Gå til innhold

Diskuter din Paladin her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, men det finnes det så mye utregning på, så var bare nysgjerrig på hvordan spellpower egetnlig scaler med prot abilitysene, mest for morro skyld, men også fordi jeg liker å regne ut min teoretiske skade og treath per secund, og kan ikke gjøre det uten å vite hvordan formler jeg skal bruke. man har jo alltid litt spellpower fra stamina, så det må jo regnes med når man skal finne teoretiske dps/tpsen sin =)

Lenke til kommentar

Omen3 viser deg hvor mye threat du genrereer (selv ender jeg på rundt 140k med rundt 1800 TpS i.flg Omen).

 

Recount viser damagen du utgjør. Selv ligger jeg på rundt 1500 DPS. Det er mye til tank å være i følge mange og mange ser ut til å like den ekstra DPSen tankadinen gjør, i alle fall i mine grupper.

 

Å skal begynne å regne ut TPS er en oppgave du kommer til å ha vanskeligheter med, mye grunnet at det varierer hvor mye TPS de andre i gruppen genererer og dermed gir det utslag på din TPS. Men med rett rotasjon skulle du klare å holde threat på et sinnsvakt høy nivå.

 

DPS kommer ann på hvor flink du er å holde rotasjon oppe. Gjennomsnitlig ligger jeg mellom 1300 og 1500 men har avsluttet på 2k noen ganger og andre ganger 2.4k (avanger's wrath). Avhenger mye av situasjonen, i Nexus plages jeg mye av de forbanna silence spellene i ene delen mens i UK går det som på skinner. Som sagt avhenger det av situasjonen.

 

DPS messig dog trenger du ikke tenke så mye på det og TPS messig bruker du bare Omen 3 og ser hvor mye du gjør i vær kamp. Er så lett å generere threat i dag at det nesten er sykt, selv med en gruppe bestående av AoE glade mages er det null problem å holde threat.

Lenke til kommentar

Ser at poenget mitt kom ikke helt frem, det jeg forsøker å si er at det er såpass mange faktorer i spillet når man skal regne ut Threat at det beste er å bruke threat meters som f.eks Omen3 fremfor å begynne å regne det ut.

 

Samme med teoretisk DPS, man kan regne ut en "stabil" DPS men til syvende og sist kommer det ann på veldig mange forskjellige faktorer, som f.eks buffs du har på deg, trinkets som procer og talents som procer, og da er det bedre med DPS meter som f.eks Recount og heller se hvor mye man gjør for deretter å se hvor man kan skvise ut litt ekstra.

Lenke til kommentar

Mao neste naxxrun skal jeg bare rolle på alt som har tankestats og teste etterpå istedenfor å komme litt forberedt å ha en viss peil på hva som er downgrade og upgrade.

 

Med litt regning så har alle procs en viss % oppetid slik at man kan regne på procs også, så teoretisk tps er nps å regne på for de som er gode i matte.

Tallene har ofte stemt mer eller mindre også, selvfølgelig litt over og under ligger man grunnet cycles og gcd som kan bommes på.

Lenke til kommentar

Ah slik sett, beklager da mistforsto jeg litt.

 

Men bruker man f.eks Tankpoints så har man en kalkulator i slengen hvor du kan plotte inn endringer i utstyret ditt og får se i alle fall slike endringer opp.

 

Med teoretisk TPS går jeg da utfra at dere mener kun hva man genererer og tar ikke hensyn til andre faktorer som andre gruppemedlemmer?

Lenke til kommentar
Er mitt innlegg usynlig?

 

@Orcuz. Ikke så lett å gi ett skikkelig svar når spørsmålet ditt egentlig er helt irrelevant.

Er du tank så sammenlginer du ett tanking item mot ett annet tanking item, og da ser du ikke på hva som gir mest spp tilslutt, men f.eks EH eller avoidance...

 

@ wowaddict: Og si at 1ap = 2 spp stemmer ikke

Ja jeg sa jo at det bare var å rette meg hvis det ikke stemte helt :)

Men å kun tenke stamina for threat pga. konverteringen av stam til spellpower blir jo helt på jordet. Consecration og Judgements er vel de eneste som drar nytte av dette, mens Hotr og Shor ikke benytter spellpower.

Threat vil øke naturlig etter som man får høyere itemlvl på gearet uansett om man prøver å regne på det ene eller det andre.

Det eneste som kan ha noe for seg vel å merke hvis du har dps'ere som gjør mellom 5000 og 7000 dps er å ha et blocking set for trash(høy block rating og value) for å gjøre mere threat der og kjøre på med mere avoidance på bosser.

Lenke til kommentar

Er klar over at det finnes mye gode verktøy der ute. Bruker så klart alt av sånne addons selv, men hvor tror dere disse kommer fra? Hvis ingen regner på dette og alle slutter med therorycrafting blir det fint lite oppdateringer av disse addonsene =)

 

Noen må regne å dette og finne de rette formlene for å kunne lage slike addons =)

Lenke til kommentar
Er mitt innlegg usynlig?

 

@Orcuz. Ikke så lett å gi ett skikkelig svar når spørsmålet ditt egentlig er helt irrelevant.

Er du tank så sammenlginer du ett tanking item mot ett annet tanking item, og da ser du ikke på hva som gir mest spp tilslutt, men f.eks EH eller avoidance...

 

@ wowaddict: Og si at 1ap = 2 spp stemmer ikke

Ja jeg sa jo at det bare var å rette meg hvis det ikke stemte helt :)

og det gjorde jeg :p

 

Men å kun tenke stamina for threat pga. konverteringen av stam til spellpower blir jo helt på jordet.

Hæ? leser du mine poster i det hele tatt egentlig?

 

Consecration og Judgements er vel de eneste som drar nytte av dette, mens Hotr og Shor ikke benytter spellpower.

Du kan lese post #5028 omigjen...

 

Threat vil øke naturlig etter som man får høyere itemlvl på gearet uansett om man prøver å regne på det ene eller det andre.

Det eneste som kan ha noe for seg vel å merke hvis du har dps'ere som gjør mellom 5000 og 7000 dps er å ha et blocking set for trash(høy block rating og value) for å gjøre mere threat der og kjøre på med mere avoidance på bosser.

Ja selvfølgelig, man får bedre tanking biter som har mere strength Threath biten fra block value er minimal på trash ettersom consecration og HotR er mye mere viktig, så da er strength det som gir deg mest threath. Block rating gir egentlig ikke så mye mere threath heller egentlig, man klarer ikke å få 0% block så alle holy shield charges vil bli brukt opp uansett.

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg litt, jeg er ganske fersk på paladin.

Har en lvl 21 paladin nu og prøver å få gjort paladin questen i silvermoon cite for å få rez til min paladin. men når jeg bruker Q-helper så får jeg opp på kartet at jeg skal bakom silvermoon cite... en plass jeg ikke kommer til... er det noen som veit hvor det er jeg skal?

Lenke til kommentar

Jeg fant ut av den questen :)

 

Men jeg må bare si hvor sinnsykt digg det er å spille med paladin! :w00t:

 

Har lvl opp en mage og en DK, og de kan ikke sammenlignes med en paladin!

Med en paladin har du utrolig mye meir ansvar i en gruppe og du har så utrolig mye du kan gjøre å som du må følge med på :!:

Det er drit kult!

Paladin kommer til å være min main resten av den tiden jeg spiller wow :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...