Gå til innhold

Diskuter din Paladin her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spirit er totalt unyttig for en paladin. Dersom du skal heale i icc, burde holy light være hovedspell, og du burde derfor legge hovedvekt på intellect, så mp5/haste.

Gem +20 intellect i alle sockets, bruk insightful earthsiege diamond som meta og èn nightmare tear så du møter meta gemmen sine krav.

La haste/mp5 komme fra gear og enchants. Prøv å nå haste cap på 676

Guide til holy palla

Endret av akak
Lenke til kommentar
Har begynt og skaffe litt healing gear nå, fikk noe fra ICC10)

Aner ikke hva jer trenger som healing eller hva jeg burde bruke som pala healer. Noen tips til en i nød?

Healing som paladin i dag er litt mer "komplisert" enn det var før. Jeg heftig god dose balanse mellom crit, haste og intellect samt spellpower er nå viktig.

Spellpower og haste grunnet brukt av Flash of Light. Med Sacred Shield blir det en liten HoT av det, og jo mer spellpower du har jo mer utelling får denne HoTen. I litt heftige kamper er det ikke nok med dette og kun Flash of Light, og det er der crit og intellect kommer inn i spillet. Selv om illumination ble nerfet med 30% og gir nå kun 30% (ned fra 60%) er en god dose crit fremdeles godt å ha ettersom man får sågær litt mana tilbake. Man kommer ikke unna litt bruk av holy light så like greit å få litt tilbake for det.

MP5 er en helt Ok stat men du får fremdeles mer mana tilbake fra Divine Plea (og Arcane torrent om du er belf) enn du gjør av å gå for ren MP5. Gå for intellect og kommer der noe MP5 med på kjøpet er det greit men ikke noe å direkte gå for. La det komme det som kommer.

I bunn å grunn trenger du spellpower til å gjøre grei utelling av FoL HoTen, nok intellect til å kunne bruke Holy Light titt og ofte og nok crit til å få tilbake mana når du bruker Holy Light.

Avhengig av hva du er ute etter å bruke aller mest (FoL eller HL) velger du libram etter dette. Mange sverger til libram of renewal som reduserer kostnaden på Holy lights, mens andre sverger til librams som øker styrken på Flash of Light (som f.eks PvP libramet Deadly gladitator's libram of justice som øker styrken på Flash of lights. Hva som er best blir mye en smakssak, noen sverger til mye bruk av holy light mens andre sverger fremdeles til å mer eller mindre spamme Holy light.

Lenke til kommentar

Dersom du har planlagt å heale i instancer som krever en god del healing, typ icc10/25 og togc25, vil holy light være ditt absolutt førstevalg. Det er ikke så komplisert, gem intellect, som er den statten du absolutt burde sette øverst, så kommer haste og mp5. Haste for å få ned cast-tiden din og mp5 for å hjelpe til med mana regen, mp5 regenerer mer mana enn critt vil gjøre.

Å drive å blande inn spellpower og critt for å ta hensyn til flash of light, som er en spell du ikke blir å bruke ofte, annet enn å holde hotten oppe og kanskje litt raidhealing, gjør dette vanskeligere enn det er. Har du nogenlunde greit gear er det ikke spellpower og critt som er problemet.

Men dersom du ikke har planlagt å gjøre slike instancer enda, er det Bear sier ganske fornuftig.

Endret av akak
Lenke til kommentar

Noen foretrekker Holy light spamming mens andre foretrekker andre måter. Jeg foretrekker å bruke spellpower, crit og haste med DP til å supplementere mana når det trenges.

Naturligvis kommer det ann på hva man selv føler er behovet, naturligvis kommer Holy Light godt til nytte, men spellpower og FoL tiks kan og komme meget nyttig med.

Lenke til kommentar

Dersom man blir satt til å være tank healer, som man som oftest blir, kan flash of light bli litt i svakeste laget. Ta for eksempel lord marrowgar i icc. Her må man omtrent spamme holy light gjennom hele kampen, flash of light blir for svak. Eneste gangene jeg bruker flash of light her er for å holde hotten oppe og hjelpe til me raid healing om nødvendig.

Da handler det ikke om hva man foretrekker, da handler det om hva som er nødvendig. Da hjelper det ikke om man har critt og spellpower, flash of light duger rett og slett ikke, selv om hotten er veldig greit å ha.

For all del, kan hende det kun er jeg som erfarer det på denne måten. Jeg har i hvert fall vært nødt til å spamme holy light store deler av tiden.

Endret av akak
Lenke til kommentar

Hadde ingen problemer å holde tanken oppe på Marrowgar når jeg healet der med å bruke FoL og HL om enn ann uten at tanken døde av det.

Problemet med Holy light er at man raskt kaster bort mye healing på overheals. Ikke mye vits å kaste HL på en tank som nesten er toppet.

Lenke til kommentar

Gjør da vel ingenting om man overhealer, better safe then sorry :)

Men ja, stats får du velge etter spillestil.

Dersom du bruker holy light mest vil int, haste og mp5 være det du burde gå for.

Et tips for å ikke gå tom for mana er å bruke seal of wisdom og kaste judgement of light så ofte du kan. Fordi det telles som melee har du en sjangse for å få tilbake 1100-1300 mana når du kaster en judgement

Lenke til kommentar

Ja, better safe than sorry, men og bedre å spare mana der man kan, om bare 6000 av en 17k HL går inn hadde en FoL vært litt mer mana besparende :)

Men alt etter kampen man er i, noen kamper er det vanvittig mye damage gående hvor HL kommer godt inn, andre veldig lite. intellect burde like fult være i arsenalet til envær paladin ettersom DP gir mer mana tilbake enn MP5 (om jeg ikke husker helt feil).

Lenke til kommentar

Hola hopp. Prot-tips ønsket. I alle variasjoner:)

Jeg har nylig begynt å tanke med paladinen min. Har vært holy "hele livet", levla til og med som holy/ret i 2005. Er ikke særlig glad i melee. Alle mine dps-alts er ranged. Føler jeg har litt mer oversikt litt på avstand. Men det er litt gøy å prøve noe nytt og jeg er veldig glad i paladinen min. :)

Tank gear har jeg samla litt mens jeg har healet oppgjennom siste året. Er på jobb nå og alle WoW sine offisielle sider er blokka, men er rimelig sikker jeg er logget ut i tank gear og spec. Ravoma på Earthen Ring.

Jeg vet jeg må gå for endel nytt badgegear men føler jeg gjør endel "galt" når jeg tanker. Det kan ha noe med å gjøre at jeg kjøre mye guild runs og de stoler såpass på hverandre at de har det litt for morro. AoE fra tidlig start, sinnsvak dps og jeg løper rundt som en hodeløs kylling og venter på taunt cooldown så mage'n kan slutte å tanke. Singlemobs sitter klistret til meg.

Fikk høre jeg har for lite strength og må slutte med stamina stacking. Men hp'en min er ikke noe bra heller, jeg er nesten på 32k med BoS om jeg husker rett..

Bør jeg kjøre med ret aura på trash? Er det mye threat effect fra denne? Bruker SoV og JoW. Noen glyphs som kan hjelpe meg? Nå er threat mitt største problem. Avoidance er nummer to, men så lenge jeg kjører heroics med overgeara healere jeg kjenner er ikke det så stort problem.

Hvilke items bør jeg umiddelbart kasta på dynga og replace? Er talentene mine like ville som jeg mistenker?

Føler meg litt ille til mote egentlig, har vært paladin så lenge og kan holy ut og inn og tilbake igjen men prot er litt skremmende fortsatt. :)

Lenke til kommentar

Følg lang,kort,lang,kort cooldown på spellsene. F.eks jeg bruker HoTR,Holy Shield,RS,judge -> kanskje en concentration viss nøvendig.

Dette gjør at du så og si aldri har downtime på spellsene. Etter du har blitt mer fortrolig med den rotasjonen kommer alt ganske naturlig.

Bruker selv ret aura i vanlige HCs og når jeg tanker trash nps det :0)

Annet tips er å installere grid+clique med klikk funksjoner til Hands of spellsene, hjelper bra på.

Ellers stack dodge, dodge/stam til du når avoidcap 104.5(124.5 i ICC), etter det stamina elns. Parry er en dritstat hold deg unna viss du klarer.

SoV som tankeseal, viss du har specet for det gjerne SoC på småtrash(ikke verd å respece for det)

PS! Specet ditt ser fint ut det :0)

Lenke til kommentar

Ikke bruk ret aura, devotion er best i de fleste tilfeller utenom fights der man kan bruke en spell res aura.

Håper dps'erne dine har tolmodighet til å vente med å dps'e til mobs har nådd fram til deg, gjør de ikke det så er det ikke din feil at du ikke klarer å holde aggro.

Men hva du bør gjøre er:

Ha oppe holy shield hele tiden og Righteous Fury, regner med du bruker BOS men nevner det nå.

Start med å caste Avenger's shield, ved 3 mobs eller flere bruk Consecration før mob's når frem til deg. Deretter Hammer of the rigtheous. Hvis du markerer mobs vil det bli enklere hvis dps fokuserer på main target.

Bruk judgement of(wisdom/light) og Hammer ved hver cd. Kan og hjelpe litt å tab'e mellom mobs.

Skulle være unødvendig å bruke consecration mere enn en gang i de fleste situasjoner.

Hvis du har en gruppe med blanding av castere og melee så spring mot dem mens du bruker Avenger's shields og bruk consecration når du når fram til casterne.

Bruk divine plea så ofte som mulig.

Det er en glyph som gjør at Hammer treffer flere target enn 2, men jeg har nå aldri trengt den så prøv uten.

Ellers så er det bare øvelse som gjør mester.

Edit:

Sjekka spec'en din nå. Ta bort det ene poenget i Improved Juidgements, den ødelegger rotasjonen din når du har 2 poeng der.

Ellers så trenger du neppe 2 poeng i Spiritual Attunement men det er nå smak og behag.

Du har kun 539 Defence, det er nok for heroics men husk på å få 1 mere defence hvis du skal tanke i et raid.

Endret av Døgnvill
Lenke til kommentar

Ops.

Er det nå jeg skal innrømme at jeg har brukt HOTR ganske lite? Jeg er derimot flink til å spamme concecrate. Så skal det sies at jeg knapt har tanka siden jeg var prot i to uker i TBC for moro skyld. :p Begynte i gjen i forrige uke!

Skal kikke litt på tips, se om mer HOTR spam og mye mindre conc hjelper på agroen min. Føler jeg trenger den SA talentet inntil jeg lærer meg å styre manaen min bedre. Er ikke tøff nok til å dra flere grupper på en gang, føler meg veldig dårlig geara etter å ha healet paladins med snart dobbelte av mine stats. :p

Hadde en venn som sa i TBC at pala tanks burde styre unna parry/dodge og gå for block for alle penga fordi vi "vil" bli slått på og "vil" ta litt skade for å tanke bra, men nå er vi venner med dodge igjen. Greit å vite. :)

Lenke til kommentar
Ellers stack dodge, dodge/stam til du når avoidcap 104.5(124.5 i ICC), etter det stamina elns. Parry er en dritstat hold deg unna viss du klarer.

SoV som tankeseal, viss du har specet for det gjerne SoC på småtrash(ikke verd å respece for det)

Er ikke mulig å få over 100% avoidance. Avoidance er sjansen for missed/parry/dodged. Det du snakker om er å nå unhittable, der du legger sammen din avoidance og mitigation. Formell som du kan skrive for å se hvor mye du har. Bruk holy shield når du bruker macroen også.

/run ChatFrame1:AddMessage(format("Unhittable at 102.4%% - you have %.2f%%", GetDodgeChance() + GetBlockChance() + GetParryChance() + 5 + 1/(0.0625 + 0.956/(GetCombatRating(CR_DEFENSE_SKILL)/4.91850*0.04))))

Parry er ikke en dritt stat, og vist du skal gemme noe annent enn stamina er det agi+stam i red socket, og def+stam i yellow socket, men dette burde bare vere vist socketbonus er stamina. Men annet enn det burde du gemme stamina.

De som sier du burde slutte å stacke stamina og heller strenght tar feil. Du kan godt bruke librams med strenght eller greatness card for å få mer threat men ville ikke gema strenght. Tror det heller er de som dpser som gjør feilen vist de har som du sier veldig god dps, så blir det vanskelig for en som ikke har så bra gear å holde agro. Før de begynner å nuke må du få kontroll på mobsa, få litt threat på dem, og etter det burde det ikke vere vanskelig å holde agro.

Burde skifte ut glyphsa dine også. Bruk vertfall Glyph of Divine Plea, Glyph of Hammer of the Righteous. Jeg bruker Glyph of Seal of Vengeance som siste.

Lenke til kommentar

Er ikke mulig å få over 100% avoidance. Avoidance er sjansen for missed/parry/dodged. Det du snakker om er å nå unhittable, der du legger sammen din avoidance og mitigation.

Må innrømme at jeg var noe uklar der, dodge over parry som avoidance. Og Block/str for migitation (ikke gem for str). Og totale avoiden med alle avoid/migi + proc(som er oppe hele tiden f.eks librams) for å nå¨unhittable

Lenke til kommentar
Ops.

Er det nå jeg skal innrømme at jeg har brukt HOTR ganske lite? Jeg er derimot flink til å spamme concecrate. Så skal det sies at jeg knapt har tanka siden jeg var prot i to uker i TBC for moro skyld. :p Begynte i gjen i forrige uke!

Skal kikke litt på tips, se om mer HOTR spam og mye mindre conc hjelper på agroen min. Føler jeg trenger den SA talentet inntil jeg lærer meg å styre manaen min bedre. Er ikke tøff nok til å dra flere grupper på en gang, føler meg veldig dårlig geara etter å ha healet paladins med snart dobbelte av mine stats. :p

Hadde en venn som sa i TBC at pala tanks burde styre unna parry/dodge og gå for block for alle penga fordi vi "vil" bli slått på og "vil" ta litt skade for å tanke bra, men nå er vi venner med dodge igjen. Greit å vite. :)

Er ikke noe gale i å spamme concecrate, men du må også huske alt det andre du har til å bruke også:) Prøv å legg deg inn i en 696969 rotation der du bruker annenhver spell som har 6 sec cooldown og annenhver som har 9 sec cooldown.

Eksempel: (Shield of Righteousness) Holy shield (Hammer of the Righteous) Cons (Shield of Righteousness) Judge (Hammer of the Righteous) Holy Shield (Shield of Righteousness) Cons (Hammer of the Righteous) Judge ...

Block kan vere veldig bra når det kommer til heroics, men ikke videre i raids, eller bosser som slår hardt. Å skaffe seg ett block set, som kan ta litt tid kan du komme deg gjennom heroics uten å ta noe dmg( unntak av caster mobs). Mobsa i heroics slår ikke hardt og du greier å blocke ut all dmgen vist du har nok block. Dette er veldig kjekt å prøve ut:)

Så lenge du greier å holde divine plea oppe og bruke Holy shield så burde manaen holde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...