Lycantrophe Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Er på den annen side ikke til å komme unna at nettopp det undergraver all argumentasjonen din hittil. On topic: Hvordan står det til med paladins om dagen? Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Ret er op. Ololo. Lenke til kommentar
SnusHanen Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Hei levler en pala, er 75 atm og er prot. Digger det rett og slett, drit mye HP og digger å pvp med den. Men hvordan er den på 80? funker det å pvp som prot? Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Jada, men ikke helt slik du vil regner jeg med. Spiller selv protection i PvP men går med fullt holy pve gear sammen med en warlock. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Var en feiltolking av dette: "All area effect damage effects will have 'area damage caps' in patch 2.2.0 which limit the number of targets which will be affected by any AoE effects. There are already spells, such as Arcane Explosion (AE), using these to a certain extent. In the case of AE, the damage decreases per mob, up until about 15 mobs being, at which point it holds at a certain amount of minimum damage. " Var dog for mobs alene og ikke players. Lenke til kommentar
Lunicks Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Ja enværs foretrekninger, jeg sier ikke at der galt å ha RF på, så hvorfor blir det så stor ståhei av at jeg har den av? Jeg er jo ikke alene om det, det er mange som gjør det samme noe jeg har linket tråd om og. La meg se om jeg har forstått dette riktig: Du er en tank. Du velger å ikke ha 80% mer threat med flesteparten av spellene du bruker som tank for å holde agro. Du ser heller ikke grunnen til at en tank skal ta 6% mindre damage. Stemmer det? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Erm, nei. Langt fra, er hvorvidt holy paladins bør specce Imp RF eller ikke. Lenke til kommentar
Lunicks Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Aha. Du skrev "jo, meg" som et svar tidligere, og det kunne tolkes slik. Jeg ser ingen grunn til at Holy paladins skal specce RF. Det er mange andre og bedre talents man kan putte de poengene i, for eksempel i Retribution. Det er også lite hensiktsmessig å heale med RF på, med mindre det er en spesiell taktikk - jeg healet selv Yogg-Saron når vi fortsatt ikke hadde klart fighten med RF på for å trekke Guardians mot tankene og ikke DPS. (Healers står bak tanks) Så jeg er forsåvidt enig med at Holy Paladins ikke burde specce RF, med mindre det er snakk om en fight man a) ikke trenger å styre med agro og b) gjerne tar mye damage - eksempelvis faction champions. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Nei, hvis en tank prøver å få aggro, så klarer ikke du å heal-aggro den. Det er derfor ikke uhensiktmessig. Men folk mener jo at mer armor er bedre enn mindre dmg taken, så det er jo som å snakke til en vegg. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Det kalles "Debatt" Hans-o, folk på denne delen av forumet finner vel det ordet i fremmedordboka, eller mikser det med "konklusjon". Snodige greier. Endret 15. oktober 2009 av Bear^ Lenke til kommentar
Lunicks Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Nei, hvis en tank prøver å få aggro, så klarer ikke du å heal-aggro den. Det er derfor ikke uhensiktmessig. Men folk mener jo at mer armor er bedre enn mindre dmg taken, så det er jo som å snakke til en vegg. Man har også initial agro fra mange ting, adds som spawner i hytt og pine her og der. Man kan ikke kun basere speccen sin på tank'n'spank-situasjoner. Armor vil neppe være bedre enn damage taken for en healer, som ofte blir mer truffet av spells enn melee. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Nei, jeg vet ikke hvilke retards tank dere har, men glad jeg ikke spiller med dem hvs inital aggro på spawnende adds er et stort problem for dem. