Gå til innhold

Diskuter din Paladin her!


Anbefalte innlegg

Hvorfor skal de trenge å heale om FoL gjør jobben?

fordi FoL ikke gjør jobben. med mindre du sitter med 10k spellpower.

om man f eks skulle hatt 2 paladinhealers på en offtank på patchwerk skulle jeg likt å se om de hadde klart å holde ham oppe bare med FoL. om han blir hittet for 25k, vil han ikke overleve et nytt slag om han bare får 2 FoL på seg, noe som er meget sannsynlig med hateful strikes.

eneste grunnen til at alle paldinhealers bruker FoL er at de ikke har tid til å caste et Holy Light, som i løpefasen på Heigan, eller som nevnt tidligere, flere targets må heales.

 

Enig med Bear her. Om FoL holder, hvorfor waste mana med HoL?

om en paladin er så dårlig gearet at å bruke holy light regnes som å waste mana er han neppe gearet til å heale. paladinene våre bruker holy light hele tiden og ender lange bossfighter med plenty av mana.

 

og forresten, utbyttet du får av holy light er 1,5 ganger mer enn det du healer med flash of light, dvs om du healer 10000hp med FoL vil du kunne heale 15000hp med tilsvarende mengde mana med holy light. snakker om å waste mana her........

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bear tror FoL gjør jobben når de andre gjør jobben hans, men seriøst... les det Valkyria skrev, kan ikke si meg mer enig, og screenshots til PSV, hallo... sier det bling noen sted?

 

Tror ikke han har sett patchwerk25 slå en 30k tank, nesten hele livet går jo til faens, hvordan kan FoL gjøre jobben der?

Flash heal for den saks skyld (priest)

 

Feil feil feil feil feil feil feil feil feil feil feil og feil.

 

Det er der problemet ligger.

 

Dere vrir ting til deres sak i den mest perfekte stråmannsargumenteringen sett utenfor Samfunns delen av forumet, kudos og hatten av for det. Perfekt utført.

 

Men det jeg faktisk har sagt er at det er ingen vits å bruke HL om du overhealer med flere titals prosent. Jeg har og sagt at i enkelte bosskamper er HL nødvendig, som f.eks i enranged stadiet til Meaxxna og den fordømte Patchwerk som dere nå har gnaget på som noen duracellkaniner på speed.

 

Om dere hadde lest littegran hva jeg har sagt fremfor å holde til deres egene tolkinger som forøvrig er like feil som norsk politikk, hadde det ikke vært noe stor sak av dette for jeg har ikke sagt at FoL er "the one and only", det er det dere som har tolket dere frem til og det er dere som har sagt det, ikke jeg. Hvordan dere har klart dette vet jeg ikke, men dere stiller dere i samme liga som Bondevik og Bruntlands unnasnoking etter pensjonssnyltingen de hadde gjort. Godt jobbet.

 

Det jeg har sagt er at Spellpower og intelect er 2 ting som er bra å balansere ut. Nok Spellpower til å effektivt heale med FoL på trashmobs og tidlig stadie av enkelte bosser men nok intelect til å kjøre HL når det trenges. Det er faktisk det eneste jeg har sagt.

 

Men det skal dere ha folkens, dere kan stille til stortingsvalg til høsten for værre vridning av argumenter har jeg ikke sett siden Holmgang.

Lenke til kommentar

Bear. Eneste du kommer med er whine, du har ikke kommet med noe konkret i det hele tatt. Du kan fortsette å gjennta deg selv til evigheten for min del, er bare tomme ord uansett.

 

Gemme spp for større heals er jo bare teit når du har en mye større og bedre heal allerede. Og om du går 100% for int så kan du likevell kaste en flash her og der hvor det trengs.

 

jeg har ikke maset om patch, men prøv malygos du f.eks.

Lenke til kommentar

Har lest en del her nu.

 

Å har jeg forstått det riktig av Bear, så mener han at om (playern) mister 20% healt pluss andre (playere) tilstede også mister det.

Og hans FoL er nok til og hente tilbake disse 20% i healt, så vil jeg forstå at FoL er mer effektiv og lønnsomt å bruke en HoL.

Du sparer både tid og mana, og for brukt manaen der den virkelig trengs.

 

Så viss jeg har forstått det riktig at det er slik Bear mener det, så støtter jeg poenget hans.

Lenke til kommentar

Du kan ikke se på det sånn. Jobben til en pala er ikke å snipe heale slik, poenget er brute force, alltid være der med en svær heal, just in case. For tar tanken plutselig en svær hit fra malygos samtidig som en breath, for så direkte å bli slått på en gang til. Ja da ser du på en dau tank om du spammer FoL.

