Gå til innhold

Diskuter din Paladin her!


Anbefalte innlegg

DKs har minst like bra AoE-threat som paladins, om ikke mer.

Men begge to har mer en nok til å holde aggro så hvem som har mest er irrelevant sånn sett.

 

PS; lol@bear =D

 

 

Ikkje etter mi erfaring men. Har aldri brydd meg med å lese opp om DK's whatsoever (sia eg egentlig "hater" klassen), men korleis scaler D&D threaten? Har iallefall lett tatt aggro med DK tank, om det no vere seg i vanlig hc, hc sarth, hc naxx etc. På ting som AOE'ast btw..ikkje bosser.

 

Altså, eg seier ikkje at DKs ikkje kan aoe-tanke vel så bra, men eg har berre ikkje opplevd det =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

D&D gjør 4 eller 5 ganger skaden i threat (om jeg husker rett). Litt usikker på hvordan denne funker med Frost Presence (increased threat), men noen kan gjerne utdype. :)

 

Edit:

Death and Decay ____________________ damage × 1.90

 

Frost Presence _______________________ × 2.0735

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Han som nevnte at warriortanken sleit med AoE når han hadde full t7.5

La han ta av et par deler gear så han tar mer damage neste gang, det hjelper stort, heroics med ful t7.5 er pain, får ikke rage :(

 

Edit: Foretrekker selv DK som AoE tank, har egentlig ingen god grunn, synes de bare funker bedre :)

Endret av Kuldesjokk
Lenke til kommentar

Eg trur det ligger meir i at det fins alvorlig mykje crap DKs der ute, og dei som faktisk KAN tanke er i eit alvorlig fåtall.

 

@ Lycan: Det vil egentlig sei at Death and Decay og Concecration har akkurat samme threat.

altså 90% increase. Det kan ikkje ha sammenheng med frost presence, av balansegrunner spør du meg. Då ville DK's vere op til å AoE tanke. Og det er dei faen ikkje =) (Go pala! =D Alle desse skapDK fansa kan pakke seg ut herifra. :ph34r: )

Lenke til kommentar
Eg trur det ligger meir i at det fins alvorlig mykje crap DKs der ute, og dei som faktisk KAN tanke er i eit alvorlig fåtall.

Det samme går for paladins spør du meg.

 

Då ville DK's vere op til å AoE tanke. Og det er dei faen ikkje =)

Det her er vel din mening, og den er etter min mening helt feil. DK's er OP AoE tanks.

Lenke til kommentar

Vel Righteous Fury gir 90% threat increasing av Holy damage.

 

Dvs at all holy damage man utgjør ufattelig mye TPS. Med spell som Avanger's shield, holy shield, consecration og Hammer of righteousness så spyr man ut threat i eningen.

 

Jeg synes personelig at Paladins er bedre på AoE tanking enn DK mye av denne grunnen. Synes paladin har flere abilities som "spesialiserer" seg på AoE tanking og opprettholde høy threat på grupper. Har selv merket at jeg kan tanke store grupper samtidig som både lock og mage bruker AoE spells som mange DKs sliter med å holde aggro over.

 

Vet og mange som synes heroics som UK og Nexus går raskere med paladin som tank fordi de da kan spy ut AoE damage på store grupper uten at dette går utover at de får aggro. Rask emblems run da i alle fall.

 

Alt i alt synes jeg paladin utgjør en mye bedre jobb som AoE tanking.

Lenke til kommentar
Vel Righteous Fury gir 90% threat increasing av Holy damage.

 

Dvs at all holy damage man utgjør ufattelig mye TPS. Med spell som Avanger's shield, holy shield, consecration og Hammer of righteousness så spyr man ut threat i eningen.

 

Jeg synes personelig at Paladins er bedre på AoE tanking enn DK mye av denne grunnen. Synes paladin har flere abilities som "spesialiserer" seg på AoE tanking og opprettholde høy threat på grupper. Har selv merket at jeg kan tanke store grupper samtidig som både lock og mage bruker AoE spells som mange DKs sliter med å holde aggro over.

