Gå til innhold

Diskuter din Paladin her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare fordi en gjeng med fjols sier det betyr ikke at det stemmer.

Stor i kjeften ser jeg...man er ikke et fjols bare fordi man bruker et ord man har lært ingame. Jeg har alltid sett at "cap" brukes om en grense, enten om det er nedre eller øvre, for eksempel def cap (nedre grense er 540), mens armor cap er 75% (øvre grense)..

Du bruker sikkert mange engelske ord i din daglige tale, men du vet vel at det er feil, og det finnes norske ord som skal brukes istedet?..blir litt på samme måten.

Lenke til kommentar

man er ikke et fjols bare fordi man bruker et ord man har lært ingame.

Du bruker sikkert mange engelske ord i din daglige tale, men du vet vel at det er feil, og det finnes norske ord som skal brukes istedet?..blir litt på samme måten.

Stor i kjeften ser jeg.

Bare fordi ordet 'cap' har blitt brukt feil når det er snakk om defense i wow siden folk fant ut at du måtte ha defense for ikke å bli critta av ting, betyr ikke at det er mindre feil 5 år senere. Dere kan godt si at folk skjønner hva dere mener når det er snakk om defense cap, men det betyr ikke at ordet plutselig blir brukt riktig. Og det faktum at folk faktisk _ikke_ skjønner 100% hva dere mener med defense cap burde jo få dere til å skjønne at ordet faktisk blir brukt feil? Hvis du kan engelsk, ikke vet noe som helst om tank stats men har hørt om hit cap/crit cap/arp cap osv og får høre at 'defense cap' er 540, så vil du jo automatisk tro at defense er ubrukelig over 540.

Bare det at du sammenligner det å bruke ett engelsk ord for å erstatte ett norsk ord i dagligtale, med å bruke et ord 100% feil sier jo litt om logikken bak tankegangen til en som støtter denne åpenbare feilbruken av ordet 'cap.

btw

Jeg har alltid sett at "cap" brukes om en grense, enten om det er nedre eller øvre, for eksempel def cap (nedre grense er 540), mens armor cap er 75% (øvre grense)..

Nevn en eneste stat bortsett fra defense der cap brukes om en "nedre grense" som du kaller det.

neida, den generelle oppfattningen av et ord har jo ingenting å si :roll:

Hvis den generelle oppfatningen av et ord hadde noe som helst betydning for deg, så hadde du ikke brukt 'cap' om 540 defense. Da den generelle oppfatningen av ordet 'cap' er en maksimumsgrense, der å bruke mer enn den grensen er ubrukelig (hit cap, crit cap, arp cap, armor cap, exp cap).

Om dere fjols absolutt må bruke cap når det er snakk om 540 defense, kall det soft cap. Blir hvertfall ikke helt feil.

Endret av TaigaH
Lenke til kommentar

Enig softcap kan jeg godta, eller critimmunecap(veldig slitsomt ord, så softcap er nok bedre), som wowwiki kaller det, men ikke derfense cap. Det betyr uansett hvor mye man vrir å det at defensen er capped der. Les definisjonen av "capped" HER Det betyr å "toppe" noe "fullføre" noe. Det kan aldri brukes som "nedre grense"

At 10 000 fluer spiser bæsj gjør det ikke godt... Feil er feil uansett hvor mange som sier det feil

Endret av Orcuz
Lenke til kommentar

Du har jo fullført noe. forskjellen i dmg taken er jo markant større på 539 enn på 540.

Hva? Du har jo ikke fullført noe som helst. Med å si noe som det, så hinter du også litt til at det ikke er verdt noe som helst etter du har "fullført" det.

Og det at forskjellen i dmg tatt er markant større på 539 enn 540 er jo bare ren løgn. Du kommer i 99.8% av tilfeller ikke til å merke noe forskjell i det hele tatt, det kan også godt hende at du ikke merker at bossen critter deg når du først har uflaks. Hva er det du tror å komme seg fra 539 til 540 defense gjør egentlig?

PS. Jeg sier ikke at noe som helst under 540 er akseptabelt i raids, jeg sier bare at du kan gå gjennom et helt raid uten å bli critta med 539 defense. Samme som du kan gå gjennom et helt raid uten å misse med 0.1% under hit cap osv.

Lenke til kommentar

Du har jo fullført noe. forskjellen i dmg taken er jo markant større på 539 enn på 540.

Hva? Du har jo ikke fullført noe som helst. Med å si noe som det, så hinter du også litt til at det ikke er verdt noe som helst etter du har "fullført" det.

Og det at forskjellen i dmg tatt er markant større på 539 enn 540 er jo bare ren løgn. Du kommer i 99.8% av tilfeller ikke til å merke noe forskjell i det hele tatt, det kan også godt hende at du ikke merker at bossen critter deg når du først har uflaks. Hva er det du tror å komme seg fra 539 til 540 defense gjør egentlig?

PS. Jeg sier ikke at noe som helst under 540 er akseptabelt i raids, jeg sier bare at du kan gå gjennom et helt raid uten å bli critta med 539 defense. Samme som du kan gå gjennom et helt raid uten å misse med 0.1% under hit cap osv.

Det jeg mente var at du kan få dmg-spikes, noe som ikke er så greit alltid. Jeg har, som nevnt før, mer defence enn mange andre, men mener fortsatt at å si defense cap ikke er så gæernt, men det er bare meg da.

Lenke til kommentar

Fortsatt lönner det seg og ha så näre 540 som mulig grunnet at deffence på gear koster fler items points en hva avoidance gjör.

