Gå til innhold

Diskuter din Paladin her!


Anbefalte innlegg

Folk som Bear^ gir meg lyst til å boikotte forumet her.

 

Jo, det kan de, men du omtaler det som unikt. Det er det ikke.

 

Igjen, du får stå for dine tolkinger men det er langt fra realiteten, om du ikke har ryggrad til å stå for feiltolkinger får så være ditt eget problem. Hva du klarer å vri "god AoE tank" til å være får bli dine egene problemer. At du igjen klarer å få en fis til å bli en hønseflokk med influensa sier vel sitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

seriøst, kan du stoppe med de "morsomme" sammenligningene dine? At du tar feil er en ting, for det ler jeg av men måten du skriver på får meg til å ville rive av meg en arm bare så jeg har noe å slå meg selv med... : (

 

 

ellers en det så ja, man må se på mer en bare rene DPS-tall, jeg er eneste paladinen i raidet som har BoK så ta bort meg og bytt med en lock som gjør noen hundre mer DPS, så vil raidet ditt fortsatt gå ned i total DPS/HPS. Men såklart da kan en annen paladin specce bok men holy (vi har ikke protadins, untatt meg noen ganger) må offre crit og skit så helst ikke.

 

Og at locks gjør stabile 6,5k er vel litt å ta i, jeg har sett WWS med en ret som har nesten 7k, men jeg sier ikke at normen for rets er 7k fordet.

Lenke til kommentar
ellers en det så ja, man må se på mer en bare rene DPS-tall, jeg er eneste paladinen i raidet som har BoK så ta bort meg og bytt med en lock som gjør noen hundre mer DPS, så vil raidet ditt fortsatt gå ned i total DPS/HPS. Men såklart da kan en annen paladin specce bok men holy (vi har ikke protadins, untatt meg noen ganger) må offre crit og skit så helst ikke.

Dette uroer meg faktisk smått. Neste patch kan Holy Paladins og Prot Paladins fritt plukke Blessing of Kings, og Ret Paladins har ikke lenger dette som "unik" buff. (Prot paladins speccet gjerne heller mer damage/threat, i tillegg til at de (for noen guilds) ikke var/er sett på som verdt å ta med i et raid setup, samt at Holy Paladins må pdd. som nevnt, ofre 3% crit for å plukke opp Blessing of Kings.)

 

Det at mages og warlocks får Replenishment er også litt skummelt, men pdd. ser det ikke ut som verken Destruction eller Frost virker å være foretrukket blant mages, så det er vel ingen umiddelbar fare. Får håpe at Hunters snart mister Replenishment i sitt optimale spec, slik at vi bare har Shadowpriests (mao. en annen hybrid) å konkurrere med.

 

(Uten at jeg ser hvordan det er relatert, så har jeg konto på EJ, dog med bare et fåtall av posts, fordi terskelen på "noe som bidrar til diskusjonen" er noe høyere enn her på diskusjon.no. :wee: )

 

Og til deg Cosha: Har du sett noen posts angående %-vis buff/nerf på Ret neste patch? Tror forandringen på Seal/Judgement of Blood blir en kraftig DPS-økning.

Endret av PSV
Lenke til kommentar

synes noen skal ta seg tid til og finne 10-15 eksempler som bear tar feil bare for morro skyld, burde ikke ta så langt tid siden 80% av inleggene hans inneholder en eller annen for BS og\elelr feilinfo,

 

har MANGE ganger kommentert det nå og sier det igjen:

 

bear^ SLUTT OG UTTAL DEG OM TING DU IKKE HAR PEIL PÅ! så blir alle glad i deg igjen.

 

sånn ellers ontopic vil jeg si at paladin heller mest mot tanking i endgame for tiden, uten at jeg på noen måte sier at jeg har rett i det. så virker det for meg som om de gjør en bre jobb som prot, holydins og ret er jeg ikke så sikker på annet en at jeg vet at jeg digger og ha en retadin med meg som rogue av pure dps boost for min del (rogue)

 

ettersom retadin nå får enda en skill og slenge inn i rotation (exorsism) og endringer på seal\judgement of blood burde de vel få en ganske grei dps boost også noe jeg syns er greit. selv om jeg er tillhenger av at pure dps klasser skal ligge _litt_ over.

 

en annen ting er at jeg syns alle klasser får alle skills om dagen, replishment, mortal strike osv. de fleste har mistet klasse unikheten sin på veldig mange måter fra vanilla til nå synes jeg, trist igrunn...

Lenke til kommentar
Paladin endgame funker bra den, anbefaler dog tank eller healer endgame ettersom det er andre klasser som gjør mye bedre damage enn paladin end game, f.eks Death Knights.

 

Poenget er vel i bunn og grunn at Bear^ her fremstiller Retribution Paladins som dårlige i end game. Det stemmer ikke helt, hvertfall ikke "Andre klasser som gjør mye bedre damage enn paladin end game". Retribution er fult på høyde med andre klasser, at en paladin sier at de gjør 5000 dps på en fight mens en warlock gjør 6000 dps er helt avhengig av raidsetup, andre buffs osv osv.

Paladins fungerer ypperlig som dps og som single target healers. De AoE tanker bra, men det gjør druids, warriors og death knights også. Der er de ikke lengre unike. At man mister den "unike" buffen er litt synd, men kjekt for alle som ikke har Ret Paladins til f.eks. 10mans der det ikke er en selvfølge.