En pala som gearer riktig kan alltid stå å mate holy light uten å gå tom, og på tilfeller som f.eks dansing på heigan så healer FoL nok likevell. Man har jo ganske mye spp likevell fordi man får mye på gear og man får litt ekstra fra all inten man har.

 

Naxx10 er en vits å heale så det er ikke noen målestokk akkurat. Men lærer du deg klassen skikkelig så unngår man å slite senere.

Bear har store problemer å se annet enn sin egen lille verden i naxx10, han sitter med sine skylapper og gjenntar seg selv uten å komme med noe konkret i det hele tatt, snart begynner han vel å ro også.

Lenke til kommentar

kommer helt ann på boss fighten og på gear, på de fleste bosser holder jeg tank i livet med flash og holy shocks, med unntak av enrage bosser, malygos og patchwerk. patch går det mye i holy light og holy shocks.

 

edit: da snakker jeg 25 mans, patchwerk healer jeg selvsagt ikke en hateful tank alene. malygos får jeg selvsagt hjelp også.

 

 

edit2: kort sagt, jeg liker å bruke en blanding etter hva som trengs og det er sjeldent jeg ikke er nr 1 på healing meter, kun druids som utfordrer meg der

Endret av kalken
Lenke til kommentar
Du kan ikke se på det sånn. Jobben til en pala er ikke å snipe heale slik, poenget er brute force, alltid være der med en svær heal, just in case. For tar tanken plutselig en svær hit fra malygos samtidig som en breath, for så direkte å bli slått på en gang til. Ja da ser du på en dau tank om du spammer FoL.

En pala som gearer riktig kan alltid stå å mate holy light uten å gå tom, og på tilfeller som f.eks dansing på heigan så healer FoL nok likevell. Man har jo ganske mye spp likevell fordi man får mye på gear og man får litt ekstra fra all inten man har.

 

Naxx10 er en vits å heale så det er ikke noen målestokk akkurat. Men lærer du deg klassen skikkelig så unngår man å slite senere.

Bear har store problemer å se annet enn sin egen lille verden i naxx10, han sitter med sine skylapper og gjenntar seg selv uten å komme med noe konkret i det hele tatt, snart begynner han vel å ro også.

 

:thumbup:

 

Hvem er det som står med skyggelapper, hvem er det som står og gjenntar seg selv? Hvem er det som ikke vil se at der finnes andre måter å gjøre ting på? Som jeg har sagt noen ganger nå, jeg bruker en blanding av FoL og HL der det trenges. Jeg har og sagt at jeg bruker f.eks HL en hel masse når det kommer til enraged bosskamper som Maexxna og Patchwerk. Jeg har ikke fornektet noe om at HL er bra å bruke, det jeg derimot har sagt hele tiden er å bruke den spellen som healer tanken til 100%, om det er tilstrekkelig å spamme FoL hele tiden (som har rundt 1 sekund cast tid nå) så gjør jeg det, om jeg ser tanken tar stort antall skade, skifter jeg til Holy light.

 

Den som lever i skyggelappenes bastante verden er nok du lille venn, det er du som sier at HL er den eneste, det er du som slenger påstander om at andre lever i en skyggelapp verden og det er du som står bastant uten å lese andres innlegg. Du slenger rundt deg med roinge som "det er ikke det som er poenget" og "det er ikke det som er jobben din".

 

Tror du kunne tjent på å faktisk åpne gluggene du fikk utlevert i hodet (populært kalt øyne) og faktisk lest hva jeg og andre her har sagt angående dette temaet. Jeg er tydeligvis ikke alene med å synes FoL er effektiv nok i enkelte omstendigheter. Kanskje verd å skjønne at det finnes andre måter å spillet WoW på enn din måte?

Lenke til kommentar

Hvem er det som står med skyggelapper, hvem er det som står og gjenntar seg selv? Hvem er det som ikke vil se at der finnes andre måter å gjøre ting på?

 

Den som lever i skyggelappenes bastante verden er nok du lille venn, det er du som sier at FoL i mange tilfeller er nok, det er du som slenger påstander om at andre lever i en skyggelapp verden og det er du som står bastant uten å lese andres innlegg. Du slenger rundt deg med roinge som "det er ikke det som er poenget" og "det er ikke det som er jobben din".

 

Tror du kunne tjent på å faktisk åpne gluggene du fikk utlevert i hodet (populært kalt øyne) og faktisk lest hva jeg og andre her har sagt angående dette temaet. Jeg er tydeligvis ikke alene med å inbille meg at FoL er effektiv nok i enkelte omstendigheter. Kanskje verd å skjønne at det finnes andre måter å spillet WoW på enn din måte?

 

amidoinitrite?

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

y looks good!

