Gå til innhold

Diskuter din Paladin her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
spiller på silvermoon

lvl36

clodus

 

har ganske mye alle talent points i holy skills so far... gleder meg til holy shock :p

gleder meg til å få  mount  :thumbup:

3774010[/snapback]

 

er det her bra talent build ?

 

Paladin Talents

Minimum level required: 70

Number of talent points required: 61

Holy Talents - 3 points

Divine Strength - rank 3/5

Protection Talents - 12 points

Improved Devotion Aura - rank 4/5

Redoubt - rank 1/5

Precision - rank 2/3

Guardian's Favor - rank 2/2

Toughness - rank 3/5

Retribution Talents - 46 points

Improved Blessing of Might - rank 3/5

Benediction - rank 2/5

Improved Judgement - rank 2/2

Improved Seal of the Crusader - rank 3/3

Deflection - rank 2/5

Vindication - rank 2/3

Conviction - rank 5/5

Seal of Command - rank 1/1

Pursuit of Justice - rank 2/2

Eye for an Eye - rank 2/2

Improved Retribution Aura - rank 2/2

Crusade - rank 1/3

Two-Handed Weapon Specialization - rank 2/3

Sanctity Aura - rank 1/1

Improved Sanctity Aura - rank 1/2

Vengeance - rank 3/5

Sanctified Judgement - rank 3/3

Sanctified Crusader - rank 3/3

Repentance - rank 1/1

Divine Purpose - rank 2/3

Fanaticism - rank 2/5

Crusader Strike - rank 1/1

Lenke til kommentar

er det her bra talent build ?

 

Paladin Talents

Minimum level required: 70

Number of talent points required: 61

 

Holy Talents -  3 points:

Divine Strength - rank 3/5

 

Protection Talents -  12 points

Improved Devotion Aura - rank 4/5

Redoubt - rank 1/5

Precision - rank 2/3

Guardian's Favor - rank 2/2

Toughness - rank 3/5

 

Retribution Talents -  46 points

Improved Blessing of Might - rank 3/5

Benediction - rank 2/5

Improved Judgement - rank 2/2

Improved Seal of the Crusader - rank 3/3

Deflection - rank 2/5

Vindication - rank 2/3

Conviction - rank 5/5

Seal of Command - rank 1/1

Pursuit of Justice - rank 2/2

Eye for an Eye - rank 2/2

Improved Retribution Aura - rank 2/2

Crusade - rank 1/3

Two-Handed Weapon Specialization - rank 2/3

Sanctity Aura - rank 1/1

Improved Sanctity Aura - rank 1/2

Vengeance - rank 3/5

Sanctified Judgement - rank 3/3

Sanctified Crusader - rank 3/3

Repentance - rank 1/1

Divine Purpose - rank 2/3

Fanaticism - rank 2/5

Crusader Strike - rank 1/1

 

Først av alt, talentsa her er ALTFOR spredt.

 

Holy : Greit tre til å bruke leftovers i om du skal være dps, derfor er antall talents du har til overs ok å plassere her, gjerne en mix av strength og intellect eller lignende. Har du over 5 poeng her går de til Spiritual Focus, no discussion, sikkert beste talentet paladins har etter min mening iallefall. Et must.

 

Protection : Skal du ha heavyretribuild med iallefall 11 poeng protection går det nærmest ikke an å komme utenom Blessing of Kings, så ikke sett poengene på Redoubt, det er max waste. Heller Improved Devotion Aura. Precision er helt greit talent, men Guardian's Favor er i mine øyne bortkastet. Enten max ut Toughness eller 3/3 Precision og 2/5 Toughness. Ellers så er Blessing of Kings, som sagt, vanskelig å ikke ta i en 11pt. prot build. Men helst ikke ha mer enn 11 poeng her, maksimum 14 om du vil ha Improved Righteous Fury (= 6% mindre dmg taken).

 

Retribution : Improved Blessing of Might maxer du, samme med Benediction. Improved Judgement er nesten et must også. Improved Seal of the Crusader er så som så, kjør heller 5/5 deflection for 5% mer parry sjanse. Vindication er i mine øyne bortkastet, ikke sett noe her. Conviction er vanskelig å gå utenom, sett 5/5 og max denne her. Seal of Command er anbefalt om du ikke er blood-elf paladin, da Seal of Blood er bedre (tror jeg?) Pursuit of Justice er kun bra på lavere level når Minor Speed enchants og Crusader Aura ikke er tilgjengelig. Etter det er det mer eller mindre bortkastet. Eye for an Eye er pvp-talent som jeg faktisk aldri har hatt og kan derfor ikke uttale meg om. Improved Retri-aura er waste, iallefall om du ikke tanker. Crusade er ett talent man gjerne maxer, da 3% extra damage aldri skader noen (bortsett fra de du slår, heh) Two-Handed weapon specialization maxer man, uten diskusjon, her får du 6% extra damage med det man gjerne bruker i en retri-build, nemlig 2handere. Sanctity Aura er også ett must, 10% extra holy damage er vel meste dmg increasen i talent points brukt i hele treet, da 70% av en paladins damage er holy. Improved Sanctity Aura er ok, man healer litt bedre, men ikke på langt nær like godt som med holy specc. Vengeance maxer man, 10% extra normal + holy damage er noe man bør ha. Sanctified Judgement burde også maxes, da det utvider tiden du kan denge på folk før du må drikke ganske mye. Sanctified Crusader er vel mest raid-specc som har tror jeg, med tanke på at du gainer ikke særlig mer damage på å judge en med 6000hp med SotC enn du gjør med å bare ta en JoC for 6-700damage. Repetance er vanlig å ha med, mest pvp move, men også super til solo. Divine Purpose er knapt merkbart, ikke ta den om du ikke skal pvpe en hel del. Fanticism er ett must, da 15% sjanse for å procce vengeance under judge er veldig merkbart. og da Crusader Strike som er ett klart must.