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Hvorfor skulle en paladin få aggro imotsetning til en hvilken-som-helst annen healer? Paladins gjør fortsatt mindre threat per healing done, selv med Righteous Fury på. Hvis det er tvil om hva som er nyttigst mtp. "mitigation" så er det ingen tvil -> Righteous Fury vinner på alle punkter. Hvis det er tvil om det er aggro inne i bildet, så ja, paladins kan i større grad få aggro, men den sjansen er fortsatt mindre enn en hvilken-som-helst annen healer, ergo ikke noe å tenke på. Lunicks: 51/20/0 er særdeles vanlig og nesten enestående som healer-spec etter Illumination-nerfen. Før dette var det i mye større grad smakssak mellom dette og 51/5/15 (51/0/20 - PoJ.) Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Aha. Du skrev "jo, meg" som et svar tidligere, og det kunne tolkes slik. Jeg ser ingen grunn til at Holy paladins skal specce RF. Det er mange andre og bedre talents man kan putte de poengene i, for eksempel i Retribution. Det er også lite hensiktsmessig å heale med RF på, med mindre det er en spesiell taktikk - jeg healet selv Yogg-Saron når vi fortsatt ikke hadde klart fighten med RF på for å trekke Guardians mot tankene og ikke DPS. (Healers står bak tanks) Så jeg er forsåvidt enig med at Holy Paladins ikke burde specce RF, med mindre det er snakk om en fight man a) ikke trenger å styre med agro og b) gjerne tar mye damage - eksempelvis faction champions. Hvis du er nogenlunde oppgående i hue vil du specce Divine Guardian, da er du NØDT til å velge mellom enten 3 poeng i Imp RF eller 3 ekstra poeng i Toughness ( 6% mer armor ). Er det diskusjonen går ut på. Lenke til kommentar
Lunicks Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Hvis du er nogenlunde oppgående i hue vil du specce Divine Guardian, da er du NØDT til å velge mellom enten 3 poeng i Imp RF eller 3 ekstra poeng i Toughness ( 6% mer armor ). Er det diskusjonen går ut på. Da henger jeg mer med i svingene. Er kanskje ikke så lurt av meg å komme med påstander, har ikke raidet som holy siden 3.1 Nei, jeg vet ikke hvilke retards tank dere har, men glad jeg ikke spiller med dem hvs inital aggro på spawnende adds er et stort problem for dem. Det er det overhodet ikke, de er svært oppegående. Jeg tenkte ikke nødvendigvis bare på bossfights, det har f.eks forekommet at folk har kommet til å ninjapulle trash i VoA, og første healer som tilfeldigvis lander et spell får agro og tar ett stort treff før de er nede for telling. Selv om det ikke er veldig aktuelt, er vel kanskje Gluth et eksempel på en fight der å heale med RF kan være en ulempe, da healers ofte får første agro fra spawnende zombier, og de som skal kite disse ikke nødvendigvis kan plukke dem opp så raskt de spawner hele tiden. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Dummeste jeg har hørt. Healerne deres står kanskje oppå spawn pointene til addsene på Gluth? Kanskje ikke bare tankerne deres som er retarded da. Dessuten dør ikke en pala av at 1 add får inn et slag eller tre. Lenke til kommentar
Lunicks Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Dummeste jeg har hørt. Healerne deres står kanskje oppå spawn pointene til addsene på Gluth? Kanskje ikke bare tankerne deres som er retarded da. Dessuten dør ikke en pala av at 1 add får inn et slag eller tre. Man må ikke stå oppe spawn pointene for å få initial agro. Jeg snakket ikke om at man dør om man har det på, men at det kan bli vanskeligere for kiters å plukke dem opp. Uansett var det ment som et eksempel på en situasjon der RF som healer kan være mer eller mindre påvirkende for raid-situasjonen, så det blir feil å kalle folkene jeg spiller med for tilbakestående av den grunn. Den overlegne tonen din kan du fint droppe forresten, du trenger ikke anklage folk for alle verdens ting bare fordi de bruker eksempler i en diskusjon. Endret 15. oktober 2009 av Lunicks Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Alle healere kan få inital aggro på Gluth, RF har ingenting så si. Om du skjønner det eller ei er revnende likegyldig. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Er så søtt med all denne nerdragen i tråden. Lenke til kommentar
Lunicks Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Vel, det er kanskje for mye å håpe på ordentlig råd fra noen som speccer tanking med 1/2 JotJ og Crusade i stedet for Vindication og 2/2 JotJ. Endret 16. oktober 2009 av Lunicks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå