Lycantrophe Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Du glemmer tydeligvis det at DKs har Scourge Strike, Frost Strike, Icy Touch, Obliterate, Death Strike, Death Coil, Blood Boil, Blood Strike, Gargoyle, Ghoul, Death Grip, den andre taunt-greia og sikkert mer jeg ikke husker, som fint går par med ShoR og HotR. @ Valkyria. Og 90%-threat fra holy er vel par med DKs Frost Presence, Bear^, uten at jeg har regnet noe på det. du kan ikke nevne alle singletarget abilitys som man får treath av. jeg kunne gjort det samme, men gidder ikke atm som sagt er jeg enig i at DKs kan holde mer threath på et stillestående område, men paladins kan bevege dem mer. i tillegg gjetter jeg at paladins kan holde på flere targets samtidig og trenge mindre healing. (prove me wrong) Var du som snakket om "stasjonær AoE" og plukke opp løse mobs. :> Paladins har Consecration som "mass aoe". Resten er Cleave-like, og er derfor noe svakere med en gang det er mer enn tre mobs. DKs kan derfor holde på flere gjennom Blood Boil, (Unholy Blight), Death and Decay og Pestilence. I tillegg har DKs tools som Anti-magic Shield, (Anti-magic Zone), Lichborne, (Bone Shield), Blade Barrier, gode mengde avoidance gjennom parry (paladin har block) og antageligvis mye jeg ikke kjenner nok til å uttale meg om. Paladins sitter igjen med Block (+Holy Shield) og Divine Protection. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 (endret) rett meg om jeg tar feil, men jeg trodde D&D var stasjonært som consecration? dessuten: - holy shield er oppe hele tiden og treffer alle targetsene. - hammer of rightousness treffer forskjellige hele tiden - seal of vengeance can du stacke opp på forskjellige targets, også gjennom HoR. - holy wrath treffer alt - procc alt med avenging wrath og du er en ustoppelig piggball husk at paladins har også tools som - Divine protection - stunnen i holy wrath - shitloads med passiv dmg reduction - Block generelt - Redoubt - Bubble - Sacred shield - avenging wrath som allerede nevnt - retribution aura (reduserer armoren din til hva du ville hatt som DK med samme gear og gir ekstra treath) Endret 7. april 2009 av Valkyria Lenke til kommentar
eXa Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 DKs har +80% armor fra frost presence(pallies har block istede). D&D kan legges en annen plass enn der DKen står. Holy shield har 8 charges og man kan kun blokke forfra. Dvs at f.eks på sartharion så er holy shield borte ett halvt sekund etter at du har trykket på knappen. Hammer of right. kan likegodt treffe akkurat di samme 2 andre som sist(den 3. treffer alltid den du har targeted), men kan treffe 2 nye targets ja(3 om du har skiftet til ett annet target). En pala er desidert best på 3mobs, kansje 4 og tilogmed. Over det så blir en DK bedre siden DKs har D&D, pestilence og bloodboil der palas kun har consecrate. Retri aura er det mulig å gi til DKen og så... Lenke til kommentar
Lapp1 Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Tror de mente at retri aura = ekstra holy dmg = ekstra threat fra RF. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Jo det er sannt, prot palas får litt mer ut av retri aura enn di andre. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 ok gir meg men du kan ikke regne paladinauraene som noe som også gies til DK Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 rett meg om jeg tar feil, men jeg trodde D&D var stasjonært som consecration? dessuten: - holy shield er oppe hele tiden og treffer alle targetsene. - hammer of rightousness treffer forskjellige hele tiden - seal of vengeance can du stacke opp på forskjellige targets, også gjennom HoR. - holy wrath treffer alt - procc alt med avenging wrath og du er en ustoppelig piggball husk at paladins har også tools som - Divine protection - stunnen i holy wrath - shitloads med passiv dmg reduction - Block generelt - Redoubt - Bubble - Sacred shield - avenging wrath som allerede nevnt - retribution aura (reduserer armoren din til hva du ville hatt som DK med samme gear og gir ekstra treath) Holy Shield har 8 charges og treffer kun "alle" dersom du klarer å ha den oppe 24/7. HotR