Gå til innhold

Diskuter din Paladin her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke et møst, det er en foretrekning fra enkelte. Problemet derimot er at enkelte tror WoW er en rett linje med fastsatte variabler, noe som er så innmari i skauen som det lar seg gjøre. Det ser man med f.eks hunters, rogues, warlocks, mages, warriors etc etc hvor alle har "sin specc" som de går utfra og synes er bra.

 

Problemet oppstår når lille pelle sprellemann kommer med kalkulatoren og regner i hop at hans specc gir 0,0000000000000000001% mer utnyttelse enn den andre karen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
6% er bedre en 0%, det er lite vits å diskutere dette. Mer armor er ubrukelig da man ikke skal bli slått på.

Igjen, subjektivt. Du kan gjøre at du kan få 6% mindre skade sålenge du har RF på, men du kan også velge å putte de poengene i ett annet talent, noe som er subjektivt om man vil. Selvfølgelig er det riktig at 6% er bedre enn 0%, men når man har flere valg er det igjen subjektivt om man synes det er verdt det på bekostning av andre talents.

Lenke til kommentar

Stråmannsargumenteringen gjør at enkelte tror de sitter på fasiten, og at de er "overlegen" andre. Tull fra ende til annen.

 

Imp RF er en foretrekning, som jeg nå har sagt noen ganger, men ikke en nødvende. Jeg velger å ikke bruke den fordi jeg synes det er mer utnyttelse av andre talenter fremfor den.

Lenke til kommentar

Sant Cosha, det er en fasit her, uten at jeg vet hva den er. Viktigste poenget er det bl.a. Hans-o sier, nemlig at det er helt avhengig av hva slags content du raider. Driver du og pusher på for å være blant de første til å ta det vanskeligste vil man finne seg i situasjoner hvor du plutselig står der med 4 HP og lurer på hvorfor du ikke er død. Da spiller det ingen trille om du "bare" tok 3-400 mindre skade.

 

Og dersom diskusjonen er om hvorvidt man vil ha imp Dev Aura som Holy eller ei er det jo en no-brainer. Er sannelig ikke ofte du er i noe over en 5-mann uten Prot Pala eller Resto Druid - og i en 5-mann er det vel sjelden at det er et par poeng på feil sted som ødelegger.

Lenke til kommentar
Enkelte må lære seg at wow er et eneste gedigent regnestykke, og som alle andre regnestykker så er det en fasit.

 

Fatter ikke at etter 5år så er det fortsatt folk som diskuterer for "mitt spec er bedre fordi jeg synes det"

 

Teoretisk fasit, kanskje, praktisk fasit, nei. WoW er en eneste stor suppe av RNG, man kan ikke regne ut alle eventualiteter i spillet, man kan regne seg såpass langt, men mye blir og overlatt til tilfeldigheten. Så står man der, og jubler over 4 Hp igjen når det tikker inn en liten DoT man hadde glemt av og så ligger man der og tenker "dette var ikke en del av fasiten".

 

Men men, lille pelle sprellemann med kalkulatoren får bare sitte på sin høye hest og tro at man sitter på svaret, jeg vet ikke noe annet råd.

 

Som jeg har linket til på Tankspot, enkelte velger Imp Devo, andre Imp RF. Legger dere forøvrig merke til at der er ingen på den linkete tankspot tråden som går bananas airline fordi et par har egene meninger?

Lenke til kommentar

Nei Bear^ absolutt, om du føler du ikke trenger redusere skade på deg selv til fordel for masse lolpvp-talents ( det finnes ikke noe bedre å putte talents i for pve, fakta ) fordi du stoler på at RNG er snill mot deg så kjør på.

Personlig fortrekker jeg å ta hensyn til raidgruppen og specce det som er best og mest effektivt, skjønner ikke hvorfor det er problematisk å innse at 2 er bedre en 1.

 

Er det rett og slett en trang til å følge seg viktig, og dermed ikke gjøre som de fleste andre?

Lenke til kommentar
Okai :) Sacred shield fornyer jeg hver gang buffen går ut og samme med beacon of light? Vil beacon of light heale gruppemedlemmene når jeg healer tanken, eller vil tanken bli healet når jeg healer et gruppemedlem?

 

Personelig er jeg ikke så strikt med Sacred Shield, bruker en addons "ClassTimer" som hjelper meg å se hvor lenge de 2 tingene har igjen, men jeg har gitt opp å time dette helt så jeg bruker Sacred Shield i ny og ne.

 

Beacon of light på tanken gjør at du kan kaste en heal på et hvilket som helst annet medlem i gruppen og det blir sendt og over til tanken. Om du f.eks kaster en Holy light på en warlock som har lite HP igjen og den treffer for 15 000, så blir både warlock og tanken healet for 15 000. Meget nyttig.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...