Gå til innhold

Diskuter din Paladin her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PALADIN!? HVA */*/*/* ER DET?

 

Reroll shammy nå kara..

 

Pala = wannabe warrior / priest

 

Dmg = 0

 

Heal = 0

 

Teamplay = -10

 

Suss fra meg

7399276[/snapback]

 

Rerolle en shaman?

Shamaner er en helt ubrukelig klasse spør du meg.

Den eneste grunnen til at folk vil spille shaman er stort sett fordi de vil ha en sterk klasse å drive pvp med.

 

Faktisk gjør en paladin LANGT mer nytte for seg enn en shaman noen gang vil klare.

For det ER faktisk ikke bare damage som gjelder.

Begge de to klassene er supportklasser, det vil si at deres fremste oppgave er å støtte andre og således fungerer de best i store grupper.

Her kommer en paladin til langt større nytte enn en shaman, da paladinen er den desidert beste defensive klassen som finnes.

 

Folk klager over at paladins er for svake?

Tull, bare fordi de ikke har enorm skade betyr ikke at de ikke er noen bra klasse.

Faktisk er paladinen uhyre bra, bortsett fra rent dps messig.

 

Shaman, hah, for noe tull.

De shamanene jeg har spilt med er noen dps-horer hele gjengen.

De tror de er kongen, kjører på med enorm dps med en gang de får sjansen, bare for å dø rett etterpå siden de "glemmer" at de ikke tåler en verdens ting.

Spesielt som prest irriterer shamaner meg i instancer, da de spammer på med windfury of earthshock, for deretter å dra all aggroen og kjefte på meg som ikke rakk å heale dem før de døde.

Ja, jeg hater shamaner.

 

 

Jeg får vondt hver gang folk snakker stygt om paladinen og varmt om shamaner.

Disse menneskene vet ikke hvor viktig supportrollen deres er.

Lenke til kommentar
PALADIN!? HVA */*/*/* ER DET?

 

Reroll shammy nå kara..

 

Pala = wannabe warrior / priest

 

Dmg = 0

 

Heal = 0

 

Teamplay = -10

 

Suss fra meg

7399276[/snapback]

 

Pft... her er det visst en som ikke vet hva en paladin er gitt ;)

 

Vet du hvor mye AP en rogue f.eks får fra imp Bom? - Vet du forskjellen på DPS output for et raid med 8 Imp BoM buffede rogues kontra et uten? :D

 

Gå og les litt teori du ;)

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Du må ikke skjære alle over en kam. I en venn av meg sitt Horde-guild, så er shamanene alle Resto (eller hva nå enn healing-treet deres heter), godt utstyr med +Heal og mana-regen og deres hverdag besto stort sett av å sette ut riktige totems og spamme Lesser/Greater Healing Wave. Akkurat som paladinene anskaffer seg +Heal-gear og spammer Flash of Light/Holy Light, kaster Blessings og judgements.

 

Men jeg må påpeke at jeg tror Horde har større nytte av å få paladins i BC enn Alliance har av å få shamans.

Lenke til kommentar
Du må ikke skjære alle over en kam. I en venn av meg sitt Horde-guild, så er shamanene alle Resto (eller hva nå enn healing-treet deres heter), godt utstyr med +Heal og mana-regen og deres hverdag besto stort sett av å sette ut riktige totems og spamme Lesser/Greater Healing Wave. Akkurat som paladinene anskaffer seg +Heal-gear og spammer Flash of Light/Holy Light, kaster Blessings og judgements.

 

Men jeg må påpeke at jeg tror Horde har større nytte av å få paladins i BC enn Alliance har av å få shamans.

7399557[/snapback]

 

Nei det er riktig å ikke skjære alle over en kam, men i det store og hele er shamaner rene dps-horer som ikke evner å se sin rolle som support.

Et glimrende eksempel er store PUG som Alterac Valley.

 

De fleste shamaner på hordesiden går rent ut dps, selv om de kunne nyttegjort seg 200% bedre ved å heale/supporte.