 

Vet og mange som synes heroics som UK og Nexus går raskere med paladin som tank fordi de da kan spy ut AoE damage på store grupper uten at dette går utover at de får aggro. Rask emblems run da i alle fall.

 

Alt i alt synes jeg paladin utgjør en mye bedre jobb som AoE tanking.

 

Paladins: Consecration

 

DK: Pestilence, Blood Boil, Unholy Blight, Death and Decay

 

Say what?

 

Av erfaring synes jeg at jeg har mye mindre problemer med å holde aggro i et fast paced heroic-run med deathknighten min. Har mange tools for å holde på mobsene som paladins ikke har. Deathgrip på løse mobs, Silence casters som focuser et annet target en meg, mulighet til å spre diseases over til adds som kommer med en gang uten å trenge å vente på CD som på f.eks consecration.

Endret av -Grendel-
Lenke til kommentar

Consecration er eneste AoE spell ja, men.

 

Holy Shield (Anfekter opp til 3 eller 4 samtidig)

Hammer of righteousness (anfekter 3 samtidig)

Consecration (anfekter alle i området)

Holy Shield (Når du blocker gjør den holy damage mot targete)

 

Med Righteous fury aktivtert har man da en haug av holy damage som tikker TPS hele tiden. I tilegg har man 2 taunt abilities å gjøre bruk av, 1 som anfekter opp til 3 targets samtidig. Med glyph er muligheten for at denne ikke virker heller små.

Lenke til kommentar
Consecration er eneste AoE spell ja, men.

 

Holy Shield (Anfekter opp til 3 eller 4 samtidig)

Hammer of righteousness (anfekter 3 samtidig)

Consecration (anfekter alle i området)

Holy Shield (Når du blocker gjør den holy damage mot targete)

 

Med Righteous fury aktivtert har man da en haug av holy damage som tikker TPS hele tiden. I tilegg har man 2 taunt abilities å gjøre bruk av, 1 som anfekter opp til 3 targets samtidig. Med glyph er muligheten for at denne ikke virker heller små.

DKs har da Pestillence, Blood Boil og Unholy Blight treffer ALLE mobs i området, ikke bare tre og fire. Alle disse gir mye TPS hele tiden, enda jevnere enn Paladins sine angrep. Death Knights har også to taunts, i tillegg til Silence.

 

Paladins er fortsatt gode AoE-tanks, men DKs er et lite hakk foran.

Lenke til kommentar

å hevde at DKs er bedre aoe tanks kan stemme i mage tillfeller, men paladins har andre ting som gjør dem bedre aoetanks enn DKs.

f eks er DK nødt til å være fiksert på et sted, og har dermed mer vansker enn paladin til å plukke opp løse adds, fordi om de skal løpe vekk følger addsene etter bort fra aoejævelskapet på bakken, mens en paladin har holy shield oppe og kan slå med hammer of rightousness. (nei du kan ikke argumentere for at du kan deathgrippe, mer enn at jeg kan argumentere at jeg kan Avengershielde, som samtidig er en ability som treffer 3 targets i melee)

 

i tilleg har paladins og DKs så godt som like mye dodge og parry, mens paladins i tilleg har block. selv om de ikke blocker bosslag, så blokker det addsslag, så paladins har mer avoidance. i tilleg har vi sacred shield.

 

tanker vi undeads har vi enda en aoe spell. holy wrath.

 

treathmessig på et stillestående sted vinner nok DKs, men paladins vinner på overallscore

Lenke til kommentar

Slik sett er vi veldig likestilt med DK, f.eks har spell som mitigerer bort store deler av skaden (for paladins er det 50%). Men jeg synes alt i alt at Paladins er hakket bedre på AoE tanking i forhold til DKs, mye grunnet den sinnsvake TPSen du får av Holy spells og de spells du har tilgjengelig som utgjør holy damage. Ikke bare consecration, men hele pakken.

 

Man har en del holy spells abilities og med Righteous Fury oppe hele tiden spyr man fort ut 5k TPS.

