Gå til innhold

Diskuter din Paladin her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ligger selv på rundt 1600 DpS og har ikke så bra gear. Har man rette gear dog (f.eks Libram of obstruction og husker å judge før man bruker shield of rightousness, mer block = mer skade på SotR) samt kjører rotasjonen rett så er det null problem å skivse ut brukbar DpS som tank. Nå som exorsicm har blitt en spell til bruk mot alle targets får du og litt ekstra piffeliff derfra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

(Armory i signatur) Noen som veit hva jeg burde ligge på i dps? Har ekstremt dårlig gear da jeg har holy som mainspecc, men kom meg på 1650 i HoL normal.

* Damage: 1155 - 1385

* Speed: 3.32

* Power: 2485

* Hit Rating: 116

* Crit Chance: 27.54%

* Expertise: 0

Lenke til kommentar
Ligger selv på rundt 1600 DpS og har ikke så bra gear. Har man rette gear dog (f.eks Libram of obstruction og husker å judge før man bruker shield of rightousness, mer block = mer skade på SotR) samt kjører rotasjonen rett så er det null problem å skivse ut brukbar DpS som tank. Nå som exorsicm har blitt en spell til bruk mot alle targets får du og litt ekstra piffeliff derfra.

og må man tilfeldigvis bare dps på en boss så er det bare på med fullt block gear og av med RF. Mer dps da enn å skifte til fullt retri gear.

Lenke til kommentar
(Armory i signatur) Noen som veit hva jeg burde ligge på i dps? Har ekstremt dårlig gear da jeg har holy som mainspecc, men kom meg på 1650 i HoL normal.

Mer strength. Rett og slett. Regner med at du kjenner FCFS-systemet, og priority når de kommer av cooldown likt?

Blanding mellom ret gear og block value gear gir utrolige resultater!

Mhm! Pewpew, slik jeg levlet 75-80. 4k crits, boom!

Lenke til kommentar

lå vell på det meste i 25man naxx raid på 4-6k dps gjennomsnittelig som retri! så låjeg på 2-3k som tank :p

speccet en hybrid anti rouge spec! (hatet rogue' i en periode :D) 1 hand og shield og den glyhpen som gjør at du får 100% mer dmg på det sheldet du kaster :p

12k crit på en rogue, pewpew

Lenke til kommentar

Mer strength. Rett og slett. Regner med at du kjenner FCFS-systemet, og priority når de kommer av cooldown likt?

Blanding mellom ret gear og block value gear gir utrolige resultater!

Mhm! Pewpew, slik jeg levlet 75-80. 4k crits, boom!

Kunne du gitt en forklaring angående FCFS-systmet som du nevnte her?

Lenke til kommentar

Kjapp innføring i FCFS (First Come First Serve).

Det er helt umulig for en paladin å holde oppe en rotasjon, for slik cooldownene (Exorcism, Consecration, Crusader Strike, Judgement, Divine Storm) VIL krasje. Derfor er det intent fast intervall, men det er prioriteringer ift. hvilke skills som gir mest DPS per gCD.

Crusader Strike er den ablitien som gir mest DPS, og derfor den som kommer først. Prioriteringen ser slik ut når alt er av CD samtidig.

CS > Judgement > DS > Exorcism > Consecration.

Glyphs er Judgement, Exorcism og Seal of Blood.

Med andre ord betyr det at idet du slår på en boss (intial strikes) kommer CS som første, Judgement som andre, DS som tredje, Exorcism som fjerde, Consecration som femte, Crusader som sjette og Judgement som syvende. Deretter bør du holde øynene dine på cooldownene dine. Er CS og Exorcism av CD samtidig, bruk CS først. Kommer Judgement av CD mens du har gCD etter CS oppe, bruk Judgement og ikke Exorcism.

Kommer derimot Consecration av CD etter CS, mens DS og Judgement fortsatt har 3s igjen hver, bruk Exorcism.

Plea bruker du de gangene ALLE skills har mer enn 1.5sec eller akkurat 1.5sec cooldown igjen. Arcane Torrent kan du bruke når som helst, da den ikke trigger gCD.

Sliter du med mana (noe du ikke bør gjøre), vurder å bytte Exoricsm med Consecration, sørg for å judge oftere og prioriter Plea over Consecration noen ganger.

Var det forståelig, eller skal jeg gi det et nytt forsøk? :)

Edit: Når det er mer enn en mob er det DS > Consecration > CS > Judgement. Her bør du forøvrig plassere Judgement ganske langt fram slik at den ikke er av CD 4-5sec av gangen, for du trenger manaen.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

nai de buffa manaen du får fra judge til 25% også har du plea så mana skal ikke være noe stress, i et fullt 25man raid skal du kunne spamme alle spells i 390sekunder før du går oom, om du bruker en pot skal du kunne holde ut betraktlig lenger. og de fleste fights er over innen den tid.

Lenke til kommentar

Jonas: Jeg vet ikke hvor mange badges du har tilgang til, eller hvor mye raiding gear, men det er et par enkle grep du kan gjøre:

Knights of the Ebon Blade - Exalted. Epic boots som er meget, meget gode. 2 gemslots (rød + blå. 16str+27str), mye crit og mye strength. De har også et sverd som relativt pent (bedre enn De-Raged, hvertfall. :>) sverd, samt melee head enchant. Halls of Lightning har en grei starter-øks til deg og.

25 Emblems of Valor - Hammerhead Sharkskin Cloak. Med 22 agi bør den holde en stund.

40 Emblems of Heroism - Mirror of Truth. Crit og AP-proc. Fine greier, hvertfall midlertidig, til du får trinket fra Sapphiron (Bandit's Insignia).

Figurine - Emerald Boar - AP, en slags gris du summoner med use (den er forholdsvis dårlig) og to gemslots (jeg har 2x16hit i min).

Head ville jeg anbefalt t7 når du kan (Saronite er ganske dårlig), ellers Chitin Shell Greathelm fra Anub'arak ganske ok. Sleng 21crit/3%crit damage, som er ret-meta.

Belt: Nexus, Kaelisitstrdrage. Beste belte på ganske lang tid, sleng en buckle og 27str i den.

Legs er t7 eller UK-legs (mye hit og str på de, + 2x16str gemslots).

Lenke til kommentar
hvorfor glyphe blood? mana er intet problem så consecration gir mer dps.

For raidbosser anyways

edit; ender da opp med glyph of judge,exor og consecration som ret pve i raids

Det stemmer nok, du har mer ret-erfaring enn jeg har.

Hva du vil ha her er en balansegang, probably. Merker du at du spiller med manaproblemer, rydd opp i rotasjonen. Om du fortsatt sliter, Glyph of Blood.

Jeg så i og for seg at manaen min gikk ned i Naxx, men jeg gikk aldri oom. Da hadde jeg Consecration og Blood. Hørte utelukkende "DU TRENGER BLOOD" i gchat, så jeg gikk ut ifra det. Jeg kan ta feil på det punktet.

Lenke til kommentar

er såklart noget situasjonsbetinget, men om du skulle trenge blood glyphen ville jeg personlig byttet ut exorsism siden consecration glyph gjør "rotation" mye smoothere og hindrer at en del CDs kræsjer.

Men sålangt har jeg ikke merket noe problemer. (bare gjort et halvt naxx raid) så har ikkeno first-hand experience på dette men ifølge elitistjerks/andre rets i guilden så er ikke mana noe stort problem selv uten blood.

Men om du skulle ha mana problemer av en eller annen grunn så er jo glyph of blood en gudegave da =O

Lenke til kommentar

Og den scaler med gear. :>

Jeg var også først i den oppfatning av at Consecration (108mp5, -1gcd/10sec i beste fall, 2 ticks (580damage eller så)) var bedre, men de 50-60dpsene fra Exorcism glyph vet jeg ikke helt om den klarer å matche. Tenker jeg etter neste naxx raid tester hvor mange gCD krasj jeg har, og vurderer glyphs igjen. Det fine er at jeg lager de nesten gratis med magen min, så det koster meg ikke 200g å teste. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Quote fra Lycan:

Jonas: Jeg vet ikke hvor mange badges du har tilgang til, eller hvor mye raiding gear, men det er et par enkle grep du kan gjøre:

Knights of the Ebon Blade - Exalted. Epic boots som er meget, meget gode. 2 gemslots (rød + blå. 16str+27str), mye crit og mye strength. De har også et sverd som relativt pent (bedre enn De-Raged, hvertfall. :>) sverd, samt melee head enchant. Halls of Lightning har en grei starter-øks til deg og.

25 Emblems of Valor - Hammerhead Sharkskin Cloak. Med 22 agi bør den holde en stund.

40 Emblems of Heroism - Mirror of Truth. Crit og AP-proc. Fine greier, hvertfall midlertidig, til du får trinket fra Sapphiron (Bandit's Insignia).

Figurine - Emerald Boar - AP, en slags gris du summoner med use (den er forholdsvis dårlig) og to gemslots (jeg har 2x16hit i min).

Head ville jeg anbefalt t7 når du kan (Saronite er ganske dårlig), ellers Chitin Shell Greathelm fra Anub'arak ganske ok. Sleng 21crit/3%crit damage, som er ret-meta.

Belt: Nexus, Kaelisitstrdrage. Beste belte på ganske lang tid, sleng en buckle og 27str i den.

Legs er t7 eller UK-legs (mye hit og str på de, + 2x16str gemslots).

Tusen takk! Har ikke så mange badges at det gjør noe, men reputation, HC og trinket er jo lett å skaffe. Skal sette i gang i dag. Takk :)

(Forstod også rotation-guiden din, veldig nyttig:))

EDIT: Er vel også en ganske god 2h fra HoL eller HoS HC?

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...