Gå til innhold

Diskuter din Paladin her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Tja, enkel matte viser jo helt latterlig enkelt at 6% er ikke så latterlig mye, og det hjelper ikke akkurat healerne i noen stor grad dersom en i raidet tar hele 120 mindre damage per 2000. Jeg støtter Bear^ i hva han sier.

Lenke til kommentar

Jeg støtter og alle som er imot å bruke RF som Holy, 6% ynkelige dmg reduction. Poengene kan benyttes bedre andre plasser.

Hvis dere som er for bruken av RF og de 3 talentpoengene kan vise til en veldukumentert tråd på Elitist Jerks så kanskje dere klarer å overbevise meg.

Edit:

Eneste jeg har klart å funnet om bruken av RF som holy er at noen mener det kan være kjekt å benytte RF når de healer slik at mobs springer mot deg og ikke en annen mer squishy healer hvis tanken ikke klarer å holde på alle mobs. Nesten som en slags nød mulighet. Men ingen plasser har jeg sett at noen anbefaler å putte 3 talentpoeng i 6% dmg. reduction på RF som Holy.

Eller for å sette det enda mere i perspektiv 10K skade - 6% = hele 600 redusert damage. Yea right dette blir det futt over.

Endret av Døgnvill
Lenke til kommentar

Er folk så dumme at de ikke bruker Imp RF?

Skal vi se. Palathreat fra healing er allerede halvparten av hva andre healers har, så med RF gjør du fortsatt mindre threat fra healing en hva resten vil gjøre. Ikke at dette er noe man trenger tenke på uansett, har da tanks som er oppegående? Hvis ikke, skaff det.

Imp Devo stacker ikke med treeform.

Har man ikke Aura mastery har man lite å gjøre i et raid. Det er en av de desidert beste onepoint talentsa. F.eks dobbelt så mye resistance under Frozen Blows på Hodir eller Yogg-Saron med færre keepers en normalt for å blocke Roar kommer i tankene.

-6% blir også en god del over hele kampen. Kan jo sjekke damage taken nestegang du raider og regne ut hvor mye mindre skade du hadde tatt overall med 6% reduksjon.

For å svare på det som ble spurt om tidligere. Sacred Shield skal på tanken på de fleste encounters. Enkelte encounters der tanken blir slått HARDT ( Steelbreaker ) pleier jeg droppe sacred shield da tanken uansett blir spammet ned med Holy Lights og sacred shield ender som 100% overheal.

Beacon of Light skal nesten alltid på MT den og, bruker du Glyphen ( 30 sec lenger duration ) sparer du både store mengder mana, og du slipper at den faller av på kritiske steder, da mange encounters har debuffs og ting som skjer med 1,2 min mellomrom der Beacon ellers ville falt av med 1min Duration.

Anbefaler å få en addon for å vise når du trenger å få opp Judgements of the Pure ( -15% haste ) TellMeWhen eller Powerauras er fint til dette.

Divine Plea, bruk den så ofte du kan. F.eks på switches mellom bosser på Northrend Beasts, eller når du får en pause i encounteret ( Flash Freeze på Hodir ) Trenger du mana og det ikke kommer en pause ( P3 Yogg f.eks ) så kan du bruke den sammen med Avenging Wrath, husk at dette låser ut bobla til senere.

Mana Potion er anbefalt å alltid ha, men er fullstendig ubrukelig om du ikke bruker den riktig. Om du vet du kan fylle opp manaen ved en naturlig pause i encounteret senere er manapot ubrukelig før dette.

Som pala er det også Intellect som gjelder å stacke fortsatt. Løper selv med Intellect på bracers i stedet for spellpower som eksempel. Ved flittig og riktig bruk av Divine Plea ( så man slipper kansellere den, som forøvrig kan gjøres om du trenger kun et par ticks og vet du ikke får en full duration innen neste minutt med denne macroen:

#showtooltip

/cancelaura Divine Plea

/cast Divine Plea

)

Divine Illumination bruker du alltid sammen med Bloodlust så sant det er effektivt å kune kjedekaste Holy Light mens den er oppe, eller så tidlig som mulig så du får den fler ganger.

Skriver mer om jeg kommer på noe jeg har glemt.

Endret av -Grendel-
Lenke til kommentar

Overall fight damage taken er irrellevant -Grendel-. Om du har raidet i over 4 timer kan du ha tatt mye damage, fiksjonert la oss si 1.5 mill. Men totalen er irrellevant, relevansen er hvor mye du tar der og da. Det er der relevansen ligger. Man skal ta mye damage før imp RF er nyttig, og slik det er i dag er AoE damagen aldri så stor at raid healer ikke klarer å dekke over det. Ei heller så stor at raid healer får noe direkte nytte at du alene tar 6% mindre damage.

Er mye som ikke stacker med hverandre, f.eks shadow res aura stacker ikke med priest buff, men det er heller ikke relevant, relevant er hva man har nytte av uansett oppbygning. Man kan ikke stole at man har en druid med seg i envær encounter man er i, noen ganger kan man ha med seg 2 paladines, eller 1 paladin og en priest. Overall messig er det mer nytte av 6% mer healing done på alle under din aura enn at du alene tar 6% mindre damage. Om 6% mindre damage har så mye å si så har du en forferdelig dårlig healer.

Hva som skal på hva er smakssak. Noen foretrekker BoL på MT og SS med FoL på OT og spammer FoL på OT, andre foretrekker SS og FoL med BoL på MT. Ikke noe fastsatt fasit her, ei heller egentlig på spørsmålet med Imp RF forsåvidt.

Lenke til kommentar

Du kan jo f.eks ta både Imp RF og Imp Devotion. Ingenting som stopper deg fra det heller. Å påstå at -6% damage taken ikke er nyttig er svada. Det er noe som heter at alle monner drar og det er ditt ansvar å passe på at du har alt du kan for å overleve så godt som mulig.

Jeg HAR vært i situasjoner der jeg har boblet og hatt mellom 50-150 HP igjen. Er ganske greit glad for at jeg har det talentet da.

Men nå regner jeg med at du ikke er i en posisjon der du gjør Hardmodes, og da trenger du selvfølgelig ikke specce eller gemme skikkelig for å ta ned bossene.

Endret av -Grendel-
Lenke til kommentar

For at 6% skulle had noe å si måtten man ha en tick på 30k, da hadde det tilsvart 1800 mindre damage tatt. Men når man har AoE ticks på rundt 2k (om man har så mye) tilsvarer dette 120 mindre damage tatt. Jeg anser det som lite eller ingen ting i forhold for å være ærlig.

Alle monner drar, klart, men det er og noe som heter team play. Vær til sin oppgave, om raid healeren ikke klarer å holde deg i livet når du tar AoE damage så har healeren kanskje litt mer gear problemer enn han innrømmer. Samt med SS og FoL på MT og klart BoL så er det ingen ting som stopper deg å kaste en rask FoL på deg selv.

Lenke til kommentar

6% er 6% uansett hvor mye skade du tar. Egentlig ser jeg liten vits å debattere dette. Det er ingen grunn til at du ikke skal ha Imp RF. Hvilke bedre talents kan du ta?

Igjen, jeg regner med du ikke har healt noe utover normal-mode, så det blir litt tullete av deg å debattere når du ikke har erfaring fra steder der 6% mindre faktisk blir nyttig.

Endret av -Grendel-
Lenke til kommentar

Hva mener du man burde specce da Bear? For å komme til Divine Guardian, eller Improved Devotion aura som du er glad i, så må du bruke poeng på noe. Hva er mer nyttig en 3 poeng i imp RF? Er det Toughness? Eller kanskje mer styrke?

Edit, så du tidligere å tråden skrev følgende

Min holy build. Kjører mye på FoL nå for tiden, har rundt 6.2k crit på FoL, noe som gir rundt 600 HoT med SS. Bruker Holy Light kun som nødløsning ettersom den fort kan spise opp mana om du bruker den for ofte.

Som leder meg til å tro du enda sitter på content pre t8, noe som gjør hele diskusjonen rimelig irrellevant da det uansett neppe vil være behov for å min-maxe i det heletatt.