Lenke til kommentar
å hevde at DKs er bedre aoe tanks kan stemme i mage tillfeller, men paladins har andre ting som gjør dem bedre aoetanks enn DKs.

f eks er DK nødt til å være fiksert på et sted, og har dermed mer vansker enn paladin til å plukke opp løse adds, fordi om de skal løpe vekk følger addsene etter bort fra aoejævelskapet på bakken, mens en paladin har holy shield oppe og kan slå med hammer of rightousness. (nei du kan ikke argumentere for at du kan deathgrippe, mer enn at jeg kan argumentere at jeg kan Avengershielde, som samtidig er en ability som treffer 3 targets i melee)

 

i tilleg har paladins og DKs så godt som like mye dodge og parry, mens paladins i tilleg har block. selv om de ikke blocker bosslag, så blokker det addsslag, så paladins har mer avoidance. i tilleg har vi sacred shield.

 

tanker vi undeads har vi enda en aoe spell. holy wrath.

 

treathmessig på et stillestående sted vinner nok DKs, men paladins vinner på overallscore

 

Nå vet ikke jeg helt om vi spiller samme spill. Men diseases og unholy blight følger så vidt jeg vet mobs/dk'en selv om han beveger på seg.

Lenke til kommentar
Eg trur det ligger meir i at det fins alvorlig mykje crap DKs der ute, og dei som faktisk KAN tanke er i eit alvorlig fåtall.

Det samme går for paladins spør du meg.

 

Då ville DK's vere op til å AoE tanke. Og det er dei faen ikkje =)

Det her er vel din mening, og den er etter min mening helt feil. DK's er OP AoE tanks.

 

Langt færre paladins imo, men det blir jo uansett umulig å diskutere så det kan vi la ligge.

 

DK er op AoE tanks? Så dk skal vere best til alt? Dk kan tanke bedre enn paladin, og kan dpse bedre enn en paladin. (kan dog ikkje heale men je). Palas er begynt å bli overflødig her? ^^

 

Og D&D flytter ikkje på seg såvidt eg veit. (Resten gjer dog men). ((Og ja, eg veit at concecration ikkje flytter på seg heller)) ^^

Lenke til kommentar

Du glemmer tydeligvis det at DKs har Scourge Strike, Frost Strike, Icy Touch, Obliterate, Death Strike, Death Coil, Blood Boil, Blood Strike, Gargoyle, Ghoul, Death Grip, den andre taunt-greia og sikkert mer jeg ikke husker, som fint går par med ShoR og HotR.

 

@ Valkyria.

 

Og 90%-threat fra holy er vel par med DKs Frost Presence, Bear^, uten at jeg har regnet noe på det.

 

:)

Lenke til kommentar
Du glemmer tydeligvis det at DKs har Scourge Strike, Frost Strike, Icy Touch, Obliterate, Death Strike, Death Coil, Blood Boil, Blood Strike, Gargoyle, Ghoul, Death Grip, den andre taunt-greia og sikkert mer jeg ikke husker, som fint går par med ShoR og HotR.

 

@ Valkyria.

 

Og 90%-threat fra holy er vel par med DKs Frost Presence, Bear^, uten at jeg har regnet noe på det.

 

:)

du kan ikke nevne alle singletarget abilitys som man får treath av.

jeg kunne gjort det samme, men gidder ikke atm :p

 

som sagt er jeg enig i at DKs kan holde mer threath på et stillestående område, men paladins kan bevege dem mer.

 

i tillegg gjetter jeg at paladins kan holde på flere targets samtidig og trenge mindre healing. (prove me wrong)

Lenke til kommentar

Jeg har inntrykk av at det avhenger av type adds som AOE tankes for å si hvilken class som er best.

 

På Sartharion synes jeg warrior er best, men taunt av cooldown hele tiden og intervene/charge.

 

I andre scenarioer hvor adds ikke må plukkes opp i like stor grad, og hvor AOEen starter med det samme virker paladins å være bedre enn warriors med mye block og konsistent threat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...