kan, som nevnt, treffe de samme flere ganger. Regner med at DK har noe som "gjør opp" her, uten å ha sett på arsenalet. SoV, stemmer, men DKs har diseases som antagelig gir mer TPS på likt gearnivå enn det SoV gjør. Holy Wrath: Kun om Undead. Her har DKs f.eks. Unholy Blight som treffer alle og følger DKen, selv om de ikke er undead. Howling Blast om de er Frost, her har du enda mer. Dessuten har HW 30 sec cooldown. DKs har riktig ingen offensiv cooldown på linje med AW (eneste jeg kommer på er Hysteria, men blood dks er vel ikke akkurat verdens beste AoE-tanks) Vel, Paladins har Divine Protection, ja. Men der har DKs Lichborne, Bone Shield, AMS, AMZ mm. Holy Wrath stun er jeg noe skeptisk til å regne på som mitigation rundt AoE-tank (begrenset område, Undead), isåfall kan jeg dra opp Glyphed Death and Decay. Passiv damage-reduction har DKs også gjennom armour og parry, hvor Paladins har block. Resultatet her er vel ganske likt, DKs drar fra med saker som Bone Shield og Lichborne. Bubble er vel suicide når det kommer til AoE-tanking, dessuten deler den forbearance med DP. Sacred shield, greit, men den kan healers gi og, til større glede. Isåfall kan jeg nesten dra opp earth shield og PW:S. Retri aura er det meget små fordeler med, men DKs har vel ikke noe helt tilsvarende der. DKs AoE-threat abilities ER mer mobile enn Paladins sine. D&D må ikke kastes under deg, UB og HB følger deg, Pestilence treffer alle mobs og chaines, det samme gjør BB. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 For ikke å snakke om at hvis du skulle være så uheldig å pulle en ekstra gruppe med mobs kan du bare trykke pestilence, og vips så er det 2-3 diseases ( avhengig av specc ) på alle mobsene med en gang. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Så ifare for å høyres ut som en svartmaler her så er protadins (eller egentlig alle typer spec) overflødige sia det fins alltid klasser som er bedre og som blir å foretrekke? Einaste grunn til å ta med palas no er for BoK og BoW/BoM vil eg tru då? Eller har DK's fått det også no? *hyl* =D [/spøk] Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Ikke overflødige. Kompetente, men ikke best eller unik. Lenke til kommentar
Gnimmels Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Vil ikke det nye prot talentet som kommer i 3.1 åpne for litt nye muligheter for protpaladin? Kjenner lite til tanking, godt mulig andre klasser har samme greia da... Snakker om Divine sacrifice:) Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Det som åpner opp noe mer for paladins som tanks er "normalisering". Druids blir nerfa med HP & armour men får bedre AoE threat. DK's får noe av sin avoidance redusert osv. Warrios er jeg noe usikker på men tror ikek noe stort skjer med dem denne gang. Alle tanks er veldig bra med rett spiller bak tastene, noen store forskjeller etter 3.1 ser jeg ikke nå igrunn. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Vi warriors får litt mer magic mitigation. Lenke til kommentar
FKL982 Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Driver å levler en paladin, lvl 16. Retri spec. Er det da best med 2h weapon eller 1h og skjold? Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Ser det er noen her som mener DK gjør mere AOE threat enn en Paladin. Det er mulig det er sant, men Prot pally har slik de er nå mere enn nok aoe threat. Når jeg tanker i VH Heroic merker jeg aldri mobs og bruker kun en consecrate for hver gruppe med mobs, allikevel holder jeg alle mobs på meg. Så om en DK kan gjøre mere aoe threat er for meg irrellevant da jeg klarer meg meget bra slik det er. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Det er det da ingen som betviler. Lenke til kommentar
Gnimmels Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Hei. Har akkuratt fått dual spec på min 72 paladin nå, og gikk for Ret og prot. Men jeg har aldri tanket som paladin før... Noen her som kan gi meg et raskt crash-course i paladin tanking? Rotasjoner og tips osv. Bruker dette protbuildet. EDIT: Gjerne noen glyph tips også... Endret 15. april 2009 av Gnimmels Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå