Gå til innhold

Diskuter din Paladin her!

Anbefalte innlegg

Hva i hule skal du med Improved Righteous Fury som holy?

Den funker jo kun hvis du benytter RF på deg selv og da vil jo Healing Spellene dine øke threaten din betraktelig og det er jo ikke noe du ønsker som healer.

Hjelper ikke å ta 6% mindre skade hvis du lett tar aggro når du er healer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RF går vel bare på holy damage done mot et target, ikke om man healer noen i nærheten. Men er ikke noe å gå for like fult, skulle man ta damage eller få aggro kan man bruke bruke bubble og være ferdig med det.

Aura mastery anser jeg som 1 talent i vasken, de fleste bosskamper hvor dette forekommer er det enten cast time eller ranged det går på. F.eks Ignis hvor du bare trenger å stoppe casten før novaen er ferdig kastet. Så anser aura mastery som et talent i vasken.

Synes heller de ekstra healingen du får av imp devotion er mer nyttig, spesielt siden du oppnår denne effekten uavhengig av hvilken aura du bruker. Kommer godt med i kamper der du bruker f.eks fire resistance aura.

Lenke til kommentar
RF går vel bare på holy damage done mot et target, ikke om man healer noen i nærheten. Men er ikke noe å gå for like fult, skulle man ta damage eller få aggro kan man bruke bruke bubble og være ferdig med det.

Aura mastery anser jeg som 1 talent i vasken, de fleste bosskamper hvor dette forekommer er det enten cast time eller ranged det går på. F.eks Ignis hvor du bare trenger å stoppe casten før novaen er ferdig kastet. Så anser aura mastery som et talent i vasken.

Synes heller de ekstra healingen du får av imp devotion er mer nyttig, spesielt siden du oppnår denne effekten uavhengig av hvilken aura du bruker. Kommer godt med i kamper der du bruker f.eks fire resistance aura.

Sjekket tooltip'en på Pala'en min.

Righteous Fury increases the threat done by your holy spells by 80%.

Står ingenting om kun spelldamage, det vil si at du vil gjøre 80% mere threat hvis du har den på når du healer, det er ikke akseptabelt og vil føre til mange wipes.

Hjelper null og niks da at du har 3 talentpoeng som gir deg 6% damage reduction da.

Righteous fury er kun for tenkt brukt av en tank specca Paladin.

Lenke til kommentar

Æsj med bedre retri, dev, fire aura etc etc. Og RF er greit å ha hvis du skal pvp. Da blir det et kombinert pve/pvp specc.

Lenke til kommentar

Det var jo du Hans-o som foreslo at man skulle putte 3 talentpoeng i improved RF for en Holy spec. Og så begynner du nå å vase om kombinert pve/pvp spec for Holy der du fremdeles vil ha talentpoeng her. Sikkert greit for kun pvp men helt bortkastet i pve. Kan jo ikke benytt RF i pve eller, Begynner å tvile litt på dine Paladin kunnskaper.

Endret av Døgnvill
Lenke til kommentar
Sjekket tooltip'en på Pala'en min.

Righteous Fury increases the threat done by your holy spells by 80%.

Står ingenting om kun spelldamage, det vil si at du vil gjøre 80% mere threat hvis du har den på når du healer, det er ikke akseptabelt og vil føre til mange wipes.

Hjelper null og niks da at du har 3 talentpoeng som gir deg 6% damage reduction da.

Righteous fury er kun for tenkt brukt av en tank specca Paladin.

Ah ok, da ser jeg det litt anerledes :)

Æsj med bedre retri, dev, fire aura etc etc. Og RF er greit å ha hvis du skal pvp. Da blir det et kombinert pve/pvp specc.

Tja, 130 frost resistance på Sapphiron er bedre enn 0, om man i tilegg ønsker å kjøre med 300 frost resistance på den fighten har man spart seg et par gear slots som gjør at man får litt mer DPS.

Og den builden er langt fra noe optimal PvP build, og 3 poeng i imp RF gjør ikke store forskjellen da du like fult slår som en kjærring.

Lenke til kommentar
Det var jo du Hans-o som foreslo at man skulle putte 3 talentpoeng i improved RF for en Holy spec. Og så begynner du nå å vase om kombinert pve/pvp spec for Holy der du fremdeles vil ha talentpoeng her. Sikkert greit for kun pvp men helt bortkastet i pve. Kan jo ikke benytt RF i pve eller, Begynner å tvile litt på dine Paladin kunnskaper.

Har ikke sagt at man skal bruke det i PvE(selv om det har null å si, hvis du tror du klarer å trekke aggro fra en halvveis oppegående tank må du tro om igjen). Det er brukbart f.eks på Faction Champions.

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg følgende talent setups:

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xm...r&n=Ehrenar

PvE: http://www.wowhead.com/?talent#sVmZVZVfbtbIuGdIfsu

PvP: http://www.wowhead.com/?talent#sV0bZVGzbZVfbtbIuGdIbsz

Å blande PvE og PvP inn i en og samme spec er bare tull og tøys. PvE spec for PvE, PvP spec for PvP. Vi har jo dual specs nå..selv kjører jeg dual spec retri PvE og PvP.

Righteous Fury øker healing threat med 80% også ja, så om du står og spam healer med Righteous Fury aktiv, vil du snart være en stk død Paladin. Righteous Fury brukes til PvE Prot og til de fleste PvP specs.

Lenke til kommentar

Fremdeles, hva er vitsen med 6% extra damage reduction i PvE? Om healeren tar aggro fra børjan av er tanken ufattelig dårlig.

Anser det som sløsing av poeng, om alle gjør jobben sin har ikke pala healeren noe problemer med å holde seg i livet. Skulle han få aggro har man shield til å hjelpe oss.

Som det er sagt før, PvE for PvE og PvP for PvP, trenger ikke begynne å mikse sammen ting her.

Lenke til kommentar
Fremdeles, hva er vitsen med 6% extra damage reduction i PvE? Om healeren tar aggro fra børjan av er tanken ufattelig dårlig.

Anser det som sløsing av poeng, om alle gjør jobben sin har ikke pala healeren noe problemer med å holde seg i livet. Skulle han få aggro har man shield til å hjelpe oss.

Som det er sagt før, PvE for PvE og PvP for PvP, trenger ikke begynne å mikse sammen ting her.

Du har ikke komt deg inn i de instancene der man tar AoE raid-damage altså? :)

6% mindre damage taken er godsend i nesten hvilken som helst 10/25man encounter.

Lenke til kommentar

Divine sacrifice som ret pve meiner eg er på sin plass.

Tantrum på XT..berre å poppe boble og så DS. Var vel det en retpala i vårt guild gjorde i 25 man iallefall. Aldri prøvd sjøl dog.

Stund sia eg både har sett det sia. Kanskje det funker på koralon når aoe'n kommer, ka veit vel eg. Kanskje dei har fiksa det og i en patch ellerno.

Lenke til kommentar

Du har ikke komt deg inn i de instancene der man tar AoE raid-damage altså? :)

6% mindre damage taken er godsend i nesten hvilken som helst 10/25man encounter.

Så har man det gående igjen. Joda, har nok det. Men om du ikke helt er klar over det, man er oftest ikke eneste healer da. Har som oftest et par andre med deg, avhengig av hvor bra gearet du er. Om du tar f.eks 2k tick time damage (Kologarn 10 man) vil det tilsvare 120 mindre damage tatt. Om du har en healer som ikke klarer å takle 120 damage har du jammen ta et problem.

Om healeren hadde tatt 30k damage så hadde 6% damage reduction had noe å si, men encounters hvor du har raid damage (f.eks Onyxia, Sapphiron, Ignis, XT, Kologarn etc) har du oftest og en dedikert raid healer og. Derfor anser jeg det som komplett tull å bruke 3 poeng på Imp RF når du har andre talenter, som f.eks imp devo. 6% mer healing done på alle anfektet av din aura er flerfoldelige ganger bedre enn 6% mindre damage gjort kun mot deg.

Lenke til kommentar

Uenig. Når du kommer innover i ToC HC etc så er det en del dmg som blir fordelt rundt forbi og da hjelper det jævli at alle sammen speccer sånn at man tar så lite som mulig dmg, så man letter på trykket til healerne.

Edit: Har forresten kjørt opp ett nytt tankespecc eg synes er meget spennende :)

http://eu.wowarmory.com/character-talents....nso&group=2

Endret av Hans-o
Lenke til kommentar

Som sagt, hadde man tatt over 30k tick damage hadde jeg skjønt det, det er en del. Men så har man divine shield, 100% beskyttelse mot alt sammen eller Divine protection, 50% mindre damage tatt. Bruker man Divine sacrifice sammens med Divine shield har man hjulpet teamet godt. Om man i tilegg da har 6% mer healing output på dem hjelper man dem enda mer.

Eller skal man specce Imp RF og Blessing of Sancturay bare for å redde seg selv?

Rart at man skal "hjelpe" teamet rundt deg, som du sier, men like fult skal man være såpass egosentrisk at man bare tenker på hvor mye man selv kan redusere damagen, og ta med ynkelige 6%, kun på seg selv.

Nei, jeg synes fremdeles Imp RF ikke er verd 3 poeng kontra imp devo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...