 

men seriøst, om FoL er nok så kan man såklart bruke det, men i 25man må man bruke HL ganske mye _sålenge man ikke outgearer content noe helt sykt_

Men da er det ikke fordi din FoL holder tanken oppe alene, men shamans/druids healer så mye at det er ikkeno vits å heale mer.

Ene Holy paladinen vår går ret i naxx nå fordi "There is nothing to heal and spamming FoL for 5hours isnt what I enjoy".

 

Chainheal,druids og Hots generelt tar seg av det meste..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Har vært lvl 80 i ca. 4 dager nå, og har fått litt gear, en del BoE (Titansteel mace osv) og lurer på hvor jeg burde skaffe reputation? Er reverded med wyrmrest accord.

 

Armory

 

Noen andre tips til gear også? :)

 

Også må jeg si takk til lycantrophe for å ha forklart en del med healing. Hjalp godt! :)

Lenke til kommentar
Hvem er det som står med skyggelapper, hvem er det som står og gjenntar seg selv? Hvem er det som ikke vil se at der finnes andre måter å gjøre ting på?

 

Har jeg fornektet at HL er verd å bruke? Har jeg fornektet at HL kan brukes? Nei, jeg har sagt at FoL kan være tilstrekkelig nok i mange situasjoner. De som har sagt annet er dere som har sagt at HL er den eneste veien å gå, der ligger forskjellen.

Lenke til kommentar
y looks good!

 

men seriøst, om FoL er nok så kan man såklart bruke det, men i 25man må man bruke HL ganske mye _sålenge man ikke outgearer content noe helt sykt_

Men da er det ikke fordi din FoL holder tanken oppe alene, men shamans/druids healer så mye at det er ikkeno vits å heale mer.

Ene Holy paladinen vår går ret i naxx nå fordi "There is nothing to heal and spamming FoL for 5hours isnt what I enjoy".

 

Chainheal,druids og Hots generelt tar seg av det meste..

 

Og jeg fatter ikke hva hele diskusjoenen her har dreid seg om? en leir som påstår at man MÅ spamme HL 24/7 for å holde folk oppe og en som mener FoL er nok? Og begge er like flinke til å lese den andres post mes svart-hvitt brillene på. :D

 

Kommer jo helt ann på situasjonen.

 

Som paladin Healer er jeg helt totalt ubrukelig på fights der KUN tank tar skade eller der flere tar mindre skade. (tanken har tusen hots og fjas på seg og ticker opp på 100% lenge før HL lander) Det vi kan, og nesten det eneste, er å pøse ut >9k HL i bossfights som patch og enrage-ish faser, eller å stå å spamme FoL til helvette fryser over uten å gå tom for mana. Ellers får jeg kasnje avgårde _en_ FoL før druids, priests og shamans har kjørt samtlige folk opp til 100% igjen.

 

Uansett, Spelldmg er en dårlig stat for paladis sammenlignet med int. Gemmer du for socketbonuser, så ville jeg kjørt [int > crit > spelldmg > haste]

 

Etter min mening, så har paladiner EN oppgave, og det er å være singletarget healer. Er det MYE dmg på tanken så er det paladinens jobb.

Småhealing er for druids priests og shammys. (selvfølgelig regner jeg ikke med arena her)

Lenke til kommentar

Bear^ er denne forum delens dramaqueen. Kommer med mange utspill som er utrolig provoserende men dog på mange måter riktig. Bear^, du trenger ikke og være så utrolig provoserende i dine poster, skaper bare masse tull her.

 

Men tilbake litt til FoL / HL diskusjonen, i dag så trengs ikke HL på samme måte som de første trinnene på insiden av denne instance (lvl 80 vel og merke :)) men på noen fighter så må den brukes mye og er effektivt (om en kan si 80 % overhealing er effekitvt da). Paladins er brute force. Merk dog at med 3.1 kommer mye av healing møænstret og forrandre seg grunnet stor forrandring i replenishments.

Lenke til kommentar
Bear^ er denne forum delens dramaqueen. Kommer med mange utspill som er utrolig provoserende men dog på mange måter riktig. Bear^, du trenger ikke og være så utrolig provoserende i dine poster, skaper bare masse tull her.

 

Men tilbake litt til FoL / HL diskusjonen, i dag så trengs ikke HL på samme måte som de første trinnene på insiden av denne instance (lvl 80 vel og merke :)) men på noen fighter så må den brukes mye og er effektivt (om en kan si 80 % overhealing er effekitvt da). Paladins er brute force. Merk dog at med 3.1 kommer mye av healing møænstret og forrandre seg grunnet stor forrandring i replenishments.

 

Jeg gir ut svar på samme måte som svarene jeg får, kanskje verd å ta til ettertanke for enkelte her ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...