Gå til innhold

Diskuter din Paladin her!


Anbefalte innlegg

Trenger ikke være så dumt i disse pre BC tider. En server med kø bør man kanskje ungå, men bortsett fra det så står man ganske fritt til å velge siden end game gearet nå blir ganske fort utdatert når BC kommer. Så bare man rekker og bli level 60 før BC så har man omtrent samme vilkår som endgame gutta selv om man løper rundt i greenies. Mulig den første og andre levelen går litt saktere, men derfra er nok forskjellene utjevnet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Downranking heals is no more!

 

In the Burning Crusade, we’ve decided to make a fundamental change to the way spells calculate the bonus they receive from +healing and +spell damage effects and items. This is because we have seen a growing trend in using “downranking” and large amounts of +healing items, which we feel negatively impacts game balance. Downranking involves high-level players using lower level spell ranks and +healing gear to conserve mana, but maintain a high rate of healing done. Through this method, it has become possible in the live game for healing characters to heal large amounts of damage indefinitely without running out of mana. To maintain progression of use through spell ranks, we are changing how lower ranked spells relate to characters of higher level.

 

Spells will now receive a smaller bonus from +healing and +spell damage based on a comparison of the level at which the spell was learned and the caster’s current level. Take the Priest spell Heal 2 as an example:

 

The spell is learned at level 22, and the base points for healing on the spell keep increasing until level 27. So, level 27 is considered the spell’s max level in our calculation.

 

This system gives an additional 6 levels of slack before applying any penalty to casting Heal 2; so, players up to level 33 can cast it with no penalty.

 

In this example, we will use level 34 (one level past the cast level of the spell) as a starting point.

 

The bonus from +healing is multiplied by this ratio:

 

 

          ((spell level)+6)/(player level)

 

 

 

That means the level 34 player only gets 97% of the normal bonus from +healing items when casting Heal 2. A level 60 player would only get 55% of the bonus, while a level 70 would get 47%.

 

The exact same system will also apply to damage spells. However, as healing classes tend to use downranking more often than others, healers are likely to see more effect from this change than other classes. As a general rule, players will be able to use the top 2 or 3 ranks of each spell before receiving any penalty. All of the existing ratios for the +healing and +spell damage bonuses on spells are also still in effect; so spells with a short casting time will continue to receive a smaller bonus than spells with a longer casting time. Spells learned below level 20 will still receive substantially smaller bonuses.

Lenke til kommentar

En nødvendig endring om du spør meg.... Har alltid tenkt at det kan da for svarte ikke være meningen å bruke lavlvl spells når man har høyere levels.

 

Er jo helt latterlig manaeffektivt å bruke rank 1 Flash of light, som healer for 500, og bruker 30 mana. Jeg fyller faktisk på mana mens jeg spammer den.

Lenke til kommentar
En nødvendig endring om du spør meg.... Har alltid tenkt at det kan da for svarte ikke være meningen å bruke lavlvl spells når man har høyere levels.

 

Er jo helt latterlig manaeffektivt å bruke rank 1 Flash of light, som healer for 500, og bruker 30 mana. Jeg fyller faktisk på mana mens jeg spammer den.

7143102[/snapback]

 

Samme med "lesser heal", healen priest starter med :!:

Er jo ikke brukbart i raids, men "heal rank 1", som du får på level 22, healer over 1k med godt gear for noe over 100 mana.

Lenke til kommentar

Enesten tidspunktet jeg bruker lowlevel rank er nå er jeg out of mana og enda har lyst til å heale. Da bruker jeg Rank 1 Flash of Light og healer samtidig som jeg regener mana.

 

Så, for min del blir det lite forandringer. Eneste nå er at jeg ønsker enda mer +healing sånn at Flash of Light kommer til å nærme seg 1500+ sammen med Blessing of Light. Selvsagt ønsker jeg også mer spellcrit og sånn tålelig +X mana/5 sec. Litt ala Redemption med andre ord, bare mer +healing.

 

Men jeg venter fortsatt på at Sanctified Light skal også påvirke Flash of Light. Hvertfall med denne forandringen som påvirker 'downranking' av Holy Light som bare koster alt for mye mana og er alt for treg på høyeste level.

Lenke til kommentar

Når du får nesten 1200 healing med plate, shield og healingmace pr. idag, så ser jeg ikke det på som et urealistisk mål å prøve å få +1500 healing med plate, shield og healingmace. Må jo ha noen mål å jage etter.

 

Men kanskje jeg snur helt rundt og går DPS i stedet. Hvem vet. Bare tiden vil vise. :p

Lenke til kommentar

Jeg tror nok Flash of Light kommer til og bli mye mindre brukt i TBC. de nye ranksene på FoL gir ikke nok healing til og kunne väre effektive og vi må nok over på större heals. Vi kommer (håper jeg) til og ta en rolle som melee dps som kan heale når de andre ikke rekker med. Endelig så får Paladins spille som den egentlig skal!

Det er jo egentlig helt uhört av vi nesten presses til å bruke kjloer for og kunne väre til så stor nytte som mulig i raids pr. idag.

Lenke til kommentar
Når du får nesten 1200 healing med plate, shield og healingmace pr. idag, så ser jeg ikke det på som et urealistisk mål å prøve å få +1500 healing med plate, shield og healingmace. Må jo ha noen mål å jage etter.

 

Men kanskje jeg snur helt rundt og går DPS i stedet. Hvem vet. Bare tiden vil vise. :p

7144745[/snapback]

 

Deilig?

 

Hand of Eternity

Binds when equipped

Main Hand Mace

32 - 125 Damage Speed 1.90

(41.5 damage per second)

+20 Intellect

Durability 105 / 105

Requires Level 70

Equip: Restores 7 mana per 5 sec.

Equip: Increases healing done by spells and effects by up to 300.

Sells for 10 Gold 16 Silver 9 Copper to vendors

Item Level 100

 

Ellers er jo denne og Rejuv.Gem ikke så aller verst..

 

Auslese's Light Channeler

Binds when picked up

Trinket

Requires Level 61

Equip: Increases healing done by spells and effects by up to 59.

Use: Reduces the cost of your next spell cast within 10 sec by up to 215 mana.

Cooldown: 3 min

Sells for 2 Gold 7 Silver 37 Copper to vendors

Item Level 88

 

Skal også nevnes at med Holy specc får vi jo godt over 100 healing fra 40poeng i treet. (5/5 - 35% of int - spelldmg/heal)

Endret av Per-Stian
Lenke til kommentar
Deilig?

 

Hand of Eternity

Binds when equipped

Main Hand Mace

32 - 125 Damage Speed 1.90

(41.5 damage per second)

+20 Intellect

Durability 105 / 105

Requires Level 70

Equip: Restores 7 mana per 5 sec.

Equip: Increases healing done by spells and effects by up to 300.

Sells for 10 Gold 16 Silver 9 Copper to vendors

Item Level 100

 

Ellers er jo denne og Rejuv.Gem ikke så aller verst..

 

Auslese's Light Channeler

Binds when picked up

Trinket

Requires Level 61

Equip: Increases healing done by spells and effects by up to 59.

Use: Reduces the cost of your next spell cast within 10 sec by up to 215 mana.

Cooldown: 3 min

Sells for 2 Gold 7 Silver 37 Copper to vendors

Item Level 88

 

Skal også nevnes at med Holy specc får vi jo godt over 100 healing fra 40poeng i treet. (5/5 - 35% of int - spelldmg/heal)

7145126[/snapback]

Ja. Har sett de der før. Verste er at macen er craftable og langt fra det beste healing våpenet som kommer i Burning Crusade.

Lenke til kommentar

Ikke akkurat noen bombe at folk har ligget på gulvet på rommet sitt foran dataen og grini over at paladins ikke er like lette å ta som før, at de faktisk yter litt motstand og at de faktisk risikerer å bli drept av paladins hvis de prøver å ganke de.

 

Resultatet av all den grininga fra diverse tards som ikke vet hvordan paladins fungerer er som følger;

 

Paladin

 

* Vengeance - Increases damage by 2/4/6/8/10%, reduced from 3/6/9/12/15%

* Crusader Strike - Cooldown increased to 10 sec., from 6 sec. Should now have new icon.

 

Nå var det vel mange livredde sytepaver der ut som ble glade tenker jeg.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Jaja, da var ikke burning crusade noe å glede seg til lengre allikevel da. Morsomt hvordan de henger opp den MEGAFETE gulrota foran trynene på oss, for så å nerfe oss en uke senere.

 

Tenkte på en 20/0/41 spec, men det gidder jeg ikke nå lengre.

Blir 43/0/18 istedenfor, bedre healing, og sikkert bedre dps også.

 

Hva som er verst egentlig, er at shaman akkurat fikk BUFFA sin stormstrike fra 20sec CD til 10sec. Helt på vidda. :ph34r:

Lenke til kommentar
Ikke akkurat noen bombe at folk har ligget på gulvet på rommet sitt foran dataen og grini over at paladins ikke er like lette å ta som før, at de faktisk yter litt motstand og at de faktisk risikerer å bli drept av paladins hvis de prøver å ganke de.

 

Resultatet av all den grininga fra diverse tards som ikke vet hvordan paladins fungerer er som følger;

 

Paladin

 

* Vengeance - Increases damage by 2/4/6/8/10%, reduced from 3/6/9/12/15%

* Crusader Strike - Cooldown increased to 10 sec., from 6 sec. Should now have new icon.

 

Nå var det vel mange livredde sytepaver der ut som ble glade tenker jeg.

7145407[/snapback]

 

Nå må du roe ned. Beta er nettopp for å teste spillet før det slippes.. og paladiner VAR på kanten for kraftig slik de var. Eller for å si det enkelt, rimelig overpowered mot de fleste klasser. Prøvde du f.eks en rogue mot en ret. pally i betaen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...