage handler om å lucky proc-crit-strings.

 

Om jeg kjørte prot/retribution ville jeg ikke tatt 5/5 toughness, men heller imp Righteous Fury, som gir 6% reduction til både spelldamage og melee for 3 talentpoints.

 

Sanctified Crusader er en raid-support spell. Imp seal of the crusader er rimelig dårlig også, men siden du ikke tok SoC regner jeg med at det er Seal of the Crusader du skal bruke? Jeg ville droppet begge de to, og tatt Seal of Command i stedet. Jeg ville også slengt minst ett poeng i Sanctity aura, fordi det gir en bra DPS-boost i situasjoner hvor du trenger det.

 

Speccet kommer vel en del på hva du har planer om (2v2, 3v3, 5v5?). Jeg tror jeg ville hatt et holy/retribution-build (Selv om jeg samtidig ville blitt saftig forbanna hver gang sealet mitt blir dispella.

 

10% mer strength, 10% mer int, +12% healing, +70% chance to avoid pushpack when healing, +10% fear/disorient resist vs. +30% resistance to dispels, +10% stunresist, BoK, hitrating. Det er en smaksak tipper jeg.

 

Holy/Retribution pure Arena-speccet mitt ville sett omtrent slik ut:

Holy/Ret

 

Prot/Retribution ville sett omtrent slik ut: Her.

 

Visjonen min om Retpally i PvP er en som hjelper til med healing, og smeller til med damage om det behøves. Når fienden blir stunna av teammembers hopper du inn med autoattack (+forhåpentligvis SoC-crit), crusader strike og JoC. Ellers hjelper du til med et par kjappe heals, dispels og BoF, før du smeller til igjen.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Jeg kjører Sanctified crusader og imp SA noe som gir enda mer grunn for å invitere meg til groups. Man må tenkte litt på hvordan man vil spille også, vil man bare fokusere på pvp eller også kunne være brukbar i pve?.

8671061[/snapback]

 

hoved så er det pvp jeg liker, instanse tar som regel tid, kan ikke leave bare vis du vil. men seff etter noe slitt så er det som regel noen som leaver og da sitter man der,

 

så jeg vil ha specc og gear kun til pvp.....

derfor lurte jeg på hva som hvar best? av stam, strength agi osv. hvor mye bør jeg ha av hver å slikt

Lenke til kommentar

Og der fikk jeg prøvd Retribution. Det så stygt ut i starten, da jeg prøvde å grinde med det. DPSen var veldig varierende (jeg farmet air elementals i Shadowmoon Valley for primals til cobrahide-enchanten), alt fra 5 sekunder med 1100 dps til 25 sekunder med 250-300, men som regel i retning av sistnevnte, eller rimelig tregt i forhold til gearet.

 

Zerg i battlegrounds som AB/WSG funka veldig bra, burst-damage var overraskende bra til å være paladin. Fordi det var varierende fokus på meg hadde jeg ofte sjansen til å vise hva paladins kan finne på om de ikke tas seriøst.

 

Jeg prøvde 2v2 arena med en warrior. Dette er langt fra optimal setup, og med 900 ms lag fra krigerens side og 22 spelldamage/healing fra min side hjalp ikke det særlig på samarbeidet. Det kunne gått greit nok, men med ekstremt lav HP (sub 8k) og ikkeno resilience (selv ikke arenasettet har resilience, med unntak av settbonusen) gikk jeg ned for fort. Ofte var det et valg mellom vinger (Avenging Wrath) og boble, burst damage eller survivability, og det føltes som om jeg tapte uansett.

 

Rett før jeg skulle legge meg spurte to level 69 alts om jeg ville til Shadow Labyrinth. Gruppesetupen var rogue, shaman, druid, warlock, og med windfury totem, strength of earth og leader of the pack i tankene ofret jeg nattesøvnen. Jeg tror DPSen kunne vært skuffende lav med et caster-orientert party, men med shaman gikk det over all forventning. Lå på mellom 500 og 1000 dps, rundt 600-650 mesteparten av tida, noe som ikke er dårlig til å være paladin.

 

Å poppe Avenging wrath med tredobbel vengeance og WF-totem er en herlig opplevelse. Morsomt å se så store tall dukke opp. Synd shamanen ikke var 70, ellers kunne bloodlust virkelig vært rosinen i pølsa.

 

Kort fortalt om førsteinntrykket: Gøy i PvE med riktig gruppesetup og honorpoints-farming (AB/WSG/EotS/AV), men svak i 1v1 dueller, Arena, farming.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Hva synes dere om patchen da?

 

Selv synes jeg ikke paladins ble nerfet. Jeg snakker da utifra et healing ståsted.

Kjørte gjennom kz med 3 palas som main healers i går, uten videre problem. Healing var egentlig boostet i mine øyne. Deilig faktisk å slippe så mange pots.

 

Mulig prot og retri treet har blit nerfet, men det får de som er retri prot si noe om.

 

Jeg gir patchen :thumbup:

Lenke til kommentar

Buffet? Utenom et par healing-oppgraderinger som gjaldt for alle healers så skjønner jeg ikke helt hva du mener.

 

Protection-paladins går fortere oom pga. spiritual attunement og consecration-downranking nerf, og Retribution har fått en PvE DPS buff. Healing som fikk størst forandring.

Lenke til kommentar

Jeg har fulgt med denne tråden lenge nå, men aldri svart i den selv. Kan jo nevne at jeg er paladin healer, var prot helt opp til lvl 70. Jeg har ikke spilt så mye siden patchen, men har fått høre at spell crit ikke lenger gir tilbake 100% mana, men nå bare 60%. Dette må jo være katastrofalt for oss pala healers?

 

Og hvordan er det mulig at dere fikk mer +healing etter patch? Er gear items blitt boosta?

 

Har +1200 healing selv, har vært i karazhan 10 ganger.

Lenke til kommentar

Er på utkikk etter den perfekte Holy pala arena builden. Jeg og en venn spiller 2v2, jeg er rogue. Det går ganske bra, men det er dels pga av at jeg har veldig bra utstyr. Han har relativt dårlig. Anyway, han er veldig usikker på hva som er den beste builden for han med dette oppsettet.

 

Edit: Denne builden snekret jeg sammen nå, va tycks?

Endret av superreven
Lenke til kommentar
Er på utkikk etter den perfekte Holy pala arena builden. Jeg og en venn spiller 2v2, jeg er rogue. Det går ganske bra, men det er dels pga av at jeg har veldig bra utstyr. Han har relativt dårlig. Anyway, han er veldig usikker på hva som er den beste builden for han med dette oppsettet.

 

Edit: Denne builden snekret jeg sammen nå, va tycks?

8690686[/snapback]

 

Ser jo ikke så gale ut den der. Min pala kompis kører selv noe av det samme for arena, men han vill heller ha 40 i holy for den ekstra spell dmg'en, siden noen ganger blir han "tvunget" til og dps'e eller hjelpe med burst.

 

Jeg synes hvertfall det virker helt fint.

 

Edit: Etter å ha kikket en ekstra gang passer vel den builden du linket litt mere til 5v5, siden i 2v2 blir jo ikke holy pala focused så mye, spesielt ikke sammen med rogue.

Så jeg tror holy guidance vil være bedre i 2v2.

 

Men smaken er som baken :)

Endret av GhsotFace
Lenke til kommentar

Imp. concentration aura.

 

Spell is not ready yet, spell is not ready yet, you can't do that yet, superreven dies.

 

Med concentration-aura og spiritual focus blir bare paladins forstyrret av interrupt-spells, og det skjer ofte nok det også. Selv om fake-healing funker til en viss grad er det rimelig ofte at man får en stygg counterspell/interrupt på seg.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...