(Det samme gjelder shadowpriests også... da jeg var shadow fant jeg ut til slutt at det å drive dps bare var tull, da jeg kunne holde en underlegen gruppe av horder oppe til å knuse en nesten dobbelt så stor alliansestyrke nesten bare ved å heale vitale deler av gruppa.)

 

Selv i de store guildene (f.eks. min egen guildmaster) gjør også dette, selv om de primært skal være healer/support så går de isteden dps fordi det er mer gøy for dem som enkeltperson.

 

Til dere som er Alliance: Gru dere til dere begynner å få pvp-kåte shamaner i gruppene deres, de er en av de mest egoistiske og ufyselige klassene som helhet. (selv om dette som sagt ikke gjelder ALLE shamaner, men de fleste absolutt)

Og til dere som også er priester/druider i Alliance: Nekt å heale shamanene, når de først har bestemt seg for å gå dps får de være så gode å lære seg å holde seg i live sjøl.

Endret av Kombat-Kaare
Lenke til kommentar

til Kombat-Kaare:

 

Det er sånne som deg som er egoistiske og vil tvinge folk inn i en bestemt rolle i både pvp og pve. Selv om en klasse har mana, så trenger ikke de sløse den vekk på enn eller annen gung ho mage \etc som charger rett inn i fienden.

 

I pugs i wow er det svært lite teamwork, så uansett om du healer, så kan ikke regne med support når du blir anngrepet.

 

Har selv spillt en shadowpriest og holy priest i pvp guild, jeg healer når det trengs og shadowform nuker når det trengs.

 

Spill klassen din slik du selv vil!

Lenke til kommentar

En av hovedgrunnene til at det er sinnsykt mange flere endgame-instance-guilder på alliance siden skyldes kanskje litt at vi har paladins(på servern min: 6 alliance naxxguilder vs 2 hordeguilder.) Det er en grunn til at hordsa jubla da Blizzard kom ut med at horde skulle få paladins. De ligger som regel på toppen av healing done, de gir oss kjempe bra buffs, salvation og wissdom er <3 i raids.

Selv om paladins er "ubrukelige" i pvp, så ville jeg aldri ha bytta de mot shamans.

Lenke til kommentar

Paladin.....hmm må væra det mest pinglete klassa i wow...

 

jeg tenker ikke på dps, healing, whatever de gjør når de er på raid....

Men når de er ute og ganker,.....og så fort man får dem ned til 5% hp så ere denna bobla da......og ikke bare healer de seg...av og till bruker de heartstone og borte blir dom.....og så kommer de mannevonde tilbake med ca 4-5 til og angriper når du sitter og leker med mobs...

 

TYYYYYYPISK alliance........og palla....

 

bare vent til The Burning Crusade......HEHEHE

reroller Blood elf paladin da....så skal vi se om de er like tøffe når de møter sine egene.....

 

og mens jeg ennå skriver.....Shammy er god å ha.....paladin fungerer sikkert som det samme som shammy på ally sia og......

 

bare innrøm det gutter....dere liker å ha en shammy/pala som deker ryggen deres med totems og aura...og ikke har 30 min cooldown på rez når det ikke er en priest i nærheten......;)

 

Thats it......

Lenke til kommentar

Voksent innlegg gitt. Alle klasser har sine definerende egenskaper, og Divine Shield har alltid vært en av paladin sine. Uten den hadde vi ikke vært stort.

Folk overdriver DS+Heartstone, paladins generelt bruker den sjelden, siden det somregel er bedre å bare ta en corpserun enn å HS'e til IF, for deretter å fly tilbake. Selv bruker jeg det meget sjeldent, annet enn i situasjoner som f.eks en gang i et undercity raid, der vi, etter en stund ble swarma av horde og bestemte oss for å dra. Da er den praktisk siden man slipper uttallige corpseruns for å komme seg ut.