 

Håper dette hjalp litt :)

Lenke til kommentar

Det lukta mest "spøk", eller?? :)

 

Jeg så forresten kalkulasjoner over Benediction og Sanctified Judgement. Du bruker mindre mana uten Bene men med Sanc. Judgement (Skal se om jeg finner linkage). Det vil jo selvfølgelig komme an på om du buker SoC R1, eller om du Judger alle Seals osv. Hvis man bruker maks rank og judger alt ville BS uten Bene være det beste.

Hvis du skal bruke Seal of Blood vil hvert eneste poeng med Spelldamage være bortkastet. Man kan si det blir enda mere "warrior- spec" enn SoC (NBNB: Dette er ikke noe drittslenging om specs). SoB sin SD co- efficient er betraktelig lavere enn SoC, med sine 0% :p

Edit: Glemte egentlig poenget mitt her... SoC skalerer mye bedre enn SoB. Når man legger til at SoB dreper deg selv er det ikke mye verdt,

 

 

Til Psilo: Jeg vet ikke med Lifesteal- enchant. Men jeg har foreløpig ikke sett det bli nevnt sammen med fiery i den sammenhengen. Det er jo verdt en liten granskning ;)

Endret av kristteo
Lenke til kommentar

Hmmm.. mulig det er et sted blant de 70+ sidene her, men uansett: Kan noen forklare detaljert hvordan +damage items (og forsåvidt +healing) faktisk fungerer..Hva som er mekanismen?

 

F.eks, hvis du har +250 spelldamage fra items (det er vel skrevet "up to" så det er vel _opptil_ +250 spelldamage) - hvordan fungerer det for eksempel med Seal of Vengeance? Står jo ".. each melee attack a chance to cause 120 Holy damage over 12 sec." i beskrivelsen.. vil det si at det kan bli (opptil) "370 Holy damage over 12 sec" i stedet? Hva slags fordeling blir det, hva blir snittet? ((120+370)/2)?

 

Eller hva med retribution aura, for eksempel...På max level er det vel "Does 26 Holy damage to anyone who strikes you.". Regner med at dette ikke vil kunne bli "Does 26+250=276 Holy damage to anyone who strikes you.".. høres jo vilt ut.. men blir det noe bidrag i det hele tatt? Er det noen begrensende mekanismer?

 

Takk.

Endret av pax1
Lenke til kommentar

Her er også en fin tråd fra wow forums som viser spelldamage coefficients.

 

I tilfelle som er nevnt her med Seal of Vengeance så tiltar den 17% fra spelldamagen din.

 

Med 500 spelldamage får du da 85 extra damage fra Seal of Vengeance. Det jeg ikke er så sikker på da er om dette skal ganges med antall ticks eller ikke, må inn å teste dette.

Lenke til kommentar

Takk for disse svarene.... blir litt klarere nå.

 

Men i den siden fra Wowwiki... sitert:

"Note that even though you would be wearing an advertised benefit of +50 spell damage, equal +damage values do not stack."

 

Den siste biten der er interessant og kanskje litt urovekkende.. er det riktig? "equal +damage values do not stack"? Så hvis jeg har to items som gir f.eks +19 spell damage så får jeg bare en av dem for totalt +19, men hvis jeg f.eks har en +19 og en +18 (om disse verdiene faktisk finnes vet jeg ikke...) så får jeg +37?... :hm:

Kanskje dette er "common knowledge", men det er nytt for meg i hvert fall.

 

Og retribution aura.. Jeg kan jo sjekke når jeg har anledning, og har ikke brukt den mye.. får den noen bonus tro?

Endret av pax1
Lenke til kommentar

Du får den ved den lille outposten som er rett før du går inn i Zangarmarsh. Ikke så langt unna Dranei-tempelet. Bare følg veien videre vestover fra tempelet, så ser du cenarion-folka på venstre side av veien. Gjør questene der, så skal du få deg finfine tøfler etter hvert.

 

Per-Stian: Er en del diskusjoner rundt SoB, men så vidt jeg har fått med meg lønner det seg absolutt ikke å bruke det fremfor SoC.

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...