 

Btw, jeg er på ingen måte en Lycan-fanboi. Har ihvertfall ikke t-shorta. Lycan kunne også bare ha sagt sin mening slik at han som spurte spørsmålet kunne fått to meninger istedet for masse unødvendig diskusjon.

Lenke til kommentar

Enig med det siste du sier bandreas og skal ikke være så smålig å legge all skyld på en person. Kan heller ende diskusjonen der og ta til ettertanke at det er mulig å fremlegge ting på en helt annen måte. Det er trosalt ikke et fast svar på hvordan man skal spille WoW, å prøve ut forskjellige ting er slik sett den beste måten å finne frem til det man liker.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Hva så om det ikke er 100% effektivt? Tar dere spillet så seriøst at alt skal gjøre til pinpoint presisjon?

 

Om noe er bare 90% effektivt så er det like fult "effektivt" men ikke i den grad enkelte forventer, da kan de som vil det korrigere med de siste 10% og dermed ha sin mening.

 

Og FoL diskusjonen, for å si det slik, dere har vært til god latter for mange forum i etterkant ;)

Lenke til kommentar
Og FoL diskusjonen, for å si det slik, dere har vært til god latter for mange forum i etterkant ;)

 

haha :) kan du venligst si hvem forum du refererer til? gjerne linke til postene hvor de "ler" av oss eller bare drar du dritt fra løse lufta igjen? du er nemmelig rimelig flink til det.

 

må være enten kjipt eller vanvittig artig og greie og erte på seg et helt forum, bli bevist feil ørtiførti ganger og alikevel være så utrolig trangsynt at du ikke gir deg.

 

er like dumt som og sitte med leksikon forran seg og si at det som står i det er feil, fordi jeg har rett og verden handler om hvordan man selv ser det.

 

du sier kontinuerlig at "wow handler om og spille som du selv vil, og at det ikke finnes noe fasit" går det seriøst ann og ta MER feil? selvfølgelig finnes det en fasit på hva som er best, og og gjøre alt anderledes bare på trass legger jeg på lik linje med og sette seg ned på et butikkgulv og grine til du får kjærlighet på pinne.

 

hadde jeg vært GM i et guild og møtt på en med holding til spillet og raidet jeg skal lede hadde du blitt sporløst borte fra guildlista fortere en du greier og si kake, personer med holdning som deg forhindrer fremgang, gjør raidet tregere og ikke minst gjør du situasjonen til de andre healerne i raidet så utrolig mye vanskeligere, skal ikke se bort ifra at folk faktisk dør i visse tilfeller de ikke hadde trengt det også.

 

et eksempel jeg er rogue har to daggers og er specca assasination om du vet hva det innebæerer, men jeg har skippa talentet "mutilate" bare fordi jeg synes backsteb er mer fiffig og artig skill, og ikke minst MYE mer "rouge like" og bruke backstabb ass!!!11one bbq!!1

 

om du ikke skjønner hvor feil det blir gir jeg opp...

Lenke til kommentar

Berre ver enige om å vere uenige.

god...

 

Er enig i at warr's, druids og dk's kan aoe tanke, men ikkje på linje med palas. Har køyrt bråtevis med heroics med warrtank (kompis av meg, i fullt T7.5), og klarer likevel å ta aggro med 3+ mobs. (Eg då i full T7.5 gear mage og blizzard spam). (evt living bomb/blizzard avhengig av spec).

 

Druids er enda verre etter personlig erfaring. Men det kan igjen ha med spelaren og gjer.

 

Eg skal på ingen måte sei verken det eine eller andre bastant. Er ingen elitist. Eg berre innbiller meg at D&D ikkje er like masse threatfres i som concecration. =) Utifra det eg har erfart..har ikkje googla noke som helst. Synsing =)

Lenke til kommentar

Kvaliteten på diskusjonsnivå er uakseptabel og på lavmål. Ørten poster med dårlig skjulte personangrep og total mangel på respekt for andre brukere er uønsket atferd her i huset.

 

Henviser til retningslinjene, punkt 1 og 2.

 

Poster som indikerer til at " du og dine meninger er null verd", vil bli slettet. Samt alle poster som går på person.

Ytterligere reaksjoner vurderes fortløpende, alt ettersom postenes innhold.

 

Tråden stenges for opprydding.

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

På en måte hadde det vært greit å slette de siste par sidene her, men det er mye grei informasjon som forsvinner for de som gidder å hoppe over kranglingen. Derfor slettes ingenting. PM er sendt til enkeltbrukere, og jeg håper folk kan diskutere høflig fra nå av.

 

En ting vil jeg si. WoW er et spill som i stor grad handler om tall, og det er en grunn til at Elitist Jerks-forumet har blitt en bibel for mange. Det er min-maxing på høyt nivå, og alt handler om å yte optimalt. Specs, glyphs og spells tas med i beregningen, og alt som ikke er optimalt, forkastes.

 

Når det gjelder FoL/HL-diskusjonen kan jeg skjønne begge sider. HL er uten tvil mest optimalt, men om man løper i heroics med pugs, så kjenner nok alle til problemet med dårlig gearete folk. Om man er vant med guildtanken som har 36k hp, kan man fint la 10k forsvinne og bruke en HL. Om man pugger med en tank som ligger mellom 20-25k, og venter til 10k er borte, ligger han/hun på 50%. Da er det tryggere å toppe opp med FoL.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...