Eh, nei. - Defense er fortsatt de beste avoidance-staten over 540.

oki? Som det har värt i wow tidligere så sier vi ett tall. Itempoints = 100 = 30 deff = 30 avoidance, Itempoints = 100 = 40 avoidance (dodge/parry). Sånn har det värt designet tidligere.
Lenke til kommentar

Mjo, ser det er nok forrandret litt på dette. Ville sjekke litt og fant ut at: 123 deff rating = 1% dodge/parry/blcok og 123 dodge rating = 2,7% dodge. Er dog ikke sikker på att mine tall her stemmer. Noen som kan dette bedre?

Lenke til kommentar

Heey

spørsmålet angår retri pala.

selfølgelig er strength en prio i geming , men vist f.eks vill ha socket bonus(gul) bør du velge strength/crit eller strength/haste gem?. for vist du gemer haste så stacker seal of corruption faster, flere divine storm resets, og melee gjør faktisk 20-25% av damagen i en boss fight. sjekket også www.maxdps.com og di sier at haste er bedre en både crit og strength!!(må fylles ut!)

Takk for svar

MvH Evo

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Oh wow, jeg fant nettopp denne gullposten. Hadde ikke lagt merke til at du ninjaedita posten over min. Fun times.

Hvor lenge har du raidet? Jeg har raidet i 3512 timer og testet det meste.

Har absolutt ingenting med saken å gjøre, men ok.

Om du faktisk har raida så mye som du sier, så finner jeg det ekstremt fasinerende hvor underutviklet "WoW-forståelsen" din er.

Jeg har definitivt ikke raidet så mye som du har gjort, ikke i nærheten engang. Men jeg vet at jeg har raidet på et høyere nivå enn deg gjennom TBC og Wotlk og at jeg forstår hvordan spillet/raiding fungerer mye bedre enn deg.

Det kom tydelig frem at dette var for de som ikke hadde gear på palaen sin eller akkuratt hadde dinget.

Og litt senere i posten skriver du:

så synnes jeg det burde være et minimum om man vil drepe lishking uka etter man dinger.

Så hvem er det egentlig du skriver denne guiden for? Folk som vil drepe Lich King, folk som gjør sub-Icecrown raids eller folk som nettopp har dinga og gjør heroics for å geare opp?

Det du skrev i guiden din var jo noe sånn som "tips til å forbedre pve healingen din.

Men det er ikke bare for den metaen jeg listet de opp for. bare eks på fargede gems man kan bruke om man trenger de av en eller annen grunn.

Glemte du helt hva du skrev eller? Du skrev at Nightmare Tear var en blå gem, gav blå socket bonus eller noe. Og du vil jo uansett ikke bruke mer enn en av de for å få meta req og deretter spamme rene Int gems, så du trenger de aldri "av en eller annen grunn".

Med t10+ ja, ikke med t9 settet

Derfor anbefalte jeg det jeg gjorde.

Større manapoolen blir, mindre fol bruker man.

glypht SoH skalerer bedre når gear øker, mer sp osv , wisdom kutter 5% cost men den verdien forandrer seg ikke så den blir ikke bedre når man får bedre gear.

Jeg med flere synnes at FoL er det man bruker mest av i T9 og derfor ville jeg ha glyphet med det.

Folk geara/specca/gemma for HL spam siden Ulduar, vi driver ikke å raider Naxx enda. Noen eksperimenterte med visse FoL gear/spec setups for spesielle encounters i Uld/Toc, men den generelt aksepterte stilen har alltid vært HL. Det er jo ganske forståelig, da HL alltid vil være mer "throughput" enn FoL.

Hva er SoH? Et nytt seal? Regner med du mente SoL, som riktignok scaler med gear, men helt til du aldri går oom uten å bruke Divine Plea med HL spam kommer SoW alltid til å være bedre. Hvis du absolutt vil være FoL heavy med vennene dine og anbefale det til andre så må du da for guds skyld hvertfall anbefale spellpower gemming også. Da dette er det beste å gemme om du går FoL spillestil.

Synnes 10% heal på de rundt er fin for melee på boss.

Leste du posten min? Jeg skrev jo Holy Light glyph burde brukes.

I icc gjør jo alle bosser og alle trach raidskade.

Synnes den er ypperlig.

Ikke rart du trenger den for mana når du skal holy light kaste 24/7

Da blir saken en annen.

Hva har SoL å gjøre med raiddmg, forvirrer du Seal med Judgement eller noe? Du er klar over at du kan judge light uten å bruke seal of light, ikke sant? Vi spiller ikke TBC lengre.

Men den gir vrit på Fol og da kan jo bare presten ta MT så healer man OT med mer critt som også går til MT.

Det er bedre en å kaste den på MT og prest på ot og heale ot synnes nå jeg.

Bra du ignorerer kommentaren min og kommer med et generelt, dårlig formulert tips om hvordan SS burde brukes når det kommer ann på encounter og om du har andre holy palas i raidet etc.

Endret av TaigaH
Lenke til kommentar

Heey

spørsmålet angår retri pala.

selfølgelig er strength en prio i geming , men vist f.eks vill ha socket bonus(gul) bør du velge strength/crit eller strength/haste gem?. for vist du gemer haste så stacker seal of corruption faster, flere divine storm resets, og melee gjør faktisk 20-25% av damagen i en boss fight. sjekket også www.maxdps.com og di sier at haste er bedre en både crit og strength!!(må fylles ut!)

Takk for svar

MvH Evo

ikke bruk maxdps.

det avhenger på gearet ditt. hvis du har fremdeles 2 t9, og 2 t10 så kommer str/crit til og være bedre, hvis du har 4pc t10 så er Crit/haste bedre.

Endret av prez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...