Gå til innhold

Diskuter din Paladin her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fordi FoL ikke gjør en tilstrekkelig jobb...

 

FoL holder mer en nok til dagens content, untatt sarth+2/3

 

Synd guildet ditt må gå med extra healers fordi du ikke gjør jobben din da....

 

Raid spilles nå ut med i alle fall 2 healere i alle fall slik jeg har sett det og slik vi gjøre det. Og hva er det med den bastantiteten, om noen får til å heale tank med FoL så er det da deres sak, WoW er ikke bygget slik at det kun er 1 løsning som er "best". Kanskje verd å huske på det når man debaterer.

Lenke til kommentar

Nei det blir ikke oppbrukt til den dagen kommer når bastantiteten på denne delen av forumet er forsvunnet, desverre har ingen av oss så lang tid å leve da vi ikke er udødelig.

 

Og så lenge jeg holder folk i livet så er de ikke inneffektive. Men hey, jeg er da ikke så imba, uber eller så konge i spillet så dere vet vel best, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Fordi FoL ikke gjør en tilstrekkelig jobb...

 

FoL holder mer en nok til dagens content, untatt sarth+2/3

 

Synd guildet ditt må gå med extra healers fordi du ikke gjør jobben din da....

 

synd jeg er ret, ja vet.

 

og naxx med 4 healere er vel greit nok : )

Endret av Cosha
Lenke til kommentar
Nei det blir ikke oppbrukt til den dagen kommer når bastantiteten på denne delen av forumet er forsvunnet, desverre har ingen av oss så lang tid å leve da vi ikke er udødelig.

 

Og så lenge jeg holder folk i livet så er de ikke inneffektive. Men hey, jeg er da ikke så imba, uber eller så konge i spillet så dere vet vel best, selvfølgelig.

 

jeg tvinger deg ikke til å kun bruke HoL. Men jeg kan jo spørre, hvorfor heale dårligere enn det du kan bare fordi du insisterer på å bruke FoL? (jeg skriver "du" men det går til alle FoL spammere)

Lenke til kommentar

Vi (guildet og jeg) outgearer jo alt av content relativt lett, men når vi kommer til Ulduar så er det jo såklart mye mer HL som gjelder og sånn er det og har alltid vært.

 

Og siden Bear obviosly ikke har tatt alt av content er nok FoL spam en dårlig ide, husker jo det fra MH/BT dagene når jeg var litt Holy, med en gang vi hadde clearet det og fått litt gear var det 60-70% healing done med FoL men med engang vi kom til Sunwell hadde jeg 90% HL.

 

Det kommer helt an på gearet ditt, for oss som outgearet det med både tanking og healing så kan paladinene våre kaste en beacon og bruke FoL i de fleste tilfeller men gjør dem det i Ulduar så tror jeg vi vil bruker litt tid på å cleare-

Lenke til kommentar

Tror aldri lycan eller bear noen gang kommer til og bli enige på noen ting, ser iallefall ikke slikt ut ;)

Dere har jo hvert uenige på alt hitill tror jeg :whistle:

 

Ser bare tilbake flere mnd i forume, og der er dere enda og krangler...

 

Dere er som to gammle gretne nabo gubber :roll:

 

Sitter i hvert sitt vindu og titter på hverandre med kikkert:P

Endret av cLoNsouL
Lenke til kommentar
jeg tvinger deg ikke til å kun bruke HoL. Men jeg kan jo spørre, hvorfor heale dårligere enn det du kan bare fordi du insisterer på å bruke FoL? (jeg skriver "du" men det går til alle FoL spammere)

 

La meg spørre deg, om tanken er i livet gjennom en boss battle og eneste du brukte var FoL med et innslag av HL nå og da, betyr det noe? Er ikke healers eneste prioritet å holde folk i livet? Og gjør det da noe om den healingen kommer fra FoL? Er ikke snakk om dårlig eller god healing, det er ganske enkelt snakk om å holde folket i livet. Jeg har klart dette uten noen problemer med FoL men ser naturligvis ann situasjonen.

 

Er ikke vår jobb som healer å holde tank og folk i livet? Og i raid, er man da bare 1 healer? Neppe, minimum 2 healere. Har uten problemer tatt store deler av naxx 10 mann med kun meg og en druid som healer og da brukte jeg FoL 79% av tiden i følge recount. We wiped kun 1 gang på Meaxxna grunnet en irriterende web spray rett inn i enragen med necrotic poision rett etterpå. Selv ikke den wunderbare HL kan redde en tank på 20% da, er du heldig klarer du en cleanse, er du ekstra heldig klarer du å få Lay on Hands på men er ikke necrotic poison tatt vekk har det ingen ting å si om du bruker Lay on Hands, den er 90% ineffektiv uansett (ja, det stemmer, har selv sjekket dette).

 

@cLoNsouL

 

Jeg klarer ikke å bli enig med bastantitet, såre enkelt. Personer som sitter på sin høye hest og tilnærmet indirekte sier at det er kun 1 måte å spille WoW på og det er hans måte gjør meg rett og slett forbannet. Det er ingen fasit på hva som er best i WoW, dessverre er det enkelte mattematiske genier her som dømmer 1 ting som fasit grunnet en formel som gir utslag på 0,001 bedre enn forrige mattematiske formel. Wuppy do. La oss glemme de andre faktorene og sette skyggelappene godt over øynene.

Lenke til kommentar

naxx10? hva med å komme deg i ett skikkelig raid?

 

Bastantitet? "hans" måte... det er verken min måte eller lycantrope sin måte det er faktisk den beste måten, kommet fram til av di som faktisk skjønner hvordan ting fungerer. at du brukte 79% FoL gjennom naxx 10 gjør det ikke automatisk best å spamme FoL.

 

Jeg spør igjen, hvorfor heale dårligere enn det du kan? Skal jeg som dps si "å, jeg gjør da nok dps" og så stå å slacke med dps for, bossen gikk da ned før enrage uansett... Nei, hvis min jobb er dps så skal jeg selvsagt da gjøre så mye dps som jeg klarer.

Når du står å spammer FoL så kommer du garantert til å møte en gang der tanken går ned fordi du spammer FoL og ikke HL, for FoL healer rettogslett langt ifra like mye som HL, selv om du gemmer og enchanter for SPP istede for int.

Som tank har jeg ørten ganger(jeg pugger mye) dauet på bosser og når jeg da sjekker combatlog så ser jeg at presten står å spammer flash of light, eller palaen spammer HoL, hadde di gjort slik di skulle hadde jeg ikke dauet.

Lenke til kommentar

er jo så enkelt som å se på HPS'en da, hva en som har mest HPS er jo det som er best, selvom dagens content er såpass lett at man kommer seg unna med FoL så skal man vanligvis i skikkelig raiding ikke gjøre det.

 

Om HPS på tanken matcher din HPS ut så er det jo ok.

 

Husker fortsatt at vi wipet på Brutallus rett før et firstkill fordi jeg kom borti FoL og ikke HL'en min =P

Lenke til kommentar
naxx10? hva med å komme deg i ett skikkelig raid?

 

Bastantitet? "hans" måte... det er verken min måte eller lycantrope sin måte det er faktisk den beste måten, kommet fram til av di som faktisk skjønner hvordan ting fungerer. at du brukte 79% FoL gjennom naxx 10 gjør det ikke automatisk best å spamme FoL.

 

Jeg spør igjen, hvorfor heale dårligere enn det du kan? Skal jeg som dps si "å, jeg gjør da nok dps" og så stå å slacke med dps for, bossen gikk da ned før enrage uansett... Nei, hvis min jobb er dps så skal jeg selvsagt da gjøre så mye dps som jeg klarer.

Når du står å spammer FoL så kommer du garantert til å møte en gang der tanken går ned fordi du spammer FoL og ikke HL, for FoL healer rettogslett langt ifra like mye som HL, selv om du gemmer og enchanter for SPP istede for int.

Som tank har jeg ørten ganger(jeg pugger mye) dauet på bosser og når jeg da sjekker combatlog så ser jeg at presten står å spammer flash of light, eller palaen spammer HoL, hadde di gjort slik di skulle hadde jeg ikke dauet.

 

Hehe, snakker om sleivskudd i leggen der, rimelig godt jobbet påsan :thumbup:

 

Men som jeg nå har sagt ørt og førti ganger, hva i hvette er vits å bruke HL om FoL er nok til å gjøre jobben? Du vet da vel like godt som meg at jobben til healere er å holde tanken og folket i livet, og da er det da helt totalt irrellevant om det kommer fra FoL eller HL. Skikkelig healing, dårlig healing. Jeg driter da bokstavelig endevendt i det forbanna tullet der, jeg bryr meg om å holde folket i livet og det klarer jeg ufattelig utmerket med FoL. Men så har vel jeg tilstrekkelig nok Spellpower til å få noe effekt ut av FoL ettersom jeg ikke har overgemmet meg på Int med det for tanken at HL er den enesete veien å gå.

 

DPS og Healing er 2 totalt forskjellige ting og har ingen logisk relevanse, jeg kan spy ut over 40k healing på relativt kort tid men om tanken bare trenger 10k er det ikke noe vits å gå "all out" slik DPSere gjør. Som sagt, healers oppgave er så såre enkelt å holde folk i livet. Man kan være uber, gemme int hele veien og spamme HL fordi man da er uber, eller man kan tenke rasjonelt, gå balansert med Int og Spellpower, og da ha tilstrekkelig mana til å kjøre gode runder med HL når det trenges og spare mana med FoL når det trenges. Så lenge folk er i livet når kampen er over så er det alt som betyr noe.

Lenke til kommentar

Her er hva 100intellect gir deg:

Intellect has received a HUGE boost with WotLK mechanics, and is now the best stat for Holy Paladins by far. Let me list what 100 Intellect gives you:

 

* 126.5 Intellect, with BoK and Divine Intellect

* 1897 Mana at the start of the fight

* 39.5mp5 from Divine Plea, if its used on CD.

* 21.3mp5 from Replenishment, with 90% uptime.

* 4.7mp5 from Arcane Torrent, if you are a Blood Elf.

* 25.3 Spell Power

* 0.759% Spell Crit

 

This gives you a lot of mana, which lets you cast a lot more Holy Lights and be more liberal in using them. If you stack this stat you will be able to spam Holy Light during most fights.

 

HL vs FoL:

 

Holy Light

With how much mana you can have now, because of Intellect and Divine Plea, this is your main spell that you can spam most of the fight. Holy Light receives 188.5% of spell power per cast if you have Healing Light, which was buffed by 25% with WotLK. There are a lot of new mana reduction effects (Libram, GSoW, and 4pcT7) that if you have all them brings the HPM for HL and FoL very close. Remember that the amount of mana returned by Illumination is unchanged, so these effects are even more powerful. HL will very often overheal with how much we can cast it now, but that is okay. Unless you are going OOM before the fight ends, it doesn't matter how much it overheals.

 

Flash of Light

This is now used when mana is tight, or if there is a lull in a fight and not much is needing healing. It receives 113% of spell power per cast, if you have Healing Light. This was buffed by 25% with WotLK, so it scales even better with +healing now.

 

Holy light koster 1274 mana. Men med libram of renewal koster HL 1161mana. Med glyph of seal of wisdom koster HL 1102mana og tilslutt med 4pcs T7 koster HL kun 1044mana

Illumination git mana tilbake basert på base mana cost, altså 1274. Så du får 764mana tilbake hver gang HL critter.

Hver HL som critter koster da kun 280mana.

Når du popper divine illumination koster HL kun 522mana, dvs hver HL crit gir deg 242mana(!)

 

Ikke glem glyph of Holy Light heller....

Lenke til kommentar

Hehe eXa, vil bare gi deg en liten quote:

 

Det er ingen fasit på hva som er best i WoW, dessverre er det enkelte mattematiske genier her som dømmer 1 ting som fasit grunnet en formel som gir utslag på 0,001 bedre enn forrige mattematiske formel. Wuppy do. La oss glemme de andre faktorene og sette skyggelappene godt over øynene.

 

Holy light koster 1274 mana. Men med libram of renewal koster HL 1161mana. Med glyph of seal of wisdom koster HL 1102mana og tilslutt med 4pcs T7 koster HL kun 1044mana

Illumination git mana tilbake basert på base mana cost, altså 1274. Så du får 764mana tilbake hver gang HL critter.

Hver HL som critter koster da kun 280mana.

Når du popper divine illumination koster HL kun 522mana, dvs hver HL crit gir deg 242mana(!)

 

Sier du. Og da har jeg sagt igjen:

 

Men som jeg nå har sagt ørt og førti ganger, hva i hvette er vits å bruke HL om FoL er nok til å gjøre jobben?

 

Så husk da og:

 

Du gir mye rom for tilfeldigheter her, om Holy Light critter, hvis holy Light critter. Joda fine saker det men hva om den ikke gjør det, og du har en overheal på flere tusen og mana cost som rendrer deg inneffektiv som healer fordi i stabeistheita brukte Holy Light når Flash of Light kunne gjort jobben like godt. La oss da bruke Divine Plea som varer i 15 sekunder og reduserer healingen gjort med 50%. Nice.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...