 

Men men, jeg skjønner ikke helt hvor du vil hen, siden du så pent skriver at paladin er den mest pinglete klassen i WoW, for deretter å skrive at du skal rolle en blood elf paladin? Husk at selv om bloodelf er horde, så er det fortsett paladins det er snakk om, så må ikke tro du blir bedre likt som blood elf pally :)

Endret av apollox
Lenke til kommentar
til Kombat-Kaare:

 

Det er sånne som deg som er egoistiske og vil tvinge folk inn i en bestemt rolle i både pvp og pve. Selv om en klasse har mana, så trenger ikke de sløse den vekk på enn eller annen gung ho mage \etc som charger rett inn i fienden.

 

I pugs i wow er det svært lite teamwork, så uansett om du healer, så kan ikke regne med support når du blir anngrepet.

 

Har selv spillt en shadowpriest og holy priest i pvp guild, jeg healer når det trengs og shadowform nuker når det trengs.

 

Spill klassen din slik du selv vil!

7401798[/snapback]

 

Er det jeg som er egoistisk nå plutselig?

 

Når folk til stadighet klager og syter over paladinens manglende skade, uten helt å skjønne at Blizzard faktisk har laget klassen med tanke på defensiv support, så blir jeg regelrett overraska når folk likevel klager, selv om klassen gjør det den er beregna til med glans.

Det har ikke noe å gjøre med at jeg "prøver å presse folk inn i ei rolle", nemlig fordi den rollen allerede er der enten du liker det eller ikke.

Paladin var aldri en klasse som ble lagd for å være en dps klasse.

 

Selvsagt, spill paladin som du vil sjøl, det er ikke det som er poenget mitt.

Men om du "spiller som du sjøl vil" så skal du sannelig ikke forvente noen bedre behandling tilbake.

Det som om jeg som om warrioren plutselig bestemmer seg i en instance at "nei, nå går jeg dps isteden, tanking er kjedelig" (ja, det har hendt meg før) og samtidig forventer at alle skal akseptere det.

Ja, han spiller som han sjøl vil, men skal vi andre akseptere det uten videre?

Neste gang et eller annet nek gjør noe sånt skal jeg bare på trass bestemme meg for å slutte å heale, og heller gå over til lusen holy-dps... ja bare på trass.

For da spiller jeg jo som jeg selv vil, ikke sant?

 

Men tilbake til det mest essensielle: Å høre folk klage over at de ikke gjør nok dps som paladiner er, for å sette det litt på spissen, som å klage over at warlocks ikke gjør nok melee damage.

Jeg syne Blizzard har gjot en knalljobb med Paladin-klassen... bare synd de utallige pvp/dps-horene der ute ikke evner å se Paladinen som den enormt ressursfulle klassen den egentlig er.

Lenke til kommentar
Paladin.....hmm må væra det mest pinglete klassa i wow...

 

jeg tenker ikke på dps, healing, whatever de gjør når de er på raid....

Men når de er ute og ganker,.....og så fort man får dem ned til 5% hp så ere denna bobla da......og ikke bare healer de seg...av og till bruker de heartstone og borte blir dom.....og så kommer de mannevonde tilbake med ca 4-5 til og angriper når du sitter og leker med mobs...

 

TYYYYYYPISK alliance........og palla....

 

bare vent til The Burning Crusade......HEHEHE

reroller Blood elf paladin da....så skal vi se om de er like tøffe når de møter sine egene.....

 

og mens jeg ennå skriver.....Shammy er god å ha.....paladin fungerer sikkert som det samme som shammy på ally sia og......

 

bare innrøm det gutter....dere liker å ha en shammy/pala som deker ryggen deres med totems og aura...og ikke har 30 min cooldown på rez når det ikke er en priest i nærheten......;)

 

Thats it......

7404084[/snapback]

 

Hvilken klasse er du? Mage? De sheeper. Warlock? De fearer. Rogue? Stunlock. De fleste klasser har noe som har så godt som samme evner som paladins Divine Shield. Bare fordi vi bruker de spells som Blizzard har gitt oss betyr ikke at vi er pyser. Så bare hysj du din klassistiske.. Person.

Endret av lago
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...