Enten det, eller så har du et stort problem med å bruke mana og cooldowns riktig. Går ikke tom for mana selv og jeg har kun 33k raidbuffet.

Er det siste som er grunnen så trekker du også raidet ned ved at de må ta igjen for det du ikke healer.

Endret av -Grendel-
Lenke til kommentar

Wait, hold your horses, når endret vi topic her?

Tar det som er relevant for topicen her. Resten lar vi ligge.

Hva mener du man burde specce da Bear? For å komme til Divine Guardian, eller Improved Devotion aura som du er glad i, så må du bruke poeng på noe. Hva er mer nyttig en 3 poeng i imp RF? Er det Toughness? Eller kanskje mer styrke?

Toughness = 5 poeng. Imp RF = 3. For å komme ned til 3 dekke må du ha 10 poeng i protection. Toughness er "nyttig" på sin måte samt at man slipper å bruke 2 poeng på noe man ikke har noe bruk for (for å komme til 3 dekke). Tougness bruker jeg bare for å komme ned på stigen, men skal man se det i øynene til dere som foretrekker Imp RF så er den ekstra armouren og nyttig på sin måte.

Lenke til kommentar

Leser du hva du skriver? Ekstra armor beskytter deg ikke mot melee-angrep, og selv om du av en eller annen grunn skulle greie å tanke så vil sansynligvis 6% reduksjon overgå den ekstra armoren uansett.

Ett poeng i Toughness får du alikevel for å komme videre nedover.

Kan gjerne se at du svarer på det andre jeg spurte deg om og. Det er rimelig relevant å vite hvor du raider. Er du fortsatt på tier7 eller har en spillestil som baserer seg for det meste på Flash i t8+ så har du ikke noe grunnlag for å debattere hva som er et bedre talent som healer da det forteller meg at dette er en person som er lite reflektert over sin egen klasse i utgangspunktet.

Men for all del, gjør du hardmodes og Flash i samsvar med unødvendig skade tatt fortsatt funker, kudos til deg.

Endret av -Grendel-
Lenke til kommentar

Nei det er rimelig irrellevant i en debatt som omhandler om Imp RF er nyttig eller ei. Hold deg til sak.

Toughness er et helt greit vomfyll på 5 poeng. Skulle man være i en situasjon med adds kan den kanskje komme til nytte, men noe direkte nytteverdi utenom å være vomfyll anser jeg det ikke som. Er bare brukt for å komme et steg lengere ned på stigen. Vil ikke brukt RF når jeg healer heller, fordi jeg har Divine Protection og Sacred Shield i tilfelle shit skulle happen.

I totalis øyemed ser jeg ikke noe direkte nytte i 6% mindre damage tatt, for en tank er det knall når man tar damage hele tiden, men en holy paladin tar ikke så mye damage overall at det blir noe nytte av de 6%.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det ikke relevant? Sammenligner med at en som kjører truck på et lager forteller en formel-1 sjåfør at det ikke er nødvendig med dekkskifte i regnvær.

Har du noe erfaring fra steder der den 6% mindre skaden er nyttig så har ikke argumentene dine noe hold. Mye av det du skriver viser jo rett og slett at du ikke har særlig til kunskaper om klassen ( viser til FoL vs HL ) så det virker litt tafatt å debattere om ting som ikke blir nyttig med mindre du minmaxer som du åpenbart ikke trenger gjøre hvor du enn nå raider.

Poenget mitt er at du speccer og gjør ting som skader mer en det hjelper raidet, trenger ikke tenke veldig langt for det.

Om det er ut av motvilje til å følge strømmen av en overbevisning om at du er et hakk over "massen" eller ikke skal jeg ikke spekulere i, men det er subpar å ikke bruke Imp RF.

Endret av -Grendel-
Lenke til kommentar

Nå beveger diskusjonen ut på hva er rellevant eller ikke, det du drar frem er ikke relevant, jeg raider, det trenger du å vite. Resten er bare tull å flisespikkeri fra din side.

Igjen, anbefaler deg å holde deg til temaet, og det er ikke jeg. Heh, vet jeg er uhorvelig interesang da, men det